no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی : افزایش یادگیری دانش آموزان در درس کار و فناوری با کامپیوتر
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی : افزایش یادگیری دانش آموزان در درس کار و فناوری با کامپیوتر


گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس ششم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی  در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

دیباچه پیرامون قضیه افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

ارائه مستندات پیرامون افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

پیش بینی نتایج در مورد افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

راهکارها پیرامون قضیه افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش میزان فراگیری دانش اموزانم در درس کار و فناوری

قابلیت انعطاف فناوری و یادگیری الکترونیکی

دسترسی آسان و انعطاف پذیر به اطلاعات مناسب از ویژگیهای اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

در صورتی می توان گفت آموزش دارای انعطاف است که یادگیرنده بتواند از میان تجربیات متنوعی که در اختیار او قرار دارد، دست به انتخاب بزند. دسترسی انعطاف پذیر سبب می شود دسترسی یادگیرنده به محتوا تسهیل شود و بتوان در هر لحظه هر مکان و با سرعت مناسب تجارب یادگیری را در اختیار یادگیرنده قرار داد. بنابراین یادگیری شکل فردی به خود می گیرد.

دسترسی انعطاف پذیر به محتوا و منابع یادگیری از طریق فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی شبکه ای در کلاس های درس معمولی، کارگاه ها، منازل و مراکز دیگر اجتماعی ویژگی های شاخص یادگیری الکترونیکی هستند.

در این زمینه ها انواع افزارهای گروهی و فناوری کنفرانس رایانه ای را می توان برای ایجاد جو پرسش و جست وجوی گروهی میان یادگیرندگانی که در مکان های متفاوت اند و هم زمان در یک محل حضور ندارند، مورد استفاده قرار داد.

از طریق فناوری های یادگیری الکترونیکی یادگیرندگان و معلمان می توانندبه فعالیت های تعاملی هم زمان و ناهم زمان بپردازندو این تعامل ممکن است در مکان ها و زمان های متفاوت صورت گیرد.
● استفاده از فناوری در سایر کشورها

بررسی عملکرد سه مدرسه مورد مطالعه نروژ نشان داد وقتی دانش آموزان به فناوری دسترسی آسان دارند و شرایط برای طرح های خلاقانه آن ها فراهم است، بیشتر احتمال می رود که مهارت و دانش آن ها فزونی گیرد. باید به دانش آموزان فرصت داد تا از قوه تخیل خود در کنار انعطاف پذیری فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک بگیرند و بیشتر و بهتر بیاموزند. البته در هر سه مدرسه مذکور کپی برداری، وقت تلف کردن و ارائه کارهای سطحی نیز مشاهده شد. سهولت به دست آوردن مطالب از شبکه اینترنتی یک معضل است. دانش آموزان باید یاد بگیرند از فناوری هایی که در اختیار آنهاست درست استفاده کنند. اگر غیر از این باشد فناوری به یک سرگرمی تبدیل می شود و اثری در افزایش توان علمی آن ها نخواهد داشت. تجربه مدارس آزمایش رایانه ور در ترکیه نشان داد که فناوری اطلاعات ابزاری قوی در فرآیند تدریس و یادگیری به حساب می آید.

سنگاپور جزو معدود کشورهایی است که موفق شده در زمینه تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکردهای تربیت معلم و آموزش دانش آموزان قدم های اساسی بردارد. نظام آموزشی سنگاپور شباهت زیادی به نظام آموزشی کشورمان دارد. در دهه  ۹۰  میلادی نظام آموزشی سنگاپور نوعی دگردیسی را تجربه کرد. مسئولان آموزش و پرورش آن در صدد برآمدند اصلاحات زیادی در بخش های گوناگون به خصوص آموزش عمومی و تربیت معلم انجام دهند. برای تسریع روند اصلاحات از فناوری اطلاعات و ارتباطات به نحو شایسته ای استفاده و اثرات مثبت این فناوری را در همه شئون زندگی مشاهده کردند.

نظام آموزشی آزاد و انعطاف پذیر سنگاپور دنبال کننده سیاست های آموزشی اقتصاد محور و متمرکز بر رشد منابع انسانی است و برای دستیابی به سطح مطلوبی از تولید علم و رشد اقتصادی صنعتی، آموزش علوم و فناوری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

– در انگلستان ونروژ دانش آموزان به گردش علمی مجازی پرداخته و نتایج طرح های این دو کشور نشان می دهد که مسافرت مجازی ممکن است از نظر تعلیم و تربیت بسیار اثربخش باشد. مشروط بر آنکه برای این تمرین برنامه ریزی درستی صورت پذیرد و امکانات فنی فراهم آید.
– روند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استرالیا را پروفسور جانسون از آغاز دهه  ۹۰  بررسی کرده است. اوایل دهه  ۹۰  میلادی که بحث به صورت سخت افزار مطرح شد، وی می گوید معلمان یک احساس عدم اعتماد به نفس،

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید