no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان : افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان معلول حرکتی
zip
ژانویه 14, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان : افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان معلول حرکتی


گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس   در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

ارائه مستندات پیرامون افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

مباني نظري پژوهش

يكي از عمده‌ترين دلايل كم‌رويي كودكان و نوجوانان، ضعف در اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندي است. پديده كم‌رويي كه امروزه به عنوان يك معلوليت اجتماعي مطرح شده، با چگونگي نگرش فرد نسبت به خود و احساس خودارزشمندي رابطه مستقيمي‌دارد. در درمان كم‌رويي هم براي كاهش اضطراب و افزايش مهارت‌هاي اجتماعي (مانند شمرده و رسا صحبت كردن، برقراري ارتباط بصري با مخاطبان و…) بدون توجه اساسي به اصول و روش‌هاي تقويت اعتماد به نفس اقدام مؤثري انجام نمي‌شود.

خودشناسي و پذيرش مسووليت اجتماعي از مهم‌ترين هدف‌هاي تربيتي در هر جامعه‌اي است و برخورداري از حس «خودارزشمندي» و «اعتماد به نفس» قوي به مثابه يك سرمايه ارزشمند حياتي، براي همه انسان‌ها به ويژه كودكان و نوجواناني است كه از مهارت‌هاي اجتماعي كمتري بهره مند هستند و از مؤثرترين عوامل پيشرفت و شكوفايي استعدادها و خلاقيت‌ها به شمار مي‌آيد.

به طور كلي، فرآيندهاي شناختي، احساسات، انگيزه‌ها، برقراري روابط شيوه زندگي، تصميم‌گيري‌ها و انتخاب‌هاي ما به طور قوي متاثر از چگونگي احساس خودارزشمندي و اعتماد به نفس است. يك اراده قوي در گرو اعتماد به نفس قوي و استوار است. تسليم‌ناپذيري، مطمئن، مصمم و راسخ قدم بودن، از صفات برجسته رهبران بزرگ است، به عبارت ديگر، تنها عوامل تعيين كننده رفتار، اعتماد به نفس و احساسي است كه ما نسبت به خودمان داريم. به عقيده مازلو، ما براي سلامت رواني خود به احساس اعتماد به نفس مثبت و قوي نياز داريم. بنابراين براي برخورداري از اعتماد به نفس، انسان نياز دارد كه از احترام و شأن اجتماعي مطلوب و نگرش مثبت به خويشتن بهره مند باشد.

تحقيقات انجام شده در مدارس گوناگون به ويژه مدارس استثنايي نشان مي‌دهد كه ميان پيشرفت تحصيلي و نگرش فرد نسبت به خودش رابطه مستقيمي‌وجود دارد. هر قدر فرد احساس و نگرش مثبت نسبت به خود داشته باشد، موفقيت بيشتري را در امور تحصيلي از خود نشان مي‌دهد.

در اين ميان، والدين، خواهران و برادران، معلمان و هم‌سالان كودكاني كه به دلايلي مانند كم‌رويي، اضطراب، ناتواني در انجام تكاليف درسي و يا عقب ماندگي ذهني از اعتماد به نفس لازم برخوردار نيستند، نقش بسيار مهمي‌در ايجاد و تقويت حس «خودارزشمندي» و اعتماد به نفس آنها دارند.

آنچه براي بهداشت رواني، پيشرفت تحصيلي و شغلي اين قبيل دانش‌آموزان ضروري است، اين است كه به آنها كمك کنيم تا حس خودپنداري واقعي و اعتماد به نفس قوي در آنان رشد يابد. به ديگر سخن، به وجود آمدن و تقويت كارايي و احساس ارزشمندي در شكوفايي شخصيت و توانمندي‌هاي كودكان و نوجوانان بسيار مهم است.

8 راهکار براي تقويت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان

در اينجا به چند عامل بسيار مهم براي پرورش و تقويت حس اعتماد به نفس در كودكان و نوجوانان اشاره مي‌کنيم.

1) همواره سعي کنيد كه در برخورد با كودكان و نوجوانان توانمندي‌هاي آنها را مدنظر قرار دهيد، نه ضعف‌ها و ناتوانايي‌ها را: لازم است پيوسته با ديد و بازخورد مثبت و سازنده به آنان نگريست. هر گونه احساس و نگرشي كه ما نسبت به كودكان و نوجوانان داريم، بدون شك در رفتار في مابين تاثير به سزايي خواهد داشت. اگر احساس و نگرش ما نسبت به كودك مملو از ضعف و درماندگي او باشد،‌ به رفتارهايي مانند بي‌رغبتي و بي‌توجهي نسبت به او، يا حمايت بيش از حد از وي منجر خواهد شد، كه در هر دو صورت كودك نمي‌تواند از حس ارزشمندي و اعتماد به نفس لازم برخوردار باشد. وجود نگرش منفي نه تنها تاثير سوء و يا بازدارنده روي كودك خواهد گذاشت بلكه صاحبان چنين انديشه‌ها و نگرش‌هايي خود را نيز در پس ديواره‌اي از برداشت‌هاي آزاردهنده و ويرانگر محبوس كرده، از خلاقيت‌ها و ابتكار عمل، نشاط و سرزندگي و بالاتر از همه اميد، توكل و تحرك باز مي‌دارند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید