no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

کنش پژوهی فردی کارورزی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ی درسی ادبیات و زبان فارسی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

کنش پژوهی فردی کارورزی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ی درسی ادبیات و زبان فارسی با ارائه راه حل های مناسب
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دسامبر 5, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

کنش پژوهی فردی کارورزی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ی درسی ادبیات و زبان فارسی با ارائه راه حل های مناسب


کنش پژوهی فردی کارورزی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ی درسی ادبیات و زبان فارسی با ارائه راه حل های مناسب

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی فردی کارورزی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی فردی کارورزی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی درس مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده

امروزه به جهت اهمال و سستی و بی توجهی های برخی از متولیان و دستگاه های موظف به حراست و صیانت و نگهداری ریشه و بن مایه و جایگاه و شریان حیاتی اصیل زبان فارسی از یک سو و عدم دقت هایی که در بیان برخی به گوش می خورد و متن هایی که بدون رعایت قاعده و احساس در اصول علمی- کاربردی زبان به چشم می آید کارش به جایی رسیده است که بعضی ها خیلی راحت و بدون دغدغه واژه های بیگانه و نادرست بر سر زبان ها جاری می کنند و در مجموعه های تصویری و آوایی و نوشتاری، واژه های نامأنوس و غیرمعمول و بدون قاعده و حتی گاهی ملهم از ادبیات بیگانه را جایگزین کلمات فاخر و خوش آهنگ زبان فارسی کرده اند.  يكي از دلايل كم توجهي به ادبيات نگاه سطحي ما به آن است . در كش و قوس هاي سال هاي خود‌باختگي در برابر غرب و نفوذ آداب غربي كه اندك اندك چون موريانه اي به جان اين درخت تناور و سايه افكن افتاد ، زبان و ادبيات فارسي به عنوان درسي تفنني ، سرگرم كننده و حتي نمره آور و معدل‌چاق كن در نظام آموزشي ما جا خوش كرد . ادبيات فارسي درسي آسان قلمداد شد كه هر دبير غير‌متخصص و كم سوادي مي تواند از عهده ي تدريس آن برآيد و چنان شد كه خود به خود و از آغاز نيز گروه كم سوادان به سوي رشته ي ادبيات كشيده شدند. اكنون نيز اگر به نحوه ي هدايت تحصيلي دانش آموزان  گذري بيندازيم، متوجه اين قضيه خواهيم شد . دانش آموزاني كه حتي رشته ي ادبيات را كسب نكرده اند نيز، با تشكيل كميسيون خاص در ادارات آموزش و پرورش به سوي اين رشته گسيل داده مي شوند . رشته اي كه خود دانش آموز به رفتن و ادامه‌ي تحصيل در آن راغب نيست و حتي با توجه به سوابق موجود استعداد راه يابي بدان رشته را ندارد . اين است حال و روز رشته ي ادبيات در اين روزگار .به همین دلیل بنده ….. در این کنش پژوهی سعی بر این دارم که درس ادبیات و زبان فارسی را در کلاسم جذاب نموده و به دانش آموزم مهدی کمک کنم تا در رویارویی با مشکلات فرارویش در این درس موفق شود.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی فردی کارورزی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید