no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ششم دبستان : رفع مشکلات روانخوانی دانش آموز دیرآموز
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ششم دبستان : رفع مشکلات روانخوانی دانش آموز دیرآموز


گزارش تخصصی ششم دبستان

گزارش تخصصی ششم دبستان  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ششم دبستان  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموز دیر آموزم

اجرای راه حل و نظارت برآن:

     برای اجرای روش های مورد نظر ابتدا مدیر مدرسه را از انجام چنین فعالیت هایی در جریان گذاشتم  ، سپس با همکاری وی از والدین خواستم تا در جلسه توجیهی حضور یابند . در این جلسه برنامه های مورد نظر و اهمیت آن را تشریح  کردم  و تذکرات  مورد نیاز هنگام  اجرا را به والدین  یادآوری  نمودم . در اولین جلسه اجرا ، چند نمونه از کارت های آموزشی را به کلاس برده و در اختیار دانش آموزان قرار دادم  و از آنها خواستم ابتدا هر بسته کارت را باز نموده و به مشاهده بپردازند . سپس کارت ها را جمع آوری کرده و روش بازی را به آنها آموختم .  برای آموزش  بهتر با  هر یک  از گروه های دانش آموزان که دو یا سه نفره بودند  یک  بار بازی را انجام  دادم .   در مرحله  بعد  از دانش آموزان خواستم  هر گروه یک بسته کارت را دریافت نموده و به  بازی  بپردازند  و  اشکالات  آنها را  برطرف  نمودم .  در ضمن  بازی از  دانش آموزان خواستم هر  موقع دو کارت مکمل را برمی دارند  به هر دو کارت نگاه کنند و نام آن را به دوستانشان بگویند. به مدت یک هفته بازی در کلاس انجام می گرفت . و در پایان  بازی  شکل  نوشتاری  کلماتی که روی کارت بود از آنها سوال می کردم .

از هفته دوم به بعد به هر یک از دانش آموزان یک بسته کارت دادم و از آنها خواستم هر شب با کمک اعضای خانواده به بازی بپردازند . و روز بعد از آن تعداد کلماتی را که یاد گرفته اند بخوانند در کلاس مطرح نمایند . هر زمان بتوانند تمام کلمات آن بسته را بخوانند یک بسته کارت دیگر دریافت می کنند .

برای تشویق بیشتر دانش آموزان از تابلو ارزشیابی توصیفی استفاده کردم . تابلو روی دیوار کلاس نصب شد و عکس دانش آموزان روی آن بود . پس از ارزیابی دانش آموزان در مهارت های خواندن به طور روزانه تصویر آنها  را  به  ترتیب  میزان  پاسخگویی  و  مشارکتشان  از  بالا  به   پایین  مرتب  می نمودم . دانش آموزانی که عکس آنها به مدت یک هفته در بالاترین قسمت قرار می گرفت مورد تشویق واقع می شدند وپاداش در یافت می کردند . مشارکت  دانش آموزان  به  شکل  جدی  در آمد ،  در هفته اول همکاران و مدیر مدرسه طرح اجرا شده را موجب ایجاد  شعف  در دانش آموزان دانستند  و حتی دانش آموزان سایر پایه ها از معلم مربوطه  می خواستند  از این روش استفاده نماید .  والدین  نیز تابلو ارزیابی  توصیفی  را موجب  تلاش بیشتر فرزندشان می دانستند .

چند هفته از اجرای طرح گذشته بود . علاقه و اشتیاق فراوانی از طرف دانش آموزان در اجرای طرح دیده می شد و حتی  اگر یک روز به علت خاصی  از دادن کارت  به آنها خودداری می شد  با اعتراض شدید  مواجه  می شدم . همچنین  دانش آموزانی که  توانسته  بودند  پاداش  دریافت نمایند علاقه بیشتری نشان می دادند. ولی مشکلاتی هم دیده شد که تجدید نظر در اجرای طرح را موجب شد . اولا : بعضی دانش آموزان پیشرفت  زیادی نداشتند  و موقعی که علت را جویا  شدم  معلوم شد  آنها در منزل کسی را ندارند که به آنها به بازی بپردازد . بنابراین تصمیم   گرفتم از میان  همکلاسان دوستانی را برای بازی با آنها معرفی نمایم . دوما : با  توجه به این که  هر روز یک  دانش آموز می توانست  بالاترین  موقعیت  را کسب  نماید . احتمال کسب پاداش  برای  بسیاری از دانش آموزان و به خصوص دانش آموزان ضعیف تر وجود نداشت ، بنابراین منطقه قرمز را منطقه پاداش تعیین نموده واعلام کردم دانش آموزانی که بتوانند یک هفته در این منطقه بمانند پاداش دریافت می کنند.

همزمان  با پایان یا فتن  بخش  دوم کتاب  بخوانیم  تعداد زیادی  از دانش آموزان  توانستند  تمام کارت های مربوط به نشانه ها را به پایان برسانند و تمام کلمات را به راختی بخوانند . همچنین دانش آموز دیر آموزم نیز از وضعیت بالایی برخوردار شده بود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ششم دبستان  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید