no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی دبیران : دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصل های این گزارش

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر هنر به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس هنر

گرد آوري شواهد یک

منابع گرد آوري اطلاعات من دانش آموزان، اولیا دانش آموزان و همکاران می باشد . در این راستا روش هایی که براي جمع آوري اطلاعات استفاده کردم عبارتند از:

الف) مشاهده ب) پرسشنامه ج) مصاحبه د) اسنادي

الف) مشاهده: در مشاهده سعی کردم رفتارهایی را که بیانگر بی علاقگی دانش آموزان به درس هنر است را مورد توجه قرار دهم و آنها را ثبت کنم و بعد در پی حل آن بر آیم.

در ابتداي سال تحصیلی وقتی وارد کلاس شدم مشاهده کردم بسیاري مشغول حرف زدن هستند. از آنها خواستم که سکوت کلاس را رعایت کند و به حرف هاي من توجه کنند با این حال تعدادي هم تذکر مرا نادیده گرفتند وقتی تدریس درس را شروع کردم دانش آموزان توجهی به درس نداشتند و با حرکاتی که داشتند متوجه شدم احساس بی قرار می کنند. دائماً به بهانه هاي واهی با دوستانشان حرف می زند و اجازه خروج از کلاس را می خواهند. در حین تدریس از آنها سوالاتی از آنها می پرسیدم و جوابی نمی دادند با این شیوه سعی داشتم آنها را در تدریس فعال سازم و تمایل آنها را بر شرکت در فعالیت های هنری برانگیزم اما زیاد موفق نبودم. وقتی دلیل را از آنها پرسیدم.آنها جواب دادند که ما علاقه اي به درس هنر و کلاسش نداریم چون فایده اي براي ما ندارد .

ب) پرسشنامه: در پرسشنامه من سوالات مختلفی را مطرح کردم تا علل این بی علاقگی را در دانش آموزان پیدا کنم و بهتر بتوانم با اقدامات درست به درمان آن بپردازم. پایین بودن سطح آرزوها یکی از عواملی است که باعث بی علاقگی دانش آموزان به تحصیل خصوصاً به درس هنر شده است. . درس هنر چون داراي مفاهیم انتزاعی است و به نظر آنها ارتباطی با آينده شغلي آنها ندارد بی علاقگی دراین درس بیشتر احساس می شود.عامل دیگري که باعث بی علاقگی دانش آموزان مورد تحقیق من به درس هنر شده شیوه تدریس دبیر و چگونگی برقراري ارتباط او با دانش آموزان است.

در سال هاي گذشته در دوره ابتدایی از روش سخنرانی استفاده شده بود و كمتر از وسایل کمک آموزشی براي ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان استفاده مي شد  .موضوع دیگري که در پرسشنامه مطرح کردیم که بیانگر عدم تمایل دانش آموزان به کتاب فرهنگ و هنر است مربوط به کیفیت محتوا و حجم کتاب و کم بودن ساعت آموزش هنر در طول یک هفته است. کتاب هنر علم امروز دانش آموزان نیست و دانش آموزان احساس بیگانگی با آن می کنند.مطالب این کتاب هم بیشتر جنبه خلاقانه دارند و کمتر جنبه توصیفی دارند

بخش دیگر از عدم تمایل دانش آموزان به کتاب هنر مربوط به نگاه و برخوردضعیف متولیان آموزشی به این کتاب و عدم اختصاص امکانات و بودجه کافی براي جذاب نمودن این درس است.

ج) مصاحبه: مصاحبه را با والدین و همکاران انجام دادم طی دعوتی که از اولیاي دانش آموزان به مدرسه داشتم ،آنها عنوان داشتند: نمی توانیم کمک هاي لازم را به آنهابکنیم و بیشتر نظارت بر کارهاي دانش آموزان رامحول به مادر می کنند و چون پدر بیشتر وقت خود را صرف کار در بیرون از خانه می کند در نتیجه با خستگی تمام وارد خانه می شود دیگر توان توجه به کار دانش آموز با نظارت بر کار او را ندارد. بیشتر وظایف خود را تامین نیازهاي مادي می دانند. و مادر هم چون بچه ها حرف شنوي کمتري هم از او دارند در نتیجه بی توجه به تحصیل بچه ها و نیز عدم ابراز علاقه به دانش آموازن باعث بی علاقگی به درس خصوصاٌ هنر شده است.

بسیاري از خانواده ها از برقراري ارتباط درست با فرز ندانشان ناتوان هستند این ناتوانی نه تنها در مورد جنبه هاي مادي بلکه در مورد جنبه هاي عاطفی و روانی نیز وجود دارد. مجموعه این رفتارها سبب بسیاري از رفتارهاي ناخوشایند و بی تفاوت نسبت به درس هنر شده است. در کنار آن برخی از خانواده ها داراي تعدادفرزندان بیشتر 3 نفر با فاصله سنی کم هستند در نتیجه چنین خانواده هایی فرصت کمتري پیدا می کنند تا به تک تک فرزندان خود توجه کنند. از این رو در چنین محیط ی فرزندان کمتر مورد توجه قرار می گیرند و مورد حمایت قرار می گیرند و تشویق هاي لازم از طرف خانواده از فرزندان نمی شود. در نتیجه هم این عوامل باعث بی علاقگی دانش آموزان به درس هنر شده است.

مصاحبه با همکاران براي من بسیار مهم بود زیرا با توجه به موضوعاتی که در بالا مطرح شده ارتباط تنگاتنگی با کار همه همکاران داشته است. پس روش هایی که آنها براي علاقه مند ساختن دانش آموزان به درس در پیش گرفتند، می توانند مفید باشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر هنر را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید