no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی : چگونگی پرورش حافظه دیداری در 31 صفحه ورد
zip
آوریل 6, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی : چگونگی پرورش حافظه دیداری در 31 صفحه ورد


گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی

گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولمدر دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

دیباچه پیرامون قضیه  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

درک مشکل پیرامون قضیه   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

بررسی بیشتر در رابطه با  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

ارائه مستندات پیرامون  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

پیش بینی نتایج در مورد  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

راهکارها پیرامون قضیه  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

رفرنس و منبع مورد استفاده  پرورش حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم

یافته های تحقیق

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده  هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند

دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه

1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.

لذا اکثر دانش آموزان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.

انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و…)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.

حافظه بینایی: توانایی دانش آموز در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و…

حافظه شنوایی:توانایی دانش آموز در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.

علل بی دقتی و حواسپرتی

1-حواس پرتی درونی و ذهنی:مانند:

– مشغله ذهنی دانش آموز. شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه

-اضطراب و نگرانی

– گرسنگی و تشنگی

– ترس و خشم و شادی .

-بیماریها و….

-بی علاقگی به موضوع

– فشارهاى روانى

– ناراحتی های جسمی و روحی مادر در قبل ،هنگام و بعد از زایمان تاثیر مستقیمی بر دقت فرزند دارد.

2-بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و محیطی:

*سردی و گرمی هوای کلاس.

*نور شدید و نور ضعیف،

*صداهای ناهنجار،

*روشن بودن رسانه ای صوتی و تصویری و…

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.