no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پایه اول : حل مشکل وابستگی به خانواده در نوآموزان
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پایه اول : حل مشکل وابستگی به خانواده در نوآموزان


گزارش تخصصی پایه اول

گزارش تخصصی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید و کاهش شدت وابستگی آنها به خانواده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

دیباچه پیرامون قضیه از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

درک مشکل پیرامون قضیه  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

بررسی بیشتر در رابطه با از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

ارائه مستندات پیرامون از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

پیش بینی نتایج در مورد از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

راهکارها پیرامون قضیه از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

رفرنس و منبع مورد استفاده از بین بردن ترس واضطراب  در نو آموزان پایه اول ابتدایی به علت ورود به محیط جدید

یافته های علمی

نشاط رامی توان به شادی وشور وشعف معناکردامابه خودی خودشادی آفرین نیست ونیازمندیک سری ابزاررها ولوازم امکانات ومحیط مناسب است تابه نشاط معنای واقعی بخشد.

اکنون باید ببینیم نشاط درمدرسه که یک محیط آموزشی وتربیتی محسوب می شودبه چه امکانات وشرایطی نیازمنداست که با آنهابتوان محیطی مناسب وموفق درتربیت وآموزش وارتقای علمی دانش آموزان درفضایی کاملا متنوع صمیمی وباانگیزه های مثبت ایجادکرد.برای رسیدن به چنین هدفی باید به عوامل ذیل به عنوان ضروریات یک محیط علمی بانشاط توجه شود.

به عقیده روانشناسان رنگ اشیاء فضا ولباس افراد تاثیر مستقیمی دربرقراری ارتباط شخص با آنهاداردبارهاکوشیده ایم با فرد وفضا ویا حتی غذایی که می خوریم ارتباط برقرارکنیم اما نتوانسته ایم زیرااین دقیقا تاثیر رنگ آنهابرروان ماست ازاین روتازمانی که دانش آموزان نتوانندخودراباقضای کلاس واشیای داخل آن میز ونیمکت لباس معلم ومانندآنهاتطبیق دهدنمی تواندازحضوردرکلاس درس لذت ببردودرفضای آن احساس آرامش کند.به همان میزان که رنگ قرمزمحرک وشادی بخش است ورنگ آبی ایجادآرامش می کندواحساسی آمیخته باصلابت وشکوه درفرد ایجاد می کندورنگ صورتی مهربانی وعطوفت ایجاد می کند.

  • مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از:

1-      کنترل زندگی 2- توجه به جسم و روح 3- زندگی را صحنه برد و باخت نمی دانند 4- از زندگی یاد می گیرند 5- برنامه ریزی دارند 6- هدفمند هستند و با یادآوری شادی های زندگی احساس لذت می کنند 7- به آینده دید مثبت دارند 8- مسئولیت پذیرند 9- بعضی از اتفاقات را

عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان

– خانواده

خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد (گلدبنرگ، 1387، ص 12). بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده بر نوجوانان تأثیر فراوان دارد.

– مدرسه شاد و با روح

مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند (سنجانی، 1387، ص 34).

الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه

محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:

1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.

2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و…

3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.

4- پوشش های ظاهری معلم ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

5- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، بهداشت فردی، اجتماعی، دانش آموزان

ب) معلم شاد و با روحیه:

معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و باانگیزه باشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.