no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی با عنوان عادت دادن دانش آموزان به احادیث
zip
مارس 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی با عنوان عادت دادن دانش آموزان به احادیث


گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی عادت دادن دانش آموزان به احادیث در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

دیباچه پیرامون قضیه  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

درک مشکل پیرامون قضیه   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   عادت دادن دانش آموزان به احادیث

بررسی بیشتر در رابطه با  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

ارائه مستندات پیرامون  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

پیش بینی نتایج در مورد  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

راهکارها پیرامون قضیه  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

رفرنس و منبع مورد استفاده  عادت دادن دانش آموزان به احادیث

گرد آوري شواهد1

گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در گزارش تخصصیکاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.

بنا بر اين اينجانب …………. در اين اقدام پژوهي از روش هاي مصاحبه با دانش آموزان و ديگر همكاران و همچنين مشاهده رفتار دانش آموزان بهره جستم و به جزئيات زير رسيدم:

  1. دانش‌آموزان آموزه های دینی را رعايت نمي‌كردند و شناختی از احادیث نداشتند.
  2. استقبال از نماز جماعت و شنیدن و خواندن حدیث بسيار كم و ناچيز بود.
  3. دروغگويي براي توجيه كم كاري و نمرات پايين و… وجود داشت و غيبت بين دانش‌آموزان بشدت رايج بود.
  4. در موقع صحبت كردن با يكديگر از شوخي‌هاي نابجا استفاده مي‌كردند.
  5. دانش‌آموزان علاقه‌اي به درس هایی مثل دين و زندگي از خود نشان نمي‌دادند.

راه‌حل‌هاي پيشنهادي

شرکت کردن و طرح این موضوع در  شوراي معلمان و مشورت با همكاران

تهيه و ارائه‌ي پرسش‌نامه به دانش‌آموزان.

مشورت با افراد متخصص در اين زمينه

بررسي راه‌كارها ارائه شده و انتخاب بهترين راه

مطالعه كتب، مجلات، پايان‌نامه‌هاي مرتبط با موضوع و سركشي به سايت‌هاي مختلف

مشاهده رفتار دانش‌آموزان

برگزاري جلسات هم‌انديشي

انتخاب راه جدید به طور موقت: 

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید در مدرسه، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را در کلاس درس اجرا کنم. البته همان طور که قبلاً اشاره کردم. بعضی از دلایل ذکر شده عادات اشتباهی بود که از دوران کودکی و از بطن خانواده به ایشان انتقال یافته بود. و من به سختی می توانستم آنها را تغییر دهم چرا که تفاوت های خانوادگی اثرهای پایدارتر و عمیق تری را بر رشد کودک و نوجوان می گذارد. تحقیق ها نشان می دهند، بسیاری از اختلال های رفتاری ، صرف نظر از وراثت، نتیجه نبود محبت و ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده است. از سوی دیگر، شرایط خاص هر خانواده از جمله فشارهای ناشی از بیکاری، فقر، ضعف فرهنگی و مشکلات خانوادگی به طور مستقیم بر شکل گیری شخصیت دانش آموزان و دانش آموزان تاثیر می گذارد. البته من می توانستم مثل یک دوست خوب این تغییرات را در جهت درست سوق دهم تا از ایجاد مشکلات بیشترجلوگیری کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط آموزشگاه و کلاس درس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از مدیر آموزشگاه و دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. مدیرآموزشگاه در مورد تشویقها و تنبیهات به موقع و به جا و همچنین کمک به برگزاری جلسات مکرر با والدین دانش آموزان در مورد رفع مسائلی که مربوط به محیط خانوادگی دانش آموزان بود به من قول مساعدت و همکاری دادند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.