no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم : تقویت اعتماد به نفس دانش آموزانم
zip
فوریه 27, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم : تقویت اعتماد به نفس دانش آموزانم


گزارش تخصصی معلم

گزارش تخصصی معلم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت اعتماد به نفس دانش آموز    در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

دیباچه پیرامون قضیه  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

درک مشکل پیرامون قضیه   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

بررسی بیشتر در رابطه با  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

ارائه مستندات پیرامون  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

پیش بینی نتایج در مورد  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

راهکارها پیرامون قضیه  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده  تقویت اعتماد به نفس دانش آموز

اهداف تحقيق

اهم اهداف تحقیق به شرح زیر است :

1- شناخت علل و عواملی که در گوشه گیری و عدم اعتماد به نفس دانش آموز مورد نظر در کلاس مؤثرند . و کوشش در جهت حل مشکلات اين دانش آموز

2- توجه به دانش آموز مورد نظر از جانب والدين و معلم    و جلوگيری از عواقب بعدی اين اختلال رفتاری.

3- کمک به دانش آموز مورد نظر و تلاش برای اجتماعی شدن و کشف استعداد و توانايی های بالقوه آن ها و ايجاد روحيه مشارکت و تعامل اجتماعی در آنان.

اهميت و ضرورت تحقيق

اهميت موضوع در این است که ، چون دانش آموزان دوره ابتدايي در سنين حساس و بحرانی بلوغ قرار دارند ، اگر اين اختلال رفتاری در اين مقطع سنی مورد توجه و سپس درمان قرار نگيرد ، سبب يافتن هويت و جايگاه فرد در جامعه و در سنين بالاتر خواهد شد .

     اگر نتايج اين تحقیق به گونه ای باشد که بتواند رهنمون های مفيدی به معلمين در اين زمينه ارائه دهد شايد کمکی باشد در جهت مبارزه با  عدم اعتماد به نفس دانش آموزان در مدارس .

سؤالات تحقيق

1-    معلم تا چه ميزان می تواند در اعتماد به نفس دانش آموزان مؤثر واقع شود؟

2-    تشکيل گروه های کوچک درسی در کلاس تا چه ميزان در اعتماد به نفس تأثير دارد؟

3- دادن مسئوليت به دانش آموز كه اعتماد به نفس كافي ندارد تا چه ميزان در برطرف کردن آن ها مؤثراست؟

4-    تشويق کارهای مثبت دانش آموزان تا چه اندازه در افزايش اعتماد به نفس آنها مؤثر است؟

فرضيه های تحقيق

1-    معلم در اعتماد به نفس دانش آموزان تأثير زيادی دارد و نقش مهمی ايفا می کند .

2-    تشکيل گروه های کوچک درسی در اعتماد به نفس دانش آموزان بسيار مؤثر است.

3-    دادن مسئوليت به دانش آموزان   در اجتماعی کردن آنان تأثير دارد.

4-    تشويق کارهای مثبت دانش آموزان   ، در اعتماد به نفس آن ها تأثير زيادی دارد.

پيشينه تحقيق

1ـ نیسی (۱۳۶۴) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «اثرات اعتماد به نفس بر عملكرد دانش آموزان دختر وپسر سال اول تا سوم دبیرستان» به این نتیجه دست یافت كه افزایش وكاهش اعتماد به نفس دانش آموزان دختروپسر باعث افزایش و كاهش عملكرد آن ها شده است و بین اعتماد به نفس وعملكرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر همبستگی وجود دارد.

2ـ خیّر (۱۳۶۷) در تحقیق خود كه درباره ۴۳۹ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی كه به دو گروه موفق (۲۱۲ نفر) و ناموفق( ۲۲۷ نفر) تقسیم شده بودند، دریافت كه بین خود پنداری كه بین خودپنداری و گرایش شغلی دانش آموزان همبستگی معنی داری وجود دارد. بدین گونه كه دانش آموزان ناموفق در تحصیل به دلیل عدم موفقیت یك خودپنداری منفی را در خود شكل می هند واحتمالاً به همین دلیل شغلهای «پایین تر» را انتخاب می كنند.

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.