no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبستان ششم تلفیق دروس پایه ششم و آموزش شهروند خوب بودن
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبستان ششم تلفیق دروس پایه ششم و آموزش شهروند خوب بودن


گزارش تخصصی دبستان پایه ششم

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه ششم  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند با تلفیق دروس پایه ی ششم در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه ششم  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

دیباچه پیرامون قضیه آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

درک مشکل پیرامون قضیه  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

بررسی بیشتر در رابطه با آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

ارائه مستندات پیرامون آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

پیش بینی نتایج در مورد آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

راهکارها پیرامون قضیه آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

رفرنس و منبع مورد استفاده آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند

تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :

برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم

1-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای مهارت های زندگی و شهروندی

2-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….

3-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس

4- چه چیزی: برقراری آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در کلاس

5-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در  کلاس

6- چه مکانی: در سر کلاس ششم به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

1-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس

2-کنفرانس دادن دانش آموزان

3- استفاده از بروشور های مهارت های شهروندی

4- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان در سطح جامعه

5- استفاده از مطالب و پاورپوینت در رابطه با مهارت های زندگی

6- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش درس در زندگی

شیوه های اجراء:

علاوه بر راهکار های بالا مسائل زیر را توسط پاورپوینت به دانش آموزان آموزش دادم:

1- توانایی تصمیم گیری: این توانایی به فرد کمک می کند تا به نحوی موثر در مورد مسائل زندگی خود تصمیم گیری کند چنانچه کودکان یا نوجوانان بتوانند فعالانه در مورد اعمال خود تصمیم بگیرند، جوانب مختلف راه حل هایی که می توانند انتخاب کنند را بررسی و پیامد هر انتخاب را ارزیابی نمایند، آنگاه خواهند توانست از سطح بیشتری از سلامت روانی برخوردار شوند.

2- توانایی حل مسئله: این توانمندی فرد را قادر می سازد تا به طور موثرتری مسائل زندگی را حل نماید. مسائل مهم زندگی اگر حل نشده بمانند تنش روانی و به دنبال آن مشکلاتی برای جسم در پی خواهند داشت.

3- توانایی تفکر خلاق: این نوع تفکر، هم به حل مسئله و هم به تصمیم گیری های مناسب کمک می کند. با استفاده از این نوع تفکر، راه حل های مختلف مسائل و پیامدهای هریک از آنها بررسی می شود تا در اختیار روند تصمیم گیری قرار بگیرد. این امر فرد را قادر می سازد تا مسائل را از ورای تجارب مستقیم خود دریابد و حتی زمانی که مشکلی وجود ندارد و تصمیم گیری خاصی لازم نیست، به سازگاری و انعطاف بیشتری به زندگی روزمره خود بپردازد.

4- توانایی تفکر نقادانه: تفکر نقادانه، توانایی تحلیل اطلاعات و تجارب است. آموزش این مهارت نوجوان را قادر می سازد تا در برخورد با ارزش ها، فشار گروه همسالان و رسانه های جمعی مقاومت نماید و از آسیب های ناشی از این موارد در امان بماند.

5- توانایی برقراری رابطه موثر: این مهارت به فرد کمک می کند تا از طریق کلام یا رفتار خود و به شیوه ای که متناسب با فرهنگ، جامعه و موقعیت، خود و ارزش ها و باورهای خویش را مطرح سازد. بدین ترتیب فرد خواهد توانست نظرات، عقاید، خواسته ها، نیازها و عواطف خود را ابراز کند و در صورت نیاز بتواند از دیگران درخواست کمک و راهنمایی نماید. مهارت تقاضای کمک و راهنمایی از دیگران در هنگام ضرورت از مشخصات مهم یک رابطه سالم است.

6- توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه: این توانایی به ایجاد روابط بین فردی مثبت و موثر انسان با دیگران کمک می کند. یکی از این موارد توانایی ایجاد و ابقای روابط دوستانه است که در سلامت روانی و اجتماعی، روابط گرم خانوادگی و قطع روابط اجتماعی ناسالم نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

7- توانایی آگاهی از خود: خودآگاهی توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قدرت، خواسته ها و ترس ها و انزجارها است. رشد خودآگاهی به فرد کمک می کند تا دریابد تحت استرس قرار دارد یا نه و این امر معمولاپیش شرط و شرط ضروری روابط اجتماعی و روابط بین فردی مناسب و همدلانه است.

8- توانایی همدلی با دیگران: همدلی یعنی اینکه فرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند. این مهارت به انسان کمک می کند تا بتواند دیگران را حتی وقتی با آنها بسیار متفاوت است بپذیرد و به آنها احترام بگذارد. همدلی، روابط اجتماعی را بهتر می کند و به ایجاد رفتارهای حمایت کننده و پذیرنده نسبت به انسان های دیگر منجر می شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه ششم  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید