گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان : برطرف کردن ضعف درسی و افت تحصیلی
گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان
گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششمدر دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
گرد آوری شواهد (1)
الف : کسب نمرات توصیفی
با توجه به توضیحاتی که در توصیف وضع موجود گفته شد ارزیابی دقیقی از نمرات سه ماه مهر و آبان و آذر انجام دادم و متوجه شدم که تعداد 8 نفر از دانش آموزانم در اکثر امتحانات مخصوصاً در دروس ریاضیات ، علوم ، املا ، و امتحان تشخیصی از وضعیت بدی برخوردارند. و دچار افت تحصیلی هستند.
ب : پرسش نامه
جهت آگاهی از دلایل دانش آموزان برای درس نخواندن به این 8 نفر پرسش نامه ای دادم که10 تا از عوامل عمده ی افت تحصیلی(این 10عامل رابر اساس مطالعات خودم واظهارات همکاران وبا توجه به مشکلات کلاس از بین 50 دلیل انتخاب نمودم) در آن گنجانده شده بود و از آنها خواستم که آنچه حقیقت است را علامت بزنند .
پس از بررسی و تجزیه و تحلیل پاسخ ها مشخص شد که دانش آموزان به ترتیب عوامل زیر را سبب کاهش نمرات خود می دانند:
* نداشتن برنامه ریزی درسی مناسب درخانه:100%
* بی توجهی والدین به اموردرسی فرزندشان:100%
* درس نخواندن وکم کاری:87%
* بی توجهی سر کلاس:75%
* بی دقتی در امتحانات:62%
* تصمیم نداشتن جهت ادامه تحصیل:50%
* ضعیف بودن پایه :36%
* اختلافات ودرگیریهای والدین:25%
* اضطراب امتحان:25%
* مناسب نبودن روش تدریس معلم:12%
ج : مصاحبه با والدین
در تاریخ 27/8/93 جلسه ای با والدین 8 نفر ترتیب دادم و با آنها در رابطه با دلایل ضعف درسی فرزندشان و کارهایی که در خانه انجام می دهند صحبت کردم و اظهارات آنها را یادداشت نمودم که در زیر آمده است.
. مادر زهرا : زهرا از وقتی به خانه می آید تمام فکرش بازی و سرگرمی است . تند تند تکالیفش را انجام می دهد و اگر قرار باشد که امتحانی بدهد اصلاً به ما نمی گوید. مادر مریم : مریم بازیگوش است . وقتی به خانه می آید می خورد و می خوابد و بعد از آن با دختر همسایه بازی می کند . شب که شد یادش می آید مشق دارد و شروع به نوشتن می کند .
مادر مینا : مینا و مریم دختر عمو هستند اما هر دو ضعیف هستند و در نوشتن تمرینات و تکالیف خارج از کلاس مشکل دارند ، ما سواد نداریم و عمویش هم که درس خوانده است وقت ندارد به مریم و مینا کمک کند .
مادر آرزو : ما در خانه مشکلات زیادی داریم ( شروع می کند به گفتن آنها) . وقتی آرزو به خانه می آید کیفش را در گوشه ای می اندازد و سرگرم می شود . بعضی از مواقع که پدرش از نتیجه بد امتحانات آرزو مطع می شود او را شدیداً تنبیه می کند .
مادر شقایق : وقتی شقایق به خانه می آید غذا می خورد ، استراحت می کند و بعد خودش شروع به مشق نوشتن و درس خواندن می کند ولی نمی دانم چرا نتیجه امتحاناتش این قدر بد است .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاه ها