no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی متوسطه دوم پایه چهارم : موضوع پایه های استوار
zip
مارس 13, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی متوسطه دوم پایه چهارم : موضوع پایه های استوار


گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی متوسطه دوم

گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  پایه های استوار پایه چهارم انسانی متوسطه دوم

گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  پایه های استوار پایه چهارم انسانی متوسطه دوم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 42 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

دیباچه پیرامون قضیه پایه های استوار پایه چهارم انسانی

درک مشکل پیرامون قضیه  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه پایه های استوار پایه چهارم انسانی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  پایه های استوار پایه چهارم انسانی

بررسی بیشتر در رابطه با پایه های استوار پایه چهارم انسانی

ارائه مستندات پیرامون پایه های استوار پایه چهارم انسانی

پیش بینی نتایج در مورد پایه های استوار پایه چهارم انسانی

راهکارها پیرامون قضیه پایه های استوار پایه چهارم انسانی

رفرنس و منبع مورد استفاده پایه های استوار پایه چهارم انسانی

مقدمه

تمام ادیان الهی و در رأس آن ها اسلام، انسان را موجودی کمال گرا می دانند. انسان همواره در حال تکامل است و جهت گیری او به سمت کمال بی نهایت و یکی از راه های رسیدن به آن علم و دانش است.

آموزش و پرورش باید به رشد قوه ی قضاوت صحیح، مسئولیت پذیری، خودآگاهی و ایجاد روحیه ی خلاق، نقاد و متفکر در برخورد با مسائل فردی و اجتماعی بپردازد و مهم تر از همه رسالت هدایت تکامل فردی و اجتماعی را در ابعاد مختلف به نحو احسن به انجام برساند. یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به هدف فوق تکیه بر فعالیت های پژوهشی است. بنابراین اگر پژوهش صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

تحقق در عمل دبیران را درگیر مسئله می سازد. دبیران در عمل کنترل تمامی مراحل پژوهش را در دست می گیرند و به این ترتیب به دوباره سازی مهارت های حرفه ای خود می پردازند.

تعیین مساله و انتخاب موضوع

با یاد و نام خداوند متعال و عرض خسته نباشید خدمت کلیه همکاران محترم در جلسه شورای دبیران این آموزشگاه که در آبان ماه 95  برگزار گردید در خصوص لزوم اجرای طرح گزارش تخصصی به عنوان طرحی اثر بخش برای پژوهش در مدرسه یاد شد که در این طرح همکاران محترم یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند و در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند . و به این ترتیب همکاران می توانند با باز اندیشی در رفتار های خود کمک کنند و این موضوع به عنوان دستور کار جلسه قرار گرفت.

در این جلسه کلیه همکاران محترم پایه چهارم انسانی مسایل و مشکلات خود را در انتقال یک مفهوم جدید و یا نحوه تدریس یک موضوع به عنوان یک مسأله مطرح نمود ند.

مهمترین مساله که در این جلسه مطرح شد و کلیه همکاران نیز مهر تایید بر آن زدند آموزش پایه های استوار در پایه چهارم انسانی بود  بنا بر این تصمیم گرفته شد بر روی این موضوع تا جایی که امکان دارد کار شود.

 

بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق گزارش تخصصی

انسان موجودی اجتماعی است و لازمه زندگی اجتماعی یاد دادن و یادگیری فهماندن و فهمیدن تعلیم و تعلم است. برای یادگیری و تعلیم هر علم و فنی و به عبارت کلی تر برای رسیدن به هر هدفی قواعد و فنونی لازم است. دین و زندگی هم مانند هر علم و فنی برای آموزش به روش های خاصی نیاز دارد. در هر کلاسی  می بایست به عنوان راهنما و مشاور دانش آموزان را در رسیدن به هدف یاری دهد. با توجه به این معضلات و مشکلات در نظام آموزشی کشور ما وجود کلاس   واقعیتی اجتناب ناپذیر است.

شرایط سخت محیطی، کمبود جمعیت دانش آموزان، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی، مهاجرت طبیعی یا اجباری از عواملی هستند که امکان تشکیل واحدهای آموزشی را محدود می سازند.

ما باید همواره به یادداشت برداری از عمل های خود ادامه دهیم. از این روست که گروه گزارش تخصصی با توجه به مشکلات مربوط به مدیریت زمان کلاس    و اهمیت یادگیری پایه های استوار در پایه چهارم انسانی . و چالش هایی که در آموزش پایه های استوار در کتاب بین همکاران ایجاد شده بود سعی در بررسی این موضوع پژوهشی با بهره گیری از الگوی گزارش تخصصی را دارد.

تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله

تعلیم و تربیت دانش آموزان رسالتی خطیر و بزرگ است که نظام آموزشی کشور در غالب کلاس های چندپایه تخصصی به انجام این امر می پردازد. به سبب شرایط محیطی، پایین بودن آمار دانش آموزی، کمبود دبیر، فضای آموزشی، وضعیت فیزیکی مدارس، کلاس ها، و روش های تدریس تشکیل کلاس های با دانش آموزان مختلط وجدید والتالیف بودن کتب متوسطه دوم وعدم آگاهی اولیاء از روشهای نوین تدریس وهمچنین پایین بودن سطح سواد اولیاءدر کمک نمودن به فرزندانشان  یک ضرورت به نظر می رسد. با توجه به این موضوع ،شیوه های اداره ی کلاس نوین و متفاوت گروهی را می طلبد به طوری که در شیوه ی گروهی نیز تدریس درس و یا موضوع واحد در یک جلسه درس به کلیه پایه های حاضر در کلاس درس انجام می گیرد.

جدید و علمی بودن مسئله

با توجه به تغییرات کتب درسی بر اساس سند تحول بنیادین و شیوه های نوین ارائه شده جهت مدیریت کلاس ، توجه روز افزون بر شیوه ی اداره ی این کلاس ها و این موضوع که آموزش مفهوم پایه های استوار ارائه شده است و همچنین بسط احتمالی و گسترش این موضوع درس در کتب تألیفی سال ، مشکلات آموزشی که همکاران مدارس این پایه داشته اند و اهمیتی که مبحث فوق در پایه های مختلف تحصیلی و زندگی روزمره ی دانش آموزان دارد بر آن شدیم تا طراحی الگوی آموزشی براساس سند ملی و شاگرد محور توانایی دانش آموزان را در این زمینه تقویت و تثبیت نماییم و الگویی نو و ابتکاری جهت اداره ی کلاس ارائه دهیم.و آموزش خود را با روشهای نوین تدریس واستفاده از فناوریهای جدید همراه نماییم

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید