گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم ابتدایی : نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف میان دانش آموزانم
گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم ابتدایی
گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 22 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
دیباچه پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
درک مشکل پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
ارائه مستندات پیرامون نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
پیش بینی نتایج در مورد نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
راهکارها پیرامون قضیه نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در يكي از دانش آموزانم
گرد شواهديك :
سمیرا جزو دانش آموزان کلاس دوم و با وضعیت نامناسبی به مدرسه می آید مانتو کوتاه مقنعه در نیمه سر کفشهای پاشنه بلند كه ظاهر او باعث ناراحتی من و همکاران می شد و خود را به عنوان یک معلم که باید این مشکل را با برخورد عاقلانه و منطقی به طوری که باعث بد بینی و عکس العمل منفی در وي نشود حل کنم
راه حل هاي پيشنهادي :
بعضي از مربيان معتقدند که توجه به يازده عامل زير مي تواند در گسترش ارزشها به خصوص فرهنگ حجاب و عفاف مؤثر واقع گردد .اين عوامل به طور مختصر به شرح زير است :
1 ـ آموزش مستقيم :
ارزشهاي اخلاقي مانند مسئوليت پذيري ،احترام به حقوق ديگران ، همکاري ، صداقت ، شجاعت و مهارتهاي ارتباطي بايد در مدرسه برنامه ريزي گردد و مانند ساير دروس به طور مستقيم درکلاس و مدرسه تدريس شود .
اين ارزشها و رفتارهاي منطبق با آن در انسان ذاتي و خودانگيخته نيست ،بلکه در طي رشد کودک و در اثر ارتباط با بزرگسالان بايد آموخته و دروني گردد .
2 ـ آموزش مفاهيم :
بسياري از کودکان در بدو ورود به مدرسه درک روشني از ارزشهاي اساسي ندارند .اينان حتي اگر بتوانند مفاهيم فوق را تعريف کنند ، غالباً قادر نيستند آنها را به زندگي روزمره ي خود ارتباط دهند .
لازمه ي پرورش اخلاقي کودکان اين است که آنان را در درک اين نوع مفاهيم حو چگونگي تطبيق دادن آنها با واقعيتهاي روزمره زندگي آشنا ساخت .
3 ـ به کارگيري زبان مثبت :
گفتار و دستورهاي مسئولين مدرسه و معلمان وقتي اثر بخش خواهد بود که در محيط آموزشي ،زبان مثبت به جاي زبان منفي به کار رود . مثلاً به جاي عبارتي مانند به سرجلسه ي امتحان دير نياييد، مي توان گفت که به موقع بياييد.
دانش آموزان وقتي بدانند دقيقاً چه انتظاري از آنان مي رود ، پذيرش و اطاعت بيشتري از مقررات خواهند داشت .
4 ـ تقويت بصري :
کلمات و پيامهايي که بيانگر ارزشهاي اخلاقي مورد نظر است ، بايد در نقاط مختلف مدرسه و در معرض توجه دائم دانش آموزان قرار گيرد و در فرصتهاي مختلف درباره ي آنها صحبت شود .درمدرسه ابتدايي مي توان کلماتي مانند احترام ، همکاري ، درستي ، تفاهم ، بخشش و عفو را به عنوان ارزشهاي مهم در مدرسه با حروف درشت در تابلوهاي متعدد و در سرسرا يا نقاط ديگر نصب کرد .
5-محتوا و فرآيند :
علاوه بر آموزش ارزشها ، مدرسه بايد شرايطي نيز براي کاربرد آنها فراهم آورد .به طور مثال وقتي به دانش آموزان مي گوييم که صداقت بهتر از دورويي و يا حضور به موقع بهتر از تأخيراست و مؤدب بودن بر گستاخي ترجيح دارد ؛ بايد اين مفاهيم را طي فرآيندي چند مرحله اي به آنان تفهيم
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاه ها