no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی : تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن در 28 صفحه
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی : تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن در 28 صفحه


گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

دیباچه پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

درک مشکل پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

بررسی بیشتر در رابطه با تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

ارائه مستندات پیرامون تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

پیش بینی نتایج در مورد تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

راهکارها پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

رفرنس و منبع مورد استفاده تشویق دانش آموزان به خواندن قرآن

گرد آوری شواهد یک

به لحاظ حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و محیط پیرامون آن‌ها ، برخی از اطّلاعات خود را از طریق مشاهده به دست آوردم. به این صورت که گاهی از صفحه ی سفیدی ، برای مشاهده استفاده کرده و نکات کلیدی را یادداشت می نمودم.گاهی هم از فرم مشاهده استفاده می کردم. ملاک‌های این فرم از قبل با توجه به اهداف مورد نظر تنظیم گردیده بود و هنگام مشاهده ی نا محسوس رفتار دانش‌آموزان ، موارد مورد نظر را نشانه گذاری می کردم .

نمونه موارد مورد نظردر فرم مشاهده :

  1. در زنگ قرآن با نشاط است. 2. در همخوانی سوره‌ها مشارکت دارد.

با توجه به نیاز و اهداف مورد نظر در این تحقیق، دو نوع پرسش نامه را تدوین نمود. نوع اول ، پرسش نامه بسته پاسخ ، ویژه دانش‌آموزان پایه ششم بود که برای جذاب کردن آن از تصاویر برای پاسخگویی استفاده گردید.  نوع دوم ، پرسش نامه ی باز پاسخ بوده است که پاسخگویان می‌توانستند به صورت تشریحی به پرسش‌های ارایه شده پاسخ دهند ،که این پرسش نامه برای 20 نفر از همکاران محترم و تمامی اولیای گرامی تهیه شده بود نمونه پرسش‌ ، ویژه دانش‌آموزان : از خواندن قرآن لذّت می‌بری؟ نمونه پرسش ، ویژه همکاران محترم و اولیای گرامی: به عقیده ی شما با استفاده از چه روش هایی می توان میزان علاقه مندی دانش‌آموزان دبستان را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش داد؟

ضمن مصاحبه با … نفر از همکاران حاضر در آموزشگاه و هم چنین اغلب اولیای دانش‌آموزان و حتی تمامی فراگیران کلاس ، به جمع‌آوری داده ها و اطلاعات مورد نظر پرداختم و به منظور بهره مندی بیش تر از نظرات و جلوگیری از اتلاف وقت ، از ضبط صوت نیز استفاده گردید. سؤالات مطرح شده در مصاحبه عبارت بودند از:

1.به نظر شما با استفاده از چه روش هایی می توان زنگ قرآن دانش‌آموزان را با نشاط نمود؟ 2.برای جذاب کردن آموزش درس قرآن دانش‌آموزان ، چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟ 3.به نظر شما با استفاده از چه روش هایی می توان دانش‌آموزان دبستان را به درک مفاهیم قرآنی ، قرائت و حفظ سوره ها علاقه مند نمود؟ د. بررسی پرونده های تحصیلی دانش‌آموزان با استفاده از یادداشت‌ها ، بررسی پوشه کار ،کارنامه ی تحصیلی و دفتر حضور و غیاب آنان ، داده ها و اطّلاعات لازم را در خصوص میزان علاقه مندی دانش‌آموزان کلاس به درس قرآن و فعالیت های مربوط به قرآن جمع آوری نمودم.

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات

پس از مشاهده رفتار دانش‌آموزان در کلاس و مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و هم چنین تبادل نظر با مدیر، معاونین دانش‌آموزان کلاس و بررسی مطالب پرسش نامه های جمع‌آوری شده و تجزیه و تحلیل و تفسیرآن ها ، عوامل مؤثر در ایجاد مسأله ، شناسایی گردیدکه به شرح زیر می باشد:

خشک و بی روح بودن کلاس قرآن دانش‌آموزان ؛ · سنتی بودن روش آموزش قرآن به دانش‌آموزان در سال گذشته؛ · جایگزین کردن دروس دیگر در ساعت درسی قرآن دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی؛ · عدم تشویق دانش‌آموزان حافظ قرآن در سال گذشته؛ · شرکت ندادن دانش‌آموزان در اجرای مراسم ها و مناسبت های دینی و مذهبی آموزشگاه ؛ · عدم توجه و بی اهمیتی اولیای دانش‌آموزان به درس قرآن. با توجه به شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مسأله ، در پی آن بودم تا با استفاده از روش های گوناگون ، ضمن برطرف کردن عوامل ایجاد کننده مسأله ، در جهت افزایش میزان علاقه مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن نیز گام های بلند و مؤثری بردارم.

نگاهي به روش تدريس مبتني بر خلاقيت

سالياني است كه به خلاقيت به مثابه يكي از توانمندي هاي عالي ذهني مورد توجه قرار مي گيرد. اين موضوع مورد توجه فلاسفه ، دانشمندان علوم تجربي، و دانشمندان علوم نظري و انساني بوده است. براي گسترش دامنه بررسي خلاقيت و روشن سازي دورن داشت خلاقيت، روان شناسان، به ويژه روان شناسان حوزه آموزش و پرورش زحمات زيادي را متحمل شده اند. با اينهمه، آنچه در زمينه ي خلاقيت ارائه شده است، بيشتر در برگيرنده ي شيوه هاي پرورش خلاقيت است، و كم تر به اين امر كه چگونه مي توان مبتني بر خلاقيت عمل كرد، پرداخته شده است. در روش تدريس مبتني بر خلاقيت، تلاش بر اين است كه شيوه خلاقانه عمل كردن از سوي معلم و دانش آموز باز نموده شود. معلم بايد با استفاده از روش تدريس حاضر به گونه اي تدريس كند كه بتوان با شاخص هاي خلاقيت آن را خلاقانه ناميد. دانش آموزان هم بايد در فراگيري از راه هاي خلاقانه بهره گيرد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید