گزارش تخصصی معلم پایه چهارم آموزش از راه دور قرآن با تکنولوژی های نوین و تلفیق با هنر
گزارش تخصصی معلم پایه چهارم
گزارش تخصصی معلم پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 43 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه چهارم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
دیباچه پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
ارائه مستندات پیرامون بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
پیش بینی نتایج در مورد بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
راهکارها پیرامون قضیه بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات
پس از مشاهده رفتار دانشآموزان در کلاس و مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و هم چنین تبادل نظر با مدیر، معاونین دانشآموزان کلاس و بررسی مطالب پرسش نامه های جمعآوری شده و تجزیه و تحلیل و تفسیرآن ها ، عوامل مؤثر در ایجاد مسأله ، شناسایی گردیدکه به شرح زیر می باشد:
خشک و بی روح بودن کلاس قرآن دانشآموزان ؛ · سنتی بودن روش آموزش قرآن به دانشآموزان در سال گذشته؛ · جایگزین کردن دروس دیگر در ساعت درسی قرآن دانشآموزان در دوره پیش دبستانی؛ · عدم تشویق دانشآموزان حافظ قرآن در سال گذشته؛ · شرکت ندادن دانشآموزان در اجرای مراسم ها و مناسبت های دینی و مذهبی آموزشگاه ؛ · عدم توجه و بی اهمیتی اولیای دانشآموزان به درس قرآن. با توجه به شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مسأله ، در پی آن بودم تا با استفاده از روش های گوناگون ، ضمن برطرف کردن عوامل ایجاد کننده مسأله ، در جهت افزایش میزان علاقه مندی دانشآموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن نیز گام های بلند و مؤثری بردارم.
نگاهي به روش تدريس مبتني بر خلاقيت
سالياني است كه به خلاقيت به مثابه يكي از توانمندي هاي عالي ذهني مورد توجه قرار مي گيرد. اين موضوع مورد توجه فلاسفه ، دانشمندان علوم تجربي، و دانشمندان علوم نظري و انساني بوده است. براي گسترش دامنه بررسي خلاقيت و روشن سازي دورن داشت خلاقيت، روان شناسان، به ويژه روان شناسان حوزه آموزش و پرورش زحمات زيادي را متحمل شده اند. با اينهمه، آنچه در زمينه ي خلاقيت ارائه شده است، بيشتر در برگيرنده ي شيوه هاي پرورش خلاقيت است، و كم تر به اين امر كه چگونه مي توان مبتني بر خلاقيت عمل كرد، پرداخته شده است. در روش تدريس مبتني بر خلاقيت، تلاش بر اين است كه شيوه خلاقانه عمل كردن از سوي معلم و دانش آموز باز نموده شود. معلم بايد با استفاده از روش تدريس حاضر به گونه اي تدريس كند كه بتوان با شاخص هاي خلاقيت آن را خلاقانه ناميد. دانش آموزان هم بايد در فراگيري از راه هاي خلاقانه بهره گيرد.
روش تدريس مبتني بر خلاقيت، اندك زماني است كه مورد توجه قرار گرفته است. اوج توجه به روش تدريس مبتني بر خلاقيت پس از دهه ي 1980 بوده است. ولي بيشترين توجه به خلاقيت از حدود نيمه دوم قرن بيستم آغاز شده است. ج.پ.گيلفورد از پيشگامان پژوهش در زمينه خلاقيت بوده و – پژوهش هاي زيادي را در اين باره انجام داده است. در آغاز كار، تعاريف زيادي از سوي كسان زيادي درباره ي خلاقيت ارائه مي شد و برداشت هاي متفاوتي هم از آن در ميان بود. براي مثال، رابرت . ام . گانيه بر اين باور بود كه خلافيت گونه اي از حل مسئله است. و تعاريف زير از خلاقيت به عمل آمده است:
- خلاقيت، سيالات، انعطاف پذيري و اصليت (بكر بودن) را شامل است.
- خلاقيت در هم كردن عناصري متناسب و جدا از هم است كه به منظور كسب سود انجام مي گيرد.
- خلاقيت انجام دادن كاري نو است كه از سوي گروه ها يا افرادي مورد توجه قرار مي گيرد، يا آنكه براي برآوردن نيازي استفاده مي شود.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاه ها