no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان : برطرف کردن ضعف درسی و افت تحصیلی
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان : برطرف کردن ضعف درسی و افت تحصیلی


گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششمدر دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل ضعف درسی و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم

گرد آوری شواهد (1)

الف : کسب نمرات   توصیفی

با توجه به توضیحاتی که در توصیف وضع موجود گفته شد ارزیابی دقیقی از نمرات سه ماه مهر و آبان و آذر انجام دادم و متوجه شدم که تعداد 8 نفر از دانش آموزانم در اکثر امتحانات مخصوصاً در دروس ریاضیات ، علوم ، املا ،   و امتحان تشخیصی از وضعیت بدی برخوردارند. و دچار افت تحصیلی هستند.

ب : پرسش نامه

جهت آگاهی از دلایل دانش آموزان برای درس نخواندن به این 8 نفر پرسش نامه ای دادم که10 تا از عوامل عمده ی افت تحصیلی(این 10عامل رابر اساس مطالعات خودم واظهارات همکاران وبا توجه به مشکلات کلاس از بین 50 دلیل انتخاب نمودم) در آن گنجانده شده بود و از آنها خواستم که آنچه حقیقت است را علامت بزنند .

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل پاسخ ها مشخص شد که دانش آموزان به ترتیب عوامل زیر را سبب کاهش نمرات خود می دانند:

*  نداشتن برنامه ریزی درسی مناسب درخانه:100%

* بی توجهی والدین به اموردرسی فرزندشان:100%

*  درس نخواندن وکم کاری:87%

* بی توجهی سر کلاس:75%

* بی دقتی در امتحانات:62%

*  تصمیم نداشتن جهت ادامه تحصیل:50%

*  ضعیف بودن پایه :36%

*  اختلافات ودرگیریهای والدین:25%

*  اضطراب امتحان:25%

*  مناسب نبودن روش تدریس معلم:12%

ج : مصاحبه با والدین

در تاریخ 27/8/93 جلسه ای با والدین 8 نفر ترتیب دادم و با آنها در رابطه با دلایل ضعف درسی فرزندشان و کارهایی که در خانه انجام می دهند صحبت کردم و اظهارات آنها را یادداشت نمودم که در زیر آمده است.

.     مادر زهرا   : زهرا از وقتی به خانه می آید تمام فکرش بازی و سرگرمی است . تند تند تکالیفش را انجام می دهد و اگر قرار باشد که امتحانی بدهد اصلاً به ما نمی گوید.                                                                                                                                                                                                                                                                                         مادر مریم   : مریم بازیگوش است . وقتی به خانه می آید می خورد و می خوابد و بعد از آن با دختر همسایه بازی می کند . شب که شد یادش می آید مشق دارد و شروع به نوشتن می کند .

مادر مینا  : مینا و مریم دختر عمو هستند اما هر دو ضعیف هستند و در نوشتن تمرینات و  تکالیف خارج از کلاس مشکل دارند ، ما سواد نداریم و عمویش هم که درس خوانده است وقت ندارد به مریم و مینا کمک کند .

مادر آرزو   : ما در خانه مشکلات زیادی داریم ( شروع می کند به گفتن آنها) . وقتی آرزو به خانه می آید کیفش را در گوشه ای می اندازد و   سرگرم می شود . بعضی از مواقع که پدرش از نتیجه بد امتحانات آرزو مطع می شود او را شدیداً تنبیه می کند .

مادر شقایق   :  وقتی شقایق به خانه می آید غذا می خورد ، استراحت می کند و بعد خودش شروع به مشق نوشتن و درس خواندن می کند ولی نمی دانم چرا نتیجه امتحاناتش این قدر بد است .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ششم دبستان  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید