no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
فوریه 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

دیباچه پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

درک مشکل پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

بررسی بیشتر در رابطه با توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

ارائه مستندات پیرامون توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

پیش بینی نتایج در مورد توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

راهکارها پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

رفرنس و منبع مورد استفاده توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

گرد آوری شواهد یک

از ابتدای کار متوجه شدم که دانش آموزان علاقه ای چندان به فعالیت های تحقیقی ندارند و کمتر از 30 درصد آنها به تحقیق و پژوهش علاقه مند بودند  وقتی با آنها راجع به این موضوع به مصاحبه پرداختم و دلیل آنرا با پرسش از آنان جویا شدم و اظهار داشتند:

1) درسها اجازه ای برای تحقیق نمی دهد(درگیر بودن دانش آموزان با مسائل آموزشی فرصتی برای فعالیت پژوهشی نمی گذارد)

2) عدم تفکرات پژوهشی از جانب معلمان و عدم پیگیری آن ها در زمینه تحقیقات

3) فعالیت های پژوهشی اصولاً زمان دار بوده و در دراز مدت جواب می دهند (لذا دانش آموزان چندان علاقه ای ندارند)

4)‌عدم تشویق مناسب برای دانش آموزان علاقمند و پذیرش کم در مسابقات

جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها

1-        مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت تحقیق و پژوهش و همچنین در مورد اینکه چرا بعضی ها دوست ندارند در فعالیت های پژوهشی  شرکت کنند؟ و اینکه آیا دوست دارند بیشتر از کتاب استفاده نمایند و یا با اینترنت راحتترند؟ به نظر شان چه کار هایی باید انجام شود تا همه دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی شرکت کنند؟ میزان همکاری اولیاء  با آن ها جهت انجام تفکر و پژوهش چگونه میباشد؟ سوالاتی از این قبیل از دانش آموزان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

2-        برگزاری جلسه همکاران

جلسه ای با همکاران هم پایه برگزار کردیم و در مورد عدم علاقه ی بعضی از دانش آموزان به تحقیق و پژوهش با همکاران بحث و گفتگو کردیم آنها نیز متوجه این موضوع شده بودند و عقیده داشتند که تحقیق در این زمینه توسط یک نفر بدون همکاری معلمان هر کلاس نمی تواند در این امر مهم موفق شود و در پایان نتیجه گرفتیم که برای موفق شدن در این کار باید جلسه ای با اولیا ی دانش آموزان داشته باشیم و آگاهی های لازم را  در مورد چگونگی همکاری آنها با دانش آموزان و اهمیت تحقیق و پژوهش به آنها بدهیم.

3-        مطالعه

مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود،که عنوان بعضی از آنها در منابع و مأخذ ذکر شده است نیز، راه حل هایی یافت شد.

 

4-        مشاهده

یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در مورد طرز برخورد و رفتار دانش آموزان در بازدید از کلاس ها و کتابخانه داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و معاونان و مشاوران امر به دست آمد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد، خلاصه ی یافته های تجزیه وتحلیل به شرح زیر میباشد:

تجزیه و تحلیل داده ها

  • عدم فرهنگ سازی صحیح در زمینه تحقیق و پژوهش وتشکیل در بین دانش آموزان
  • عدم توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر
  • کمبود امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح
  • فقدان زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان
  • کمبود یکسری ابزار آلات مورد نیاز آزمایشگاه ها و فقدان بعضی از کتاب های مرجع در كتابخانه برای انجام پژوهش های دانش آموزی
  • عدم امکان برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی
  • وقفه افتادن در تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه
  • عدم ارائه تجربه‌های مفید معلمان برای استفاده كلیه دانش آموزان
  • فراهم نبودن زمینه‌ ارتقای دانش‌ پژوهشی معلمان
  • عدم برگزاری مسابقات علمی – پژوهشی
  • فراهم نبودن زمینه های مشاركت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی و منطقه ای

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.