no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان : تلاش برای معلم واقعی بودن در 32 صفحه
zip
فوریه 8, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان : تلاش برای معلم واقعی بودن در 32 صفحه


گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزانم    در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده تلاش برای معلم واقعی بودن برای دانش آموزان

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفكري ومشاوره با مشاور در مدرسه  وساير همكاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به درس و کلاس به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به  والدین به وضعیت درسی دانش آموزان

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار حائز  اهمیت بود به همین دلیل از آنها خواستم که نظرات ،خواسته ها  وعلت عدم علاقه شان    را  بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی از دانش آموزان فقط اختصاص به  پایه ششمی ها نداشت بلکه از پایه های پایین تر هم نظر سنجی به عمل آمد.  علاوه بر نظر خواهی از کلیه  دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز ودرس خوان ودانش آموزان ضعیف  مصاحبه ای ترتیب دادم که  مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد.

 نظرات دانش آموزان :

الف- نظر دانش آموزان ممتاز ودرس خوان:

-نحوه تدریس معلم

– خشک وبی روح بودن کلاس

– ترس ودلهره واضطراب دانش آموزان از پرسش های کلاسی

-زمان کم وحجم زیاد دروس

ب- نظر دانش آموزان ضعیف

– نداشتن انگیزه ودرک درست وروشن از آینده

– عدم علاقه به مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن علاقه به کلاس ودرس

موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود  که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود وباید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم.

یافته های علمی

شاین متفکر تعلیم و تربیت می گوید یاد دادن (درس دادن )خوب از چشمان یادگیرنده پیداست اما یاد دادن موفقیت امیز از گفتار و رفتار یاد گیرنده پدیدار می شود منظور روزن شاین از این گفته پر معنی این است که بین یاد دادن خوب و یاد دادن موفقیت امیز تفاوت زیادی وجود دارد انسانها همیشه چیزهایی را یاد می گیرند که با خواستها خصلتها و توانایی های خودشان تناسب داشته باشند یا به زندگی انها مربوط شوند تمام رفتارهایی که از انسانها مشاهده می کنیم بر پایه همین اصل استوارند اگر دانش اموز یا یاد گیرنده بتواند موضوع یادگیری را آنطور هضم کند که معنی و مفهوم آنرا به خودش ،زندگیش ،شهرش، مردم و به جامعه اش پیوند دهند  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید