گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی : حل مشکل یادگیری جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 12 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
سرآغاز سخن پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
دیباچه پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
درک مشکل پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
ارائه مستندات پیرامون حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
انتخاب راه حل موقت :
در این مرحله از کار مهم ترین مسأله ، ارائه راه حل یا راه حل های مناسب برای رفع و از بین بردن تناقض های موجود می باشد . اینجانب بعد از بررسی راه کارهای موجود در مرحله سوم تحقیق و همچنین با اندیشیدن در مورد سطح و قدرت یادگیری دانش آموزان در این مقطع یک روش عملی و در عین حال صحیح و درست برای رسیدن به تغییر مورد نظر انتخاب کردم و جرقه ای در ذهن من زده شد
در این روش تلفیقی از روش های همیاری و ایفای نقش را انتخاب کردم که این طرح به معرض دید همکاران نقاد گذاشته شد و آنها در زمینه عملی بودن طرح مسئله را تأیید نمودند .
6ـ اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی :
در این مرحله از تحقیق تلاش کردم داده ها و راه حل های جدید را به کار بندم و ببینم که تا چه اندازه در روند و پیشرفت یادگیری دانش آموزان مؤثر شده است و پیش بینی های عملی کار را پیش بردم و تلاش کردم از همان آغاز بر چگونگی پیشرفت کار نظارت داشته باشم که این کار موجب می شود ضمن پیگیری پیش بینی های انجام شده در صورت لزوم ، تغییرات لازم را در عمل به وجود آورم . لذا گروهبندی کلاس را همراه با تلفیقی از روش همیاری و ایفای نقش را اجرا کردم در این فعالیت دانش آموزان آموزش های لازم را در گروه با تمرین و تکرار و هم آواز شدن با آنها و در نهایت مهارت های لازم را کسب نمودند .
دانش آموزان را با توجه به شناختی که از نظر سطح یادگیری و توانمندی و همکاری داشتند به سه گروه تقسیم کردم :
1ـ گروه کاری ناحیه آب و هوای خزری
2ـ گروه کاری ناحیه آب و هوای گرم و خشک
3ـ گروه کاری ناحیه آب و هوای سرد و کوهستانی
به دانش آموزان یک هفته قبل از تدریس سفارش کردم که وسایل لازم را برای ایجاد شرایط آب و هوایی تهیه کنند از جمله لباس مخصوص آن ناحیه ، چتر ، پنکه دستی و . . .
نقشه نواحی آب و هوایی ایران را ترسیم و آماده کردم (به پیوست آمده است) مطالب مهم هر ناحیه را جداگانه در کاغذهای با تایپ کامپیوتری و گیرا و جذاب آماده نمودم (به پیوست نمونه ای آمده است) و آن را به صورت پلاکارد درآوردم ـ تصاویری از مناظر هر ناحیه را تهیه نمودم (به پیوست نمونه ای آمده است) و به صورت پلاکارد آماده کردم ، در حیاط مدرسه سه فضای متفاوت با شرایط اقلیمی مخصوص به خود را ایجاد کردم به عنوان مثال در ناحیه آب و هوای خزری ، گروه این ناحیه لباس های معمولی بر تن کرده و چتر داشتند و با آب پاش باران نیز بر سر آنها می بارید و در حالی که پلاکاردها را در دست داشتند هرکدام مطالب خودشان را می خواندند و دیگران هم گوش می دادند .
در گروه کاری ناحیه آب و هوای سرد کوهستانی در حالی که دانش آموزان لباس پشمی پوشیده بودند از پوتین ، شال ، کلاه ، دستکش ، پالتو بر تن داشتند در کنار بخاری نشسته بودندو برف مصنوعی ایجاد شده بود و دانش آموزان با پلاکاردهایی که در دست داشتند هرکدام مطالب خودشان را می خواندند و دیگران هم گوش فرا می دادند .
در گروه کاری ناحیه آب و هوای گرم و خشک در حالی که دانش آموزان لباس نازک و تابستانی بر تن داشتند و پنکه هم روشن بود از بادبزن استفاده می کردند و مطالب خودشان را با پلاکاردها می خواندند و دیگران هم گوش فرا می دادند .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاه ها