no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی علاقه مند کردن دانش آموزان همراه با 5 پیشنهاد ارزشیابی
zip
می 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی علاقه مند کردن دانش آموزان همراه با 5 پیشنهاد ارزشیابی


گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی

گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 18 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزم  به درس پيام هاي آسماني

گردآوري اطلاعات ( شواهد 1 )

مسأله را دريكي از جلسات مدرسه مطرح كرده و از مدير ، معاون و همكاران نظرخواهي كردم . مصاحبه اي با ناپدري ، مادر بزرگ ، دايي و مادر درباره ي وضعيت او در محيط خانه كردم . با چند تن از هم كلاسي هاي او مصاحبه انجام داده و با توجه به شكايات اوليا و دانش آموزان او را خواسته و كليه مشكلات را با او در ميان گذاشته ام .با اين اوصاف و مطالعه پرونده ي تحصيلي و تربيت او واسناد و مدارك موجود در مدرسه دلايل  اين مشكل را چنين يافتم :

طلاق پدر و مادر و ازدواج مجدد مادر عدم وجود محبت پدري در خانه به دليل طلاق گرفتن مادر از پدر .

وجود الگوهاي نامناسب در بيرون از مدرسه همانند برخي از دوستان و خانواده

محبّت بي رويه و نامناسب توسط مادر و خانواده ي مادري و بدگويي پشت سر پدر

درخواست ها و انتظارات دو گانه از او به علّت دوگانگي فرهنگ هاي دو خانواده

عدم تشويق و تنبيه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهاي ناهنجار

آزادي بيش از حد او در خانه و همچنين در مدرسه و خانه ي مادري او

سخت گيري بي جا در خانه ي ناپدري

علاقه شديد وي به خودنمايي و ابراز وجود

ناديده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق ديگران

گرد آوري راه حل ها :

براي نفوذ در دل و جان هر فرد نياز است كه ارتباط نزديك و صميميانه اي با او برقرار گردد . در همين راستا بهتر ديدم كه ابتدا :

ارتباط صميمي با اين دانش آموز داشته و خوب به حرف هايش گوش كنم .

محبّت نمودن به او در حد متعادل

احترام و شخصيت دادن به او

تقويت روحيه ي اعتماد در او

مسئوليت دادن به او در خانه و مدرسه

درك بهتر و بيشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان ديگرم

تشويق او در حد معمول به صورت زباني و انفرادي و گروهي و جنسي

تقويت روحيه ي ايثار و فداكاري در جهت حفظ حقوق اساسي ديگران

ارا ئه الگو هاي مناسب  رفتاري با استدلا ل هاي درست و منطقي.

پيشنهاد به مادران تا كتاب « آنچه دانش آموزاني طلاق بايد بدانند »‌را مطالعه وآن را پياده كنند .

پيشنهاد به مادر تا او و خانواده اش  از پدر و ديگران پيش محمد امين  شكايت و بدگويي نكنند.

انتخاب راه حل :

از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با مادر و ناپدري او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين دو عزيز مي دانستم ،  پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم  كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند .

  1. مسئوليت دادن در خانه و مدرس.
  2. احترام به شخصيت او

با او صحبت كردم كه اگر منظم و درس خوان و مؤدب شود نماينده كلاس مي شود ( يعني در مقابل كار خوب پاداش   مي گيرد ، غير مستقيم آموزش دادم هر عملي  عكس العملي دارد ) .

به خاطر انجام كارهاي خوب و مناسب ، به جا حرف زدن و  درس خواندن و….. ،‌ از طريق تمام دانش آموزان يا خودم با دادن جوايز مورد تشويق و ترغيب قرارگرفت و در مقابل كارهاي خلاف و غلط تنبيه مي شد.

چگونگي كاربرد راه حل : شواهد 2

اولين قدم من صحبت با خانواده كه تا در مقابل خواسته هاي به حق او سر تعظيم فرود بياورند و درمقابل خواسته هاي نابجاي او سرسخت و يك زبان باشند . در پيش او بدي نفر سوم را نگويند و تمام رفتارهاي او را طي نامه اي به من گزارش دهند تا كارهاي خوب او را مورد تشويق وترغيب قرار دهم. از او خواستم تا فرزند خوبي براي آنها و شاگرد گلي براي من باشد و اگر آن طور كه گفته ام باشد نماينده كلاس مي شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر پیام های آسمانی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید