no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم با عنوان تاثیر بازیهای آموزشی در بهبود یادگیری دانش آموزانم
zip
مارس 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم با عنوان تاثیر بازیهای آموزشی در بهبود یادگیری دانش آموزانم


گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده  بررسی تا ثیر بازیهای آموزشی در یادگیری دانش آموزم

 

مزایای بازی آموزشی

۱٫ پاداش ذاتی دارد؛ چون شاگردان بازی را دوست دارند و از روی میل و رغبت در آن شرکت می‌کنند.

۲٫ موقعیت‌های پیچیده زندگی را که عناصر آن از زندگی واقعی گرفته شده‌اند، به شیوه‌ای ساده و قابل فهم نمایش می‌دهد.

۳٫ انگیزه یادگیری ایجاد و توجه و علاقة فراگیرندگان را جلب می‌کند.

۴٫ از یکنواختی و کسالت باری محیط‌های یاددهی ـ یادگیری می‌کاهد و جوی شاد و زنده را شکل می‌دهد. در برخی از بازی‌ها فراگیرندگان بدون این‌که خود احساس کنند به تمرین و تکرار مفاهیم یا مهارت‌های دشوار می‌پردازند.

۵ ـ مربیان با ایجاد ارتباط‌های اجتماعی از طریق بازی، علاوه بر آموزش مفاهیم شناختی، به بعضی از اهداف آموزشی، یادگیری عاطفی و نگرشی نیز دست می‌یابند. به علاوه، آموزگاران با شرکت دادن دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی و تدارک وسایل لازم برای بازی می‌توانند به اهداف بیشتری نایل شوند. بازی آموزشی خوب می‌تواند ضمن ایجاد تفریح و هیجان برای فراگیرندگان، چگونگی ارزیابی مخاطرات، برخورد اتفاق‌ها و مسائل جدید، تفکر منطقی و انجام تصمیم‌گیری‌هارا آموزش دهد. (امیر تیموری، ۱۳۸۷).

برای افزایش تأثیرات بازی‌های آموزشی در کلاس توصیه می‌‌شود به این نکات توجه کنید:

۱٫دانش‌آموزان را در برنامه‌ریزی‌های اولیه و تدارک چنین فعالیت‌هایی شرکت دهید؛ بدین صورت که دانش‌آموزان خودشان نقش خود را در بازی برگزینند و هرچه بیشتر در این باره تبادل نظر کنند.

۲٫ منابعی را که به عنوان مواد اصلی مورد نیاز هستند، تدارک ببینند. به عبارت دیگر، دانش‌آموزان باید به اطلاعات و واقعیت‌هایی که بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند دسترسی داشته باشند.

 

۳٫ وقت به اندازة کافی داشته باشید. برای اجرای بسیاری از بازی‌ها زمانی چند برابر ساعت کلاسی لازم است.

۴٫ در صورت تمام نشدن بازی، محلی را برای نگهداری وسایل در نظر بگیرید.

۵٫ پس از اتمام بازی، وقت کافی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید تا واکنش‌های خود را نسبت به بازی ابراز کنند و بین تصمیمات فردی و نتایج بازی و آنچه در دنیای واقعی وجود دارد، مقایسه‌ای صورت دهند.

۶٫ از تکراری شدن بازی جلوگیری کنید. اگر بازی خاصی را یک‌بار برای دانش‌آموزان مطرح کرده‌اید، بار دیگر آن را ارائه نکنید.

۷٫ اهمیت پیچیدگی بازی را در نظر بگیرید. بازی باید چنان مهیج و جالب باشد که به تفکر و جست و جو نیاز داشته باشد و نتوان به راحتی به جواب آن دست یافت.

بنابراین، بازی نباید ساده، بی‌تحرک و بی‌هدف باشد. پیچیدگی و جذابیت آن باید در حدی باشد که توجه همه را جلب کند.

روش گرداوری اطلاعات:

پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی و برگزاری آزمون های سنجش آزمایشی متوجه شدم که دانش آموزم به نام (نام دانش آموز) از لحاظ درسی در سطح پایینی قرار دارد و از لحاظ علمی در سطح پایینی قرار دارد.

مصاحبه با دانش آموزان  

برای گرد آوری اطلاعات و یافتن پاسخ پرسشنامه ای با دانش آموزان مطرح کردم :

دانش آموز گرامی:

لطفاً جملات زير را به دقت بخوانيد و يكي از چهار گزينه را كه به بهترين وجه ممكن ويژگيهاي شما را بيان ميكند، علامت بزنيد. براي اين كه راحتتر بتوانيد به سؤالات زير پاسخ دهيد خود را در حال انجام يك امتحان فرضي تصور كنيد و با توجه به احساسات، افكار و رفتارهايي كه در حين امتحان يا قبل از آن از شما سر ميزند، پاسخ دهيد.

۱- با وجود تلاش زياد، باز هم نميتوانم موقع امتحان، تمركز حواس داشته باشم.

۲- هر چه به روز امتحان نزديكتر ميشوم، يادگيري مطالب برايم دشوارتر ميشود.

۳- قبل از شروع امتحان، خيلي ناآرام و بيقرار ميشوم.

۴- حتي وقتي درسي را خوب خواندهام باز هم موقع امتحان دچار دلهره ميشوم.

۵- دلواپسم كه مبادا در امتحاناتم نمره خوبي نگيرم.

۶- در جلسه امتحان براي جواب دادن به سؤالات احساس ناتواني ميكنم.

۷- هر چه سؤالات امتحان دشوارتر باشد نگراني و دلهرهام در جلسه امتحان بيشتر ميشود.

۸- در باره شكست در امتحان زياد فكر ميكنم.

۹- در ايام امتحانات دچار ناآرامي و بيقراري ميشوم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.