no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم : ازبین بردن ترس از اولیا برای گرفتن نمره پایین
zip
فوریه 3, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم : ازبین بردن ترس از اولیا برای گرفتن نمره پایین


گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره در دانش آموزانم     در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

دیباچه پیرامون قضیه از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

درک مشکل پیرامون قضیه  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

بررسی بیشتر در رابطه با از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

ارائه مستندات پیرامون از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

پیش بینی نتایج در مورد از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

راهکارها پیرامون قضیه از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

رفرنس و منبع مورد استفاده از بین بردن استرس و ترس از اولیا برای کم گرفتن نمره

یافتن راه حل ها

برای از بین بردن عوامل موثر بر افت تحصیلی و مشارکت والدین  راه هایی وجود دارد که بر اساس بحث و گفت و گو با همکاران ومطالعه و تجربه خودم آنها را گردآوری نمودم. در حقیقت دراجرای راه حل ها عواملی باید به وجود بیایندتا معلول از بین برودکه من آن ها را در نموداری به نام نمودار عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی نوشتم.

با توجه به این نکات برای از بین بردن یا کاهش اثر، انتخاب کرده بودم راه حل ها را نوشتم.

1- زمان کافی برای مشارکت اولیا وجود داشته با شد . در این جهت ، دولت می تواند با تصویب قانونی ، حضور اولیا ، به ویژه پدران را در زمان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه و نیز تشکیل جلسات عمومی انجمن در طی سال ، به مدت 8 ساعت قانون مند نموده جزء زمان کار آنها به حساب آورد .

2- باز نگری در قوانین و مقررات موجود در زمینه ی ارتباط اولیا با مدارس و تدوین قوانین مرتبط با موضوع ، در سطحی بالاتر از آموزش و پرورش ، از جمله در هیأ ت محترم دولت یا مجلس محترم شورای اسلامی ، با توجه به نیاز ها و الزامات فرا روی جامعه

3- هدایت قانون مند مدیران آموزش و پرورش از جمله مدیرا ن مدارس در جهت جلب مشارکت های اولیا و ارزیابی از عملکرد آنها در این زمینه

4- پخش برنامه های مناسب از طریق رسانه های ارتباط جمعی ، به ویژه تلویزیون ، برای تبیین مزایای مشارکت اولیا در امور مدرسه

5- افزایش منابع و امکانات انجمن اولیا و مربیان برای اجرای برنامه های مرتبط با جذب مشارکت های اولیا

6- آگاه ساختن معلمان در مورد توانایی و ظرفیت عظیم اولیا در آموزش و پرورش کودکان و کودکان

7- آموزش معلمان در جهت تقویت مهارتهای ارتباطی آنان با اولیا برای شناخت بهتر انتظارات و نیازهای طبقات مختلف اجتماعی

8- ایجاد تغییر و تحول در نحوه ی تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدرسه

9- قدردانی از فعالیت ها و همکاری های اولیا در مدرسه

10- استفاده مناسب از توانایی های تخصصی و مهارتهای اولیا

11 – تقویت مهارتهای آموزشی و پرورشی اولیا

12- ایجاد تحول در جامعه ی محلی اطراف مدرسه ، بازدید معلمان از خانه دانش آموزان پر مسئله ،حضور داوطلبان در مدرسه و …

انتخاب طرح جدید و اجرای آن

پس از بررسی کامل متوجه شدم که برای رسیدن به هدفم روش های بسیاری وجود دارد که دیگران هم استفاده کرده و گاهاً نیز موفق شده اند. اما من  روش زیر را برای دستیابی به هدفم پیدا کردم که خیلی سریع می توانستم با اجرای آن به بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دست پیدا کنم که هنوز در هیچ جایی و کتاب و تحقیقی نوشته نشده    است

روش اول: دادن برنامه ی درسی به اولیاء و دانش آموزان

قبل از هر کاری چون به این نتیجه رسیده بودم که دانش آموزانم در خانه برنامه درسی منظمی ندارند و دچار سردرگمی هستند با کمک خود دانش آموزان در تاریخ 12/9/95 در ساعت انشا شروع کردیم به تهیه یک برنامه درسی که در توان کلیه دانش آموزان باشد. برای این که بعد از تعطیل شدن کلاس و رفتن به خانه بدانند چه ساعتی باید چه کاری انجام دهند این بیشتر یک برنامه پیشنهادی بود که کلیه دانش آموزانم از آن استقبال کردند. ضمنا به اولیاء هم خبر دادم که در این رابطه مشارکت عمیقی با دانش آموزان داشته باشند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.