no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 24, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی

گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف سازی کمرویی در دانش آموزم

اهداف تحقيق

اهم اهداف تحقیق به شرح زیر است :

1- شناخت علل و عواملی که در گوشه گیری و انزواطلبی دانش آموز مورد نظر در کلاس مؤثرند . و کوشش در جهت حل مشکلات اين دانش آموز

2- توجه به دانش آموز مورد نظر از جانب والدين و دبیر    و جلوگيری از عواقب بعدی اين اختلال رفتاری.

3- کمک به دانش آموز مورد نظر و تلاش برای اجتماعی شدن و کشف استعداد و توانايی های بالقوه آن ها و ايجاد روحيه مشارکت و تعامل اجتماعی در آنان.

اهميت و ضرورت تحقيق

اهميت موضوع در این است که ، چون دانش آموزان دوره متوسطه اول در سنين حساس و بحرانی بلوغ قرار دارند ، اگر اين اختلال رفتاری در اين مقطع سنی مورد توجه و سپس درمان قرار نگيرد ، سبب يافتن هويت و جايگاه فرد در جامعه و در سنين بالاتر خواهد شد .

اگر نتايج اين تحقیق به گونه ای باشد که بتواند رهنمون های مفيدی به دبیران در اين زمينه ارائه دهد شايد کمکی باشد در جهت مبارزه با کمرويی دانش آموزان در مدارس .

سؤالات تحقيق

1-    دبیر تا چه ميزان می تواند در کاهش کمرويی دانش آموزان مؤثر واقع شود؟

2-    تشکيل گروه های کوچک درسی در کلاس تا چه ميزان در کاهش كمرويی تأثير دارد؟

3- دادن مسئوليت به دانش آموزان کمرو تا چه ميزان در برطرف کردن کمرويی آن ها مؤثراست؟

4-    تشويق کارهای مثبت دانش آموزان تا چه اندازه در کاهش کمرويی آنها مؤثر است؟

فرضيه های تحقيق

1-    دبیر در کاهش کمرويی دانش آموزان تأثير زيادی دارد و نقش مهمی ايفا می کند .

2-    تشکيل گروه های کوچک درسی در کاهش کمرويی دانش آموزان بسيار مؤثر است.

3-    دادن مسئوليت به دانش آموزان کورو در اجتماعی کردن آنان تأثير دارد.

4-    تشويق کارهای مثبت دانش آموزان کمرو ، درکاهش کمرويی آن ها تأثير زيادی دارد.

تعاريف عملياتی

کمرويی : کمرويی صفت فردی است که به خاطر ترسويی ،  احتياط کاری و عدم اطمينانش ، نزديک شدن به او مشکل است و در فرهنگ لغت ، کمرويی را به عنوان ناراحت بودن در حضور ديگران تعريف می کند. (مجله پيوند-13792 – ص43)

فرد کمرو کسی است که هشيارانه از مواجهه با افراد يا چيزهای مشخص يا انجام کاری همراه آنان بيزار است . در گفتار و کردار خود ملاحظه کار است و به طور محسوسی ترسو می باشد .(مجله پيوند – 1379- ص 43)

پيشينه تحقيق :

از نظر متخصصان بهداشت و سلامت روان ، کمرويی و انزواطلبي در حکم يک اختلال رفتاری ، از جدی تريت مشکلات دانش آموزان و نوجوانان است .

«کمرويی» توجهی غير عادی و مضطربانه به خويشتن در موقعيت های اجتماعی است که به دنبال آن ، فرد دچار نوعی تنش روانی – عضلاتی مي شود و شرايط عاطفی و شناختی او تحت تأثير قرار می گيرد و موجب بروز رفتارهای خام و واکنش های نامناسب می گردد.  (رشد آموزش ابتدايی -1381 – ص75)

کمرويی واقعی شخصی است که فرصت های خجالت کشيدن بيشتر از ديگران در اختيار او قرار می گيرد تا به جايی که آشکارا می توان گفت تمام روز خود را با اين عارضه می گذراند. او در اين حالت اگر بخواهد دست به ساده ترين کارها بزند و يا آسان ترين برخورد و رابطه را ايجاد نمايديا مثلاً تصميم بگيرد به چنان وضع اسفناکی می افتد که هيچ کس جز خود او نمی تواند آن را توصيف نمايد . چون در آن موقع در او عدم اعتماد به نفس ايجاد می شود و حالات هيجانی در او ظاهر می گردد . (مثل لکنت زبان و غيره) (ژان شارتيه ، 1373 – ص 78)

اين بيماری امری است که می توان گفت جنبه عموميت دارد . دامنه آن بقدری است که حتی کمتر خانواده ای را سراغ داريم که فردی از آن دچار اين حالت لااقل در مقطعی از سنين خود نباشد . بر اساس يک همه پرسی 17 درصد دانش آموزان مورد مطالعه اين حالت را داشته اند . به صراحت مي گوييم که افسردگی و انزواجويی به صورت موقت و زود گذر در افراد  عادی هم ديده می شود ولی کمتر نمايان است . اين امر بدان خاطر است که اطفال در حال رشد هستند و تشخيص افسردگی در آن مشکل است و جست و خيز ها حتی اگر اندک هم باشند مانع آگاهی در اين امر است . با همه اين وسعت و کثرت احتمال تداوم آن در افراد حدود يک درصد است . و البته اين احتمال در مورد زنان دوبرابر مردان و در سنين بالاتر به مراتب بيشتر از سنين پايين است . هم چنين بر اساس آماری بيماران افسردگی که ميل به انزوا دارند 25 – 45 درصد بيماران روانی را تشکيل می دهند و افسردگی روانی حدود 10 درصد کل آن را اين نکته هم قابل ذکر است که عزلت طلبی در برخی از جوامع امری مستحسن شمرده می شود و طرفداران مذهب بودائی آن را وسيله ای برای رشد و تکمال بحساب می آورند ، درحالی که از نظر ما آن عزلتی برای دستيابی به مقصدی انديشيده عامل رشد است که ارادی و آگاهانه باشد نه ناشی از مرض. . (قائمی ، علمی – 1374 – ص 14

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران پیام های آسمانی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید