no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان : تلفیق با هنر و جذاب کردن درس قرآن و هدیه های آسمانی
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان : تلفیق با هنر و جذاب کردن درس قرآن و هدیه های آسمانی


گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان

گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 47  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

دیباچه پیرامون قضیه جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

درک مشکل پیرامون قضیه  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

بررسی بیشتر در رابطه با جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

ارائه مستندات پیرامون جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

پیش بینی نتایج در مورد جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

راهکارها پیرامون قضیه جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

رفرنس و منبع مورد استفاده جذاب کردن درس قران و هدیه های آسمانی  با تلفیق هنر در تدریس این دو درس

نظارت بر اجراي راه حل ها

در اجراي راه حل ها ، به درستي آن ها نيز دقّت مي نمودم. يعني در حين اجراي روش هاي انتخابي ، علاوه بر نظارت کامل ، کنترل کننده مداوم امور نيز بودم. به گونه اي که پيشرفت کار را زير نظر داشته و پيوسته وقايع را ثبت مي نمودم و در فرايند اجرا ، نه تنها از همکاران منتقد خود ، در مورد پيشرفت طرح کمک مي گرفتم که در صورت نياز، تغييرات لازم را نيز در اجراي طرح اعمال مي نمودم.

هدف هاي کلي آموزش قرآن دردوره ابتدايي به شرح زير است:

آشنايي با قرآن کريم به عنوان کلام الهي و کتاب آسمان؛

تقويت انس و علاقه به قرآن کريم و يادگيري آن؛

توانايي روخواني قرآن به صورت شمرده وآرام از روي مصحف با رسم الخط آموزشي؛

توانايي خواندن آيات کتاب درسي به صورت روان يا آهنگين؛

آشنايي با قواعد ضروري روخواني قرآن؛

حفظ برخي از سوره هاي کوتاه کتاب درسي؛

آشنايي با برخي از داستانهاي قرآن کريم؛

فراگيري معناي برخي ازکلمات ساده و عبارات کوتاه قرآن؛

تقويت علاقه به شنيدن ، خواندن و فهم معناي آيات قرآن کريم؛

آشنايي با مفهوم برخي از پيام هاي قرآن؛

شناخت و تقويت استعدادهاي دانش آموزان در گرايش هاي گوناگون آموزش قرآن.

محتواي آموزش قرآن در دوره ابتدايي با توجه به جامعيت آموزش قرآن و اصول حاکم بر اين آموزش، که مهم ترين آن جذاب و دلپذير بودن محتوا و روش هاي تدريس با تاکيد براستفاده ازهنر براي دست يابي هرچه بيش تر به پيامدهاي عاطفي آموزش است. محتواي آموزش قرآن در دوره ابتدايي از بخش هاي زير تشکيل مي شود:

1- استماع سوره ها و آيات کتاب درسي از نوار آموزشي: تلاوت زيباي قرآن از جاذبه هاي هنري قرآن کريم است که همه افراد را درسنين مختلف به سوي خود جذب مي کند. از سوي ديگر در آموزش هايي که به نوعي با آموزش زبان ارتباط دارد، مهم ترين و اولين گام، شنيدن است. شنيدن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن مهارت هاي اصلي زبان آموزي است. از اين رو اهميت شنيدن به عنوان اولين گام آموزش قرآن روشن مي شود. بهره گيري از استماع سوره هاي قرآن، اين فرصت را پيش مي آورد تا آموزش قرآن قبل از توانايي دانش آموزان در خواندن صامت ها و مصوت ها، آغاز شود. نکته قابل ذکر در آموزش  قرآن اين است که استماع تلاوت زيباي قرآن، هم طريقت دارد و هم موضوعيت؛ طريقت دارد زيرا صوت زيباي قرآن فضاي شورانگيز و دلپذيري را فراهم مي آورد که مملو از خاطرات و معنويت است. اين فضا به کلاس قرآن روحانيت خاصي مي بخشد و کام و جان دانش آموزان را از حلاوت کلام وحي، آکنده مي سازد. شنيدن صوت زيباي قرآن در کلاس درس و فضاي يادگيري، انحصار نه چندان مطلوب شنيدن آيات الهي در مراسم خاصي همچون عزا و سوگواري را مي شکند و به طور طبيعي، به دانش آموزان مي آموزد که صوت زيباي قرآن در همه زمان ها و مکان ها، روح بخش آدمي است و ديگر ايشان هرگاه بهترين نغمات قرآني را مي شنوند، خاطره ناگوار از دست دادن عزيزانشان را به خاطر نمي آورند. همچنين هم خواني دسته جمعي دانش آموزان به همراه نوارآموزشي موجب شور و شوق آن ها گشته و بهره گيري از گوش که تقريباً درآموزش و پرورش دوره ابتدايي ما به فراموشي سپرده شده است، احيا مي شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید