no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم : پرورش خلاقیت در دانش آموزان با آموزش مهارت های فکری استدلال و تفکر استقرایی
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم : پرورش خلاقیت در دانش آموزان با آموزش مهارت های فکری استدلال و تفکر استقرایی


گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم

گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 52  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

دیباچه پیرامون قضیه پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

درک مشکل پیرامون قضیه  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

بررسی بیشتر در رابطه با پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

ارائه مستندات پیرامون پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

پیش بینی نتایج در مورد پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

راهکارها پیرامون قضیه پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

رفرنس و منبع مورد استفاده پرورش خلاقیت دانش آموزان از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله

اجرای راه حل جدید و نظارت بر آن 

راه حل های انتخابی و پیشنهادی را به منظور ایجاد تغییر و بهبود شرایط به اجرا گذاشتم :

  • برگزاری جلساتی با اولیاء و همچنین کلاسهای آموزش خانواده در طول سال تحصیلی با عنوان خلاقیت
  • استفاده از تمرینات خلاقیت در ساعات درسی به ویژه دروس بخوانیم و بنویسیم و ریاضی
  • به کارگیری شیوه های مختلف تشویق جهت بالا بردن روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزان
  • اختصاصی قسمتی از باغچه گوشه حیاط برای هر کلاس جهت کاشتن گل و بوجود آوردن فضای سبز
  • بر پایی نمایشگاهی از کارهای خلاق دانش آموزان
  • برگزاری جلسات گردهمایی دوستانه توسط گروه های دانش آموزان در زنگ دایره
  • تشویق هر چه بیشتر دانش آموزان به خواندن کتاب و عضو شدن در کتابخانه کلاسی
  • انجام بازی های گروهی در ساعت زنگ دایره

وقتی در پایان هفته اول ( اجرای آزمایشی ) شور و شعف و علاقه دانش آموزان را مشاهده کردم و پیشرفت آنها را در یادگیری دروس سنجیدم ، مصمم شدم این برنامه را تا پایان سال تحصیلی ادامه دهم در نتیجه با یک برنامه ریزی تعیین شده برای هفته ی دانش آموزان برنامه ریزی می نمودم و برنامه هایی را برای این منظور آماده می کردم که در طول سال تحصیلی قابل اجرا بود .

  • گاهی اوقات برای این که در امر تدریس ، تنوع ایجاد گردد و خستگی بوجود نیاید ، به تقاضای خود دانش آموزان از آن تمرینات برای یادگیری بیشتر و جذابیت کار استفاده می نمودم .
  • گاهی اوقات نیز از آن تمرینات به صورت طرحی و به عنوان تکلیف به دانش آموزان داده تا خود به مرحله اجرا در بیاورند .

با انجام این کارها کلاس و مدرسه شور و حال دیگری پیدا کرد که این امر را  با حضور و نظارت بر گروههای دانش آموزی در ساعت زنگ خلاقیت متوجه می شدم و اکثر خانواده ها نیز اعلام می داشتند که فرزندانشان در خانه نیز از شور و هیجان خاصی برای انجام تکالیف دارد .

با گذشت زمان ، این طرح تغییر اساسی در اختیار دانش آموزان بوجود آورد که باعث شد که در بارور کردن استعدادهای خلاق دانش آموزان نقش اساسی داشته باشد .

آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

ارزشمندی تفکر یکی از اساسی ترین مبانی اعتقادی مسلمانان است که از سوی اولیای دین و قرآن مجید مورد تاکید فراوان قرار گرفته است. بر اساس تعلیمات اسلامی، ایمان و عمل افراد زمانی دارای ارزش خواهد بود که بر مبنای اندیشه و پشتوانه ی تفکر شکل گرفته باشد. به طوری که فکر کردن و اندیشیدن، نسبت به اعمال عبادی و عملی اولویت و ارجحیت دارد و هیچ عملی بدون وجود زمینه های فکری، ارزشمند نیست.      در دیدگاه اسلامی، اندیشه در رابطه با خویشتن ( خود شناسی ) که شامل شناخت جسم و روح می شود، تفکر در مورد خداوند تبارک و تعالی و شناخت صفات خداوند و آیات و نشانه های او ( خداشناسی ) ، تفکر در رابطه با خلق خدا و شناخت انسان و رابطه ی او با خلقت ( انسان شناسی )، تفکر پیرامون طبیعت و ماوراء آن ( جهان شناسی )، ملاک ها و معیار های تفکر  ارزشمند هستند که از عناصری مانند تامل، استدلال، استنباط، تجزیه و تحلیل، توجه، تدبر، نقد، درک، کشف، حکمت، خلاقیت و پژوهش تشکیل می شوند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید