no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول : بررسي ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي
zip
مارس 28, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول : بررسي ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي


گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   بررسي ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

دیباچه پیرامون قضیه  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

درک مشکل پیرامون قضیه   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

بررسی بیشتر در رابطه با  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

ارائه مستندات پیرامون  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

پیش بینی نتایج در مورد  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

راهکارها پیرامون قضیه  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

رفرنس و منبع مورد استفاده  ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :

ضعف در مهارت های خواندن مشکل اکثر کودکانی است که نمی توانند در برنامه های مدرسه پیشرفت هایی داشته باشند و از لحاظ   تاریخی آموزش خواندن اولین مسولیت مدارس است (فریار و رخشان ، 1369). بنابراین تمرکز روی این مساله و بررسی راهکارهای مناسب برای حل مشکل ضرورت دارد .

در جمع بندی اولیه یافته هایی که از طریق پرسشنامه های مربوط به همکاران ، والدین و مصاحبه با مدیر مدرسه ، معلم راهنما و دست اندرکاران به  دست  آمد  علل  ضعف  دانش آموزان در مهارت  خواندن چنین عنوان شد .

1-     اشتغال بیش از حد والدین و عدم رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان

2-     سطح سواد پایین والدین

3-     عدم رشد و پختگی کافی دانش آموزان به دلیل اینکه دوره آمادگی را سپری نکرده اند .

4-     عدم بهره گیری دانش آموزان از وسایل آموزشی  و رسانه های آموزشی

5-     عدم بهره گیری از روش های نوین در تدریس

6-     انگیزه های پایین دانش آموزان و پایین بودن سطح محرک های انگیزشی

7-     کم دقتی دانش آموزان

نتایج یافته های حاصل از تحقیقات محققین و نظریات صاحب نظران بسیاری از موارد فوق را تایید می نمایند .  ” مکین تاش ” (1964)   معتقد است زبان آموزی  از چهار  مرحله  اساسی تشکیل می شود . 1- گوش دادن 2- سخن گفتن 3- خواندن 4– نوشتن . دانش آموز قبل  از رسیدن  به  مرحله سوم که خواندن است  باید در دو مرحله قبلی به پختگی رسیده باشد . گوش دادن  و سخن گفتن دو مهارت اساسی است و می توان آن را از طریق ممارست و آموزش بهبود  بخشید.  گذراندن  دوره های  آمادگی  ، استفاده  از وسایل  آموزشی  و بازیهای  هدف دار و همچنین نحوه  تعامل در خانواده به لحاظ تاکید فراوان بر مهارت های گوش دادن فعال و سخن گفتن و آموزش این مهارت ها به دانش آموز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. به نظر” هاریس”(1970) کودکان برای پختگی در خواندن باید  چهار مرحله اساسی را بگذرانند. 1-  توسعه آمادگی خواندن 2- نخستین مرحله  فراگیری 3- توسعه  سریع مهارت های خواندن 4- مرحله خواندن گسترده 5- پالایش مرحله خواندن . مرحله  اول از هنگام  تولد تا دبستان را شامل می شود و نقش پیش دبستانی و مهد کودک در پرورش آن بسیار مهم است . کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی وظیفه دارند از طریق تمرینات و برنامه های مناسب در جهت تقویت  مهارت های  گوش دادن  ،  سخن گفتن  ، تحریک  حواس  پنج گانه ،  پرورش  دقت  و تمرکز و رشد حافظه  دیداری تلاش نمایند.  در تایید  مرحله اول خواندن (توسعه آمادگی خواندن)  ” رضایی ” (1382)  در پژوهش خود نقش حافظه دیداری را در تقویت مهارت هار خواندن بسیار مهم ارزیابی کرده است.

تحقیقات زیادی نیز وجود دارد که نقش  وسایل و بازیهای   آموزشی  را در کمک به حل مشکلات یادگیری تایید می نمایند . ” مهتاج ” (1360) در تحقیقی استفاده از وسایل آموزشی را برای کمک به کودکانی که در آستانه خواندن قرار دارند  بهترین کمک به  آنها می داند. ” احدیان” ( 1373) عنوان نموده است هنگام استفاده  از بازیهای آموزشی از تمام حواس  پنج گانه  استفاده  می شود در حالی که درتدریس بدون استفاده از وسایل آموزشی بیشتر بر حس  شنوایی  تاکید می شود که  فقط  13در صد  یادگیری از طریق این حس  شکل می گیرد .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.