no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم : ترغیب دانش آموزانم به خورد صبحانه
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم : ترغیب دانش آموزانم به خورد صبحانه


گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان آموزشگاهم به خوردن صبحانه

گردآوری اطلاعات و شواهد1

قبل از هر چیز پرسش نامه ای تهیه کردم و به والدین دانش آموزان دادم و از آنها خواستم تا پاسخ درست به سوالات بدهند و تاکید کردم که پاسخ درست انها تاثیر مهمی در نتیجه گیری و  روند تحقیق ام دارد.

هدف از این پرسش نامه آشنایی بیشتر با خانواده ها و دانستن نظرات آنان در این رابطه بود . والدین دانش آموزان عواملی چون دیر بیدار شدن بچه ها ، بی اشتهایی سر صبح  ، بی علاقگی به مواد غذایی که معمولا در وعده ی صبحانه مصرف می شود و… را دلیل نخوردن صبحانه  می دانستند. البته ناگفته نماند در مصاحبه ای با دانش آموزان علاوه بر موارد فوق دلایلی چون بی تفاوتی والدین به  وعده ی غذایی صبحانه نیز ذکر شد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بعد از تهیه ی پرسش نامه  واجرای مصاحبه جهت بررسی وضعیت خانوادگی و بهداشتی آنان جلسه ای با همکاران ، معاونین و مدیر ترتیب دادم و در مورد سوالات زیر با آنان صحبت کردم:

در ابتدا از معاونین پرسیدم :

آیا شما با دانش آموزان در زنگ تفریح مشکل ندارید؟ آیا آنها وقتی در طول زنگ کلاس بیرون می آیند احیانا به فروشگاه نمی روند؟ آیا به دل دردهای بچه ها توجه کرده اید؟ موردی پیش آمده است؟چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟ و…

 

از همکاران سوال کردم :

آیا سر کلاس شما هم بچه ها برای بیرون رفتن اجازه می گیرند؟ آیا اجازه می دهید؟ آیا بعد از زنگ تفریح بچه ها با تاخیر به کلاس می آیند؟ چقدر؟ چه می کنید؟ آیا از دانش آموزان درباره ی خوردن صبحانه سوال می کنید؟ چه می گویند؟ چرا؟…

با مدیر مدرسه نیز پرسیدم :

آیا اولیا از نخوردن صبحانه ی فرزندشان شکایتی نداشته اند؟ آیا بچه ها یی که دل درد به دفتر آمده بودند صبحانه خورده بودند؟ چه راه حلی برای این مشکل به کار بسته اید ؟  و…

همکاران ، معاونین و مدیر پاسخها و راهکارهایی تقریبا مشابه ارائه کردند که به اختصار بیان می کنیم :

آنان یکی از دلایل مهم هدر رفتن وقت آموزشی را نخوردن صبحانه  می دانستند و با بیان دلایلی مشابه با  والدین و دانش آموزان راهکارهایی از جمله برگزاری جلسه ای با اولیای دانش آموزان و توجیه آنان در رابطه با اهمیت صبحانه و راههای تشویق دانش آموزان به خوردن صبحانه و تنوع دادن به وعده ی غذایی صبحانه ارائه نمودند .

بعد با مطالعاتی که در این زمینه داشتم از نظرات محققان و دانشمندان نیز آگاه شدم.

آموزش کودک از صبحانه شروع می شود نه از زنگ مدرسه:

تعریف صبحانه :

وعده غذایی سبکی است که معمولا همانطور که از نامش پیداست صبح هنگام و پس از بیدار شدن از خواب آن رامی خورند. درنقاط مختلف دنیا از مواد غذایی متفاوتی برای صبحانه استفاده می کنند . نان درهمه جای دنیا جزء لاینفک صبحانه می باشد معمولا انواع نان به همراه پنیر ، تخم مرغ ، کره ومربا – حبوبات ، کیک ، کلوچه ، انواع گوشت ، انواع میوه وآب میوه به عنوان صبحانه مصرف می شود .

بسیاری از متخصصین تغذیه ، صبحانه را وعده بسیار بااهمیتی می دانند که درآغاز روز ، انرژی ومواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند تحقیقات نشان می دهد که غذایی که صبح هنگام خورده شود نسبت به غذایی که عصر یاشب مصرف شود خیلی کمتر سبب چاقی می شود .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید