no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی مدیران ابتدایی : حل مشکل گوشه گیری و انزوا دانش آموزان مدرسه ام - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مدیران ابتدایی : حل مشکل گوشه گیری و انزوا دانش آموزان مدرسه ام
zip
آوریل 6, 2022
۶,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مدیران ابتدایی : حل مشکل گوشه گیری و انزوا دانش آموزان مدرسه ام


گزارش تخصصی مدیران ابتدایی

گزارش تخصصی مدیران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان    چگونگی حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 21 صفحه

در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی مدیران ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی مدیران ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مدیران ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

دیباچه پیرامون قضیه حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

درک مشکل پیرامون قضیه  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

بررسی بیشتر در رابطه با حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

ارائه مستندات پیرامون حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

پیش بینی نتایج در مورد حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

راهکارها پیرامون قضیه حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشكل انش آموزم در رابطه با گوشه گيري

تجزیه و تحلیل داده ها

پرسش و پاسخ از تعدادی از بچه ها کلاس ، صحبت با خانواده ی زهرا ، تحقیق درباره موقعیت او و مشاهده رفتار او در زنگ تفریح و کلیه داده های دریافت شده ، تمامی بیانگر این مطلب است که زهرا فردي گوشه گير و انزوا طلب است.

ویژگی راه پیشنهادی

تفهیم اولیاء نسبت به اصلاح رفتار و ایثار در مقابل آینده فرزند خود که رو به تباهی می گراید .

احساس مسئولیت : اعضای خانواده دوست دارند که با هم در زیر یک سقف با عطوفت و آسایش زندگی نمایند . ولی این خانواده هر یک می خواهند حرف خود را به کرسی بنشاند و در قبال زهرا و آینده او دچار تلزلزل شده اند .

ارتباط عاطفی با کودک :

هنگامی که دانش آموز مورد الطاف مهر و محبت اطرافیان واقع شود . بهتر می تواند برای رسیدن به آینده ای روشن برنامه ریزی نموده و گام بردارد. و بر پشتکار و توان خود افزوده و باورهای غلط و بدبینی را از چشم خود دور بدارد.رابطه عمیق در بین اولیاء آرامش خاطر را فرزندان ایجاد می نماید. تا در بستری آرام آموزش و پرورش یابند . و از طریق نگاه هایی هرچند کوتاه و عمیق و محبت آمیز ، نوازش ، و انواع هدایای مادی یا ارتباط کلامی می تواند در آنان بسیار موثر باشد .

انتخاب راه حل هاي ممكن

معلمان و والدین در رفع مشکلات کودکان گوشه گیر نقش بسزایی دارند و با صمیمیت و محبت باید به تمام تغییرات رفتاری مناسب و موفقیت آمیز آنان توجه کرده ، آنان را تشویق کنند و بدین وسیله کودکان را به سوی فعالیتهای اجتماعی سازنده در مدرسه و خانه راغب سازند . بردن به گردشهای علمی ، تشویق به سخن گفتن در حضور والدین و دوستان و بستگان و جرات دادن به او بدین معنی که می تواند در برابر جمع سخن بگوید و شرکت دادن در فعالیتهای هنری و ایفای نقش در نمایشنامه ها از جمله اعمالی است که مهارتهای اجتماعی دانش آموزان و کودکان را افزایش می بخشد و آنان را در مبارزه با گوشه گیری یاری می دهد ( شفیع آبادی ،1374، ص 97).

با توجه به اطلاعاتی که از طریق مصاحبه با پدر و دوستان  زهرا بدست آوردم و همچنین مطالعه کتاب های روانشناسی تربیتی و مراجعه به اینترنت و مشورت با چند تن از مشاوران راه حل هایی که برای درمان گوشه گیری مفید بود به شرح ذیل لیست کردم:

  1. صحبت با پدر زهرا و اینکه او برای زندگی زهرا از هیچ کوششی دریغ نورزد: به او احترام بگذارد،محبت کند، به درس هایش توجه کند،به خواسته هایش توجه کند، پای صحبت هابش بنشیند، با او در انجام امور منزل مشورت کند،مسئولیت بدهد، تشویق کند، با مدرسه در ارتباط باشد.
  2. صحبت با معاونین آموزشی و پرورشی:حمایتهای عاطفی در جهت تقویت اعتماد به نفس دانش آموز، واگذاری مسولیت های مناسب با تو جه بر میزان توان جسمی و روحی دانش آموز،تشویق و زمینه سازی حضور در فعالیت های جمعی و گروهی مانند انتظامات ، مراسم صبحگاهی، گروه سرود و نمایش و شورای دانش آموزی

انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشي و اجراي راه حل

بهترین راه حل ممکن محبت کردن و دادن مسئولیت بود.لذا به افرادی که در تعلیم وتربیت زهرا ارتباط مسقیم داشتند، من جمله پدر ، معاونت آموزشی، معاونت پرورشی، مربی ورزش توصیه شد به زهرا توجه بیشتری داشته و به او در عرصه های مختلف ، مثل عضویت شورای مدرسه ، بهداشت یار  و انتظامات ، مبصری، گروه سرود ، نمایش ، مشاوره در امور منزل و ….

موثر ترین فرد در زندگی زهرا و اینکه بیشترین تاثیر را می توانست در تعلیم وتربیت او داشته باشد، پدرش بود، لذا با او بطور مفصل در چندین جلسه صحبت شد و تاکید گردید که جای خالی محبت مادرش را پر کند. وقت بیشتری را در منزل برای او اختصاص دهد. سعی کند هر روز صبح ها تا جلوی درب مدرسه او را مشایعت کند، بعد از ظهرها زودتر به منزل برگردد، در انجام امور منزل با او مشورت کند. منزل نامناسب استیجاری خود را تغییر دهد. ارتباطش را با معلم زهرا بیشتر نموده و زمینه را برای ارتباط بیشتر او با دوستانش فراهم نماید.

شخص دومی که می توانست تاثیر زیادی در شخصیت زهرا داشته باشد و به او در حل مشکلش کمک کند خودم به عنوان معلم او بودم . بنابر اين او را در کارهای گروهی درگیر كردم و به او مسئولیت دادم .همچنین محبت خود را از او دریغ نكردم.. پس از گذشت چند وقت  او را به عنوان نماینده کلاس انتخاب کردم .و به سایر دانش آموزان توصیه نمودنم که با زهرا دوست شده و او را در کار های گروهی مشارکت دهند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مدیران ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید