no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان ایجاد انگیزه در درس زبان برای دانش آموزان خوابگاهی و شبانه روزی
zip
مارس 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان ایجاد انگیزه در درس زبان برای دانش آموزان خوابگاهی و شبانه روزی


گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان

گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

ارائه مستندات پیرامون ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد انگیزه در درس زبان انگلیسی در مدرسه شبانه روزی

 نتیجه گیری :

با توجه به این که هدف اصلی از آموزش زبان انگلیسی در مدارس ، ایجاد توانایی در کاربرد آن و ترجمه ی متون انگلیسی در دانشگاهها در رشته های مختلف می باشد، شایسته است دبیران محترم با استفاده از ابزار کمک آموزشی متنوع، اقدام به انجام فعالیت هایی نمایند تا از این طریق به هدف اصلی آموزش دست یابند.

در تحقیق حاضر ، به منظور آگاهی بیشتر از وجود مساله ی بی علاقگی دانش آموزان خوابگاهی نسبت به درک مفاهیم درس زبان انگلیسی به بررسی داده های کسب شده از منابع و روش های گوناگون علمی و نیز نظر سنجی از دانش آموزان و همچنین به تبادل تجربه با مدیر و همکاران محترم پرداخته شد.

از مجلات و مقالات اینترنت ، پرسش نامه ی همکاران و مصاحبه با دانش آموزان اطلاعاتی به دست آمد که با بررسی آنها عوامل موثر در ایجاد مساله شناسایی گردید . و نیز جهت دستیابی به راه حل های پیشنهادی بار دیگر  از موارد ذکر شده استفاده شد و پس از بررسی آنها برخی از راه حل ها را انتخاب نموده و بعد از اعتبار بخشی لازم ، به مرحله ی اجرا در آمد . در پایان و با توجه به شاخص های کیفی و کمی موفقیت طرح می توان چنین نتیجه گرفت :

تنوع روشهای تدریس، در ایجاد علاقه مندی دانش آموزان به یاد گیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی تاثیر بسزایی دارد . پس از انجام پژ و هش به این نتیجه دست یاقتم که تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری ، در قالب فلش کارت ها  و پاور پوینت های همراه با تصویر ، تاثیر بسیار خوبی در افزایش علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی دارد همچنین  به این نتیجه دست یافتم که با به نمایش در آوردن متون انگلیسی توسط دانش آموزان ، معانی واژه ها و جملات انگلیسی به خوبی در حافظه ی دانش آموزان باقی می ماند.

 پیشنهادها و راه کارها :

با توجه به مراحل اجرای طرح و رسیدن به آرمان که همان وضع مطلوب که علاقه مند کردن دانش آموزان به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی بود، و نیز؛ با بهره بردن از تجربیات به دست آمده در این زمینه، نکاتی در قالب پیشنهادها و راه کارها به شرح زیر ارایه می گردد:

الف- به مسئولان محترم آموزش وپرورش پیشنهاد می گردد : ساعت آموزش درس زبان انگلیسی را افزایش داده تا دبیر بتواند با صبر و حوصله ی بیشتری با فراگیران به آموزش زبان انگلیسی بپردازد ونیز در مدارس کلاسی را مخصوص تدریس درس زبان انگلیسی در نظر بگیرند که بتوان انگیزه ی یادگیری را در فراگیران افزایش داد و از امکانات سمعی – بصری استفاده نمود.

ب- به همکاران گرامی توصیه می شود : از روش های متنوع آموزش زبان انگلیسی استفاده کرده، محیط کلاس را شاد و با نشاط سازند تا دانش آموزان رغبت بیشتری به یادگیری این درس را داشته باشند.

ج – به اولیای ارجمند دانش آموزان پیشنهاد می گردد: در ارتقا ی سطح زبانی فرزند خود با قرار دادن امکانات آموزشی زبان انگلیسی نظیر کتاب های داستانی گوناگون، سی دی های آموزشی و … کوشش کنند.

د – به دانش آموزان عزیز توصیه می شود: زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشد تا اثر بخشی آن افزایش یابد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید