no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی : حل مشکل یادگیری جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران
zip
ژانویه 15, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی : حل مشکل یادگیری جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران


گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 12  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

دیباچه پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

درک مشکل پیرامون قضیه  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

ارائه مستندات پیرامون حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا در بخش نواحی آب و هوایی ایران

انتخاب راه حل موقت :

در این مرحله از کار مهم ترین مسأله ، ارائه راه حل یا راه حل های مناسب برای رفع و از بین بردن تناقض های موجود می باشد . اینجانب بعد از بررسی راه کارهای موجود در مرحله سوم تحقیق و همچنین با اندیشیدن در مورد سطح و قدرت یادگیری دانش آموزان در این مقطع یک روش عملی و در عین حال صحیح و درست برای رسیدن به تغییر مورد نظر انتخاب کردم و جرقه ای در ذهن من زده شد

در این روش تلفیقی از روش های همیاری و ایفای نقش را انتخاب کردم که این طرح به معرض دید همکاران نقاد گذاشته شد و آنها در زمینه عملی بودن طرح مسئله را تأیید نمودند .

6ـ اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی :

در این مرحله از تحقیق تلاش کردم داده ها و راه حل های جدید را به کار بندم و ببینم که تا چه اندازه در روند و پیشرفت یادگیری دانش آموزان مؤثر شده است و پیش بینی های عملی کار را پیش بردم و تلاش کردم از همان آغاز بر چگونگی پیشرفت کار نظارت داشته باشم که این کار موجب می شود ضمن پیگیری پیش بینی های انجام شده در صورت لزوم ، تغییرات لازم را در عمل به وجود آورم . لذا گروهبندی کلاس را همراه با تلفیقی از روش همیاری و ایفای نقش را اجرا کردم در این فعالیت     دانش آموزان آموزش های لازم را در گروه با تمرین و تکرار و هم آواز شدن با آنها و در نهایت مهارت های لازم را کسب نمودند .

دانش آموزان را با توجه به شناختی که از نظر سطح یادگیری و توانمندی و همکاری داشتند به سه گروه تقسیم کردم :

1ـ گروه کاری ناحیه آب و هوای خزری

2ـ گروه کاری ناحیه آب و هوای گرم و خشک

3ـ گروه کاری ناحیه آب و هوای سرد و کوهستانی

به دانش آموزان یک هفته قبل از تدریس سفارش کردم که وسایل لازم را برای ایجاد شرایط   آب و هوایی تهیه کنند از جمله لباس مخصوص آن ناحیه ، چتر ، پنکه دستی و . . .

نقشه نواحی آب و هوایی ایران را ترسیم و آماده کردم (به پیوست آمده است) مطالب مهم هر ناحیه را جداگانه در کاغذهای  با تایپ کامپیوتری و گیرا و جذاب آماده نمودم (به پیوست نمونه ای آمده است) و آن را به صورت پلاکارد درآوردم ـ تصاویری از مناظر هر ناحیه را تهیه نمودم (به پیوست نمونه ای آمده است) و به صورت پلاکارد آماده کردم ، در حیاط مدرسه سه فضای متفاوت با شرایط اقلیمی مخصوص به خود را ایجاد کردم به عنوان مثال در ناحیه آب و هوای خزری ، گروه این ناحیه لباس های معمولی بر تن کرده و چتر داشتند و با آب پاش باران نیز بر سر آنها می بارید و در حالی که پلاکاردها را در دست داشتند هرکدام مطالب خودشان را می خواندند و دیگران هم گوش می دادند .

در گروه کاری ناحیه آب و هوای سرد کوهستانی در حالی که دانش آموزان لباس پشمی پوشیده بودند از پوتین ، شال ، کلاه ، دستکش ، پالتو بر تن داشتند در کنار بخاری نشسته بودندو برف مصنوعی ایجاد شده بود و دانش آموزان با پلاکاردهایی که در دست داشتند هرکدام مطالب خودشان را می خواندند و دیگران هم گوش فرا می دادند .

در گروه کاری ناحیه آب و هوای گرم و خشک در حالی که دانش آموزان لباس نازک و تابستانی بر تن داشتند و پنکه هم روشن بود از بادبزن استفاده می کردند و مطالب خودشان را با پلاکاردها می خواندند و دیگران هم گوش فرا می دادند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید