no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ششم ابتدایی استفاده از تخته هوشمند و محتواسازی و ترغیب دانش آموزانم به درس خواند بیشتر
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ششم ابتدایی استفاده از تخته هوشمند و محتواسازی و ترغیب دانش آموزانم به درس خواند بیشتر


گزارش تخصصی ششم ابتدایی

گزارش تخصصی ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس ششم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی  در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

دیباچه پیرامون قضیه کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

بررسی بیشتر در رابطه با کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

ارائه مستندات پیرامون کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

پیش بینی نتایج در مورد کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

راهکارها پیرامون قضیه کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک  به تامين و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي و معنوي

نظارت بر تغذيه دانش آموزان

بهبود تغذيه كودكان در سنين مدرسه مستلزم مجموعه فعاليت هاي هماهنگ و برنامه ريزي شده است بهداشت مدارس در پناه آموزش هاي صحيح به دانش آموزان، والدين و كاركنان مدارس مي‌تواند دو اقدام اساسي زير را در بهبود تغذيه سنين مدرسه انجام دهد:

اول نظارت بر نحوه عرضه و توزيع مواد غذايي به دانش آموزان در داخل و اطراف مدرسه.

دوم عرضه مواد غذايي مغذي و سالم براي ايجاد عادات غذايي مناسب در دانش آموزان

آموزش بهداشت در مدارس 

سازمان جهاني بهداشت مفهوم كلي سلامت را بدين شرح تعريف مي‌كند: سلامت عبارت است از رفاه كامل جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي و نه فقط فقدان عليلي يا بيماري است و آموزش را اينگونه تعريف مي‌كنند: آموزش يك اصطلاح كلي است كه به تمام عوامل و تجربيات و فرايندهايي كه بر نحوه كسب اطلاع و طرز فكر و پرورش مهارت ها و تغيير رفتار افراد نفوذ دارند مربوط است.

در سال 1926 ميلادي آموزش بهداشت به وسيله دكتر وود چنين تعريف شده است: آموزش بهداشت مجموعه تجربياتي است كه به نحو مطلوبي بر دانش، طرز تلقي و رفتار افراد جامعه موثر بوده و موجب سلامت فردي، اجتماعي و نژادي مي‌شود آموزش بهداشت در مفهوم و معناي كلي خود روش تعليمي است كه از طريق آن مي‌توان در ايجاد و بهبود عادات و رفتار مطلوب بهداشت فرد، خانواده يا جامعه نقش موثر، مفيد و فزاينده اي داشت.

اهداف آموزش بهداشت مدارس

كولبي (Kolbi) نقش مدارس را در كسب آموزش بهداشت چنين تشريح مي‌كند: بهداشت و آموزش، اهداف مرتبط و وابسته بهم هستند و مدارس يكي از راههاي همگاني و مطلوب هستند كه دستيابي به اين دو هدف را فراهم مي‌آورند مدارس از تسهيلات، كاركنان و نظام كارآمد براي حفظ  و تقويت بهداشت جوامع برخوردار هستند

اهداف آموزش بهداشت مدارس عبارتند از :

افزايش شناخت در باره فلسفه علم و بهداشت فردي و اجتماعي.

بهبود نگرش نسبت به اتخاذ رفتارهاي موثر بر سلامت آن ها.

تقويت مهارت ها و تمايلات افراد در ايجاد رفتارهاي موثر در بهداشت.

گسترش مهارت هاي افراد در حفظ  و گسترش بهداشت خانواده و جامعه اي كه در آن زندگي مي‌كنند.

بطور خلاصه، افراد جوان با توجه به شرايط اقتصادي و اجتماعي جامعه خود دركي صحيح از بهداشت داشته باشند. آن ها بايد تلاش كنند تا به نحو احسن بر بهداشت جامعه خود تاثير بگذارند و از امكانات موجود استفاده كرده در جهت ارتقاء بهداشت مدارس خود فعالانه تلاش نمايند.

ـ  مدرسه بهترين مكان براي اجراي برنامه هاي آموزش بهداشت، مدرسه مناسب ترين مكان براي نيل به اهداف آموزش بهداشت مي‌باشد و دانشمندان دلايل زير را در اثبات اين مهم ارائه مي‌دهند:

منابع انساني و تجهيزات و امكانات آموزشي به حد كافي وجود دارد.

حضور موظف دانش آموزان بر اجراي بهتر برنامه تاثير دارد.

كثرت دانش آموزان.

انتقال پيام ها و آموخته ها به اعضاء خانواده و جامعه.

سازماندهي و روش هاي آموزش بهداشت مدارس

ارتقاء بهداشت تاثير گذار در مدارس، بدون آموزش مناسب افراد درگير، دشوار خواهد بود. در سطح ملي، ما نيازمند برنامه هايي جهت ارتقاء آگاهي گيرندگان خدمت، ارائه كنندگان، سياستگذاران و برنامه ريزان هستيم. بايد مشخص كنيم به منظور ارتقاء بهداشت مدارس چه كساني، چه نوع آموزش نياز دارند و دوره هاي آموزشي براي مربيان و معلمين چگونه سازماندهي شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید