no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان پایه هشتم با موضوع استفاده از روش های نوین در تدریس
zip
جولای 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان پایه هشتم با موضوع استفاده از روش های نوین در تدریس


گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان پایه هشتم

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 40 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان پایه هشتم به درس ریاضی با روشهای نوین تدریس

اجرای راه حل جدید:

ضمن اجرای موارد گفته شده ،نتیجه حاصل از هر مورد، مورد بررسی و تغییراتی جزئی در نحوه ی اجرای آن ها باعث بهتر شدن  نتایج گردید.

در استفاده از کارت تلاش بیشترین هدف ،فعال شدن دانش آموزان ضعیف تر در فعالیت های گروهی بود. مانند: درست کردن دست سازه و وسایل کمک آموزشی، تهیه روزنامه دیواری ،تحقیق ، استفاده از کامپیوتر و سایت های اینترنتی و …  و به تحقیقاتی که به صورت تایپ شده بود. و توسط گروه ارائه می شود کارت تلاش بیشتری تعلق می گرفت. وهمچنین به معماها ومطالب جالب ریاضی که به صورت پاورپوینت در کلاس هوشمند توسط دیتا به دانش آموزان دیگر  ارائه میشود علاوه بر کارت تلاش که داده می شود، نمونه ای از آن نیز به  پژوهشگاه ارسال واز طرف آموزشگاه یا خودم جایزهای تعلق می گرفت. ودر نرم افزاری که در قالب برنامه(Autoplay  ) برای هر فصل از کتاب نهم، توسط اینجانب تهیه میشودو با نام خود دانش آموز مورد استفاده قرار می گرفت.و یک نمونه از آن نرم افزار تولید شده به عنوان  جایزه به دانش آموزی که کار او انتخاب شده بود ، اهداءمی گردید.

 استفاده از کارهای پاورپوینت مربوط به درس های جلسات گذشته که توسط خود دانش آموزان تهیه شده بود یا از سایت های مختلف دانلود شده بود در دستور کار هر جلسه قرار داشت. اما  در طی روند برنامه ،متوجه شدم که تعدادی از دانش آموزان به دلیل نداشتن کامپوتر در منزل و همچنین نمی توانستند از کامپیوتر های کتابخانه استفاده کنند.قادر به تهیه کارهای عملی که نیاز به کامپیوتر دارند نبودنند. در نتیجه مجبور به استفاده از کافی نت ها  می شودند اما با وجود سختی که باید تحمل می کردنند، مخصوصا دانش آموزانی که از روستا می آمدند اما بازهم شور واشتیاق فراوانی در آنها دیده می شود.که عزم و اراده اینجانب را دو چندان می نمود.

هر ماه کارهای عملی و گروهی دانش آموزان و وضعیت درسی آنان  بررسی می شود .و اسامی دانش آموزان موفق به همراه خلاصه ای از کارشان در برد مخصوص درس ریاضی قرار می گرفت.و این موضوع باعث ایجاد رقابت و جنب و جوش در دانش آموزان می گردید.و همواره سعی می شود جملات و مطالب جدید و تأثیر گذاری در برد قرار گیرد تا باعث جذب دانش آموزان و حتی دانش آموزان پایه هفتم گردد.وباعث  ایجاد رغبت و علاقه به ریاضی در دانش آموزان شود.

در پایان هر ترم یک جشنواره دست سازه ریاضی بر گزار گرددیده که در آن همه ی دست سازه ها در آن قرار گرفته و از هر کلاس سه نفر انتخاب و هدایای از طرف آموزشگاه به آنان داده می شود.و همچنین یک بازارچه ریاضی در مدرسه برگزار گردید که دانش آموزان می توانستند دست سازه های خود را به فروش بگذارند.

در نهایت در پایان هر ترم از اداره دعوت به عمل می آمد که نرم افزاری که توسط اینجانب  از  پاورپوینت ها، تحقیقات و مطالب جالبی که به صورت فیلم یا کلیپ بودنند، تهیه شده بود را ببینند ودر حضور مدعوین به دانش آموزانی که کارهای عملی شان برگزیده شده بود جایزه ای اهداء گردد. که این امر باعث تشویق دانش آموزان برگزیده و ایجاد انگیزه برای دیگر  دانش آموزان جهت انجام فعالیت بیشتر می شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید