no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی علوم تجربی با موضوع جذاب نمودن درس علوم با آزمایشات
zip
مارس 9, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی علوم تجربی با موضوع جذاب نمودن درس علوم با آزمایشات


گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

گزارش تخصصی علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی علوم تجربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

دیباچه پیرامون قضیه جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

درک مشکل پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

بررسی بیشتر در رابطه با جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

ارائه مستندات پیرامون جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

پیش بینی نتایج در مورد جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

راهکارها پیرامون قضیه جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

رفرنس و منبع مورد استفاده جذاب نمودن درس علوم برای دانش آموزان با انجام آزمایشات

روش تدریس :

معمولا  جلسه اول ورود به هر کلاس را با نام جلسه معارفه و آشنایی آنان با روش تدریس وانتظارات دبیر از آنان  وآگاه  نمودن آنان به اهمیت یادگیری علوم تجربی می پرداختم .

در جلسه دوم که  تدریس شروع می شود برای اینکه به عمق مطالب درسی پی ببرند در جلسه اول مطالبی راجع به نحوه  مطالعه این درس در اختیار دانش آموزان قرار می دهم اینکه محیطی را برای مطالعه انتخاب نمایند فضای آرام  وساکت ، از لحاظ نور دهی مکان مطالعه ،اختصاص چه زمانی برای مطالعه هر درس ،پیش مطالعه دروس قبل  از تدریس دبیر با وجود توضیحاتی که در جلسه معارفه حاصل تجربیات بنده در مورد شیوه مطالعه بوده در اختیار دانش آموزان قرارداده تا آنان را به مطالعه وکتابخوانی نه تنها به درس علوم تجربی  بلکه به سایر دروس ومطالعات غیر درسی علاقه نشان دهند.

قبل از تدریس در جلسه اول از دانش آموزان می خواهم به مدت 15 الی 20   دقیقه سر کلاس به مطالعه درسی که معمولا بر اساس بودجه بندی خودم هر جلسه 6 صفحه بیشتر تدریس  نمی کنم بپردازند تا بنده رئوس مطالب واهداف رفتاری را یا  روی تابلو برای آنها می نویسم یا نرم افزار علوم تجربی  را که خودم برای اکثر دروس به صورت پاورپوینت آماده  نموده ام در سایت راه اندازی نمایم.

در حین پيش  مطالعه در کلاس به نحوه مطالعه دانش آموزان  توجه می کنم که یکی از مشکلات آنان مطالعه با صداي بلند بود . براي دانش آموزان توضيح دادم که هنگام  مطالعه سعی نمایید با تمرکز حواس بیشتر وبا چشم مطالعه نمایید یا اگر فرصت شد قبل از تدریس مبحث  اصلی حداقل 5 دقیقه در مورد اهمیت موضوع تدریس بحث نمایم یا گوشه ای از فیلم آموزشی راجع به تدریس  رابرای آنان نمایش دهم وآنقدر موضوع را مهم وجذاب جلوه می دهم که دانش آموز دوست داشته باشد  موضوع رابداند.

به عنوان مثال :

– تدریس به کمک وسایل کمک آموزشی و بوسیله پاور پوئینت مثل  انواع آزمایش ها

– روش تدریس تنها یک روش نیست بلكه  از روش سخنرانی – گروهی- پرسش وپاسخ – الگوی کاوشگری  با استفاده از فیلم آموزشی ونرم افزار علوم با توجه به موضوع درس ووضعیت کلاس استفاده می شود.

درحين تدريس به دانش آموزان فرصت مطرح نمودن سوالاتي كه به ذهنشان مي رسد را مي دهم واز ساير دانش آموزان مي خواهم كه پاسخ دهند ودر نهايت پاسخ هاي دانش آموزان را جمع بندي  واصلاح مي نمايم.

– سعی می کنم کلاس را زنده وفعال نگه دارم بدین منظور در ضمن تدریس سوال می کنم

هر دانش آموز ی پاسخ صحیح را بدهد همان موقع نمره می گیرد. به منظور علاقه مند نمودن دانش آموزان  موضوعات علوم تجربی را در اختيار آنها قرار مي دهم تا به دلخواه  به صورت گروهی موضوعات علوم تجربی  مثلا اهمیت محیط زیست و مواد .

– روش دیگر برای علاقه مند نمودن دانش آموزان اختصاص  بخشی از نمره مستمر علوم تجربی  به جمع آوری آلبوم عکس علوم تجربی  از موضوعات علوم تجربی در طبیعت استان یا  استانهای دیگر به خصوص در نیمسال دوم به صورت گروهی  که یا به صورت دوربین عکاسی می توانند  از پدیده های طبیعی یا انسانی که استفاده از powerpoint  زیر تصاویر را نوشته وبا استفاده از نرم افزار یولید به  صورت سی دی تحویل نمایند.

– روش دیگر جهت علاقه مند نمودن دانش آموزان : استفاده از وسایل دست ساخت علوم تجربی مثل ماکت ومدل پدیده  های علوم تجربی – در جشنواره های دانش آموزی

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی علوم تجربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید