no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم : ترغیب دانش آموزانم به رعایت انضباط در کلاس
zip
ژانویه 15, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم : ترغیب دانش آموزانم به رعایت انضباط در کلاس


گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی  به رعایت انضباط در کلاس

دلایل بی انضباطی دانش آموزان:

1-  موقعیت نا مساعد آموزش(کوچکی کلاس)

2- به موقع اجرا نشدن عدالت ومقررات همگانی وتبعیض در ارائه ی پاداش وکیفر

3- غفلت از تقویت به موقع رفتار

4-  روابط نا مناسب خانواده و….

دربررسی پرسش نامه مربوط به دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد . پرسشنامه درپیوست ضمیمه شده است .

بیشتر بی انضباطی دانش آموزان به دوستان وهمسالان مربوط می شد

و پس از آن بی علاقه گی دانش آموزان  به درس علت مهم دیگر بی انضباطی دانش آموزان محسوب می شد

سوالت دیگر پرسشنامه تقریبا  در یک سطح از تاثیر قرار داشتند وعوامل فوق از علت های اصلی بی انضباطی دانش آموزان شناخته شدند.

با توجه به درصد هایی که از اطلاعات پرسشنامه بدست می اید راههای زیر برای کاهش تنش وبرقراری نظم بیشتر در کلاسهای مختلط جهت کیفیت بخشی اداره کلاس وارتقائ امر یادگیری پیشنهاد می گردد.

  راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي

  1. رفتارهاي بي نظم را مشخص و قوانين كلاس را مطرح كند و دانش‌آموزان ملزم به رعايت آن شوند – ( فونتانا1987)
  2. بطور انفرادي با افراد نا منظم برخورد كرده دلايل بی نظمی را جويا ‌شوند .
  3. دانش‌آموزان بايد رفتار مطلوب و مورد نظر معلم را بشناسند .
  4. بي‌توجهي به رفتار نا منظم دانش‌آموزان باعث مي‌شود تا وي احساس كند كه معلم فردي نا كارآمد است .
  5. شرط لازم براي اجراي قوانين قابل درك و فهم بودن آن براي دانش‌آموزان است.
  6. آغاز كلاس با جذابيت و متعاقب آن دادن آزادي بيشتر به دانش‌آموز
  7. علاقه‌مند كردن دانش‌آموز به درس با يادگيري معنادار (كديور1379)
  8. خاموشي : براي اينكه رفتار نامطلوب دانش آموز ادامه نيابد مي‌بايست شرايط طوري فراهم شود كه براي انجام دادن آن رفتار نا مطلوب پاداشي در يافت نكند .( شعباني 1371)
  9. اشباع : رفتار نامطلوب شاگرد به مدت طولاني تقويت مي‌شود تا دانش‌آموز اشباع شود و احتمال تكرار آن كاهش يابد يعني درست برعكس خاموشي و اين روش بر خلاف تنبيه عوارض جانبي ندارد . ( شعباني 1371)
  10. تقويت رفتار مغاير : رفتاري را كه مغاير با رفتار نامطلوب است تقويت مي‌كنيم كه خود ا ز يك اصل روانشناسي ناشي مي‌شود كه انسان نمي تواند خود را همزمان روي دو رويداد مخصوصاٌ اگر مغاير باشد متمركز كند. (اصغري پور1380 )
  11. محروم كردن : يعني دانش‌آموز به خاطر رفتار نامطلوبي كه انجام داده است از دريافت تقويتي محروم مي شودبراي مثال دانش‌آموز كه به كلاس علاقه دارد به خاطر بي نظمي از كلاس اخراج مي‌شود. (شعباني 1371)

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید