no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
فوریه 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

گزارش تخصصی پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 53  صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی پایه سوم دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی پایه سوم دبستان سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه سوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزانم

ارزشیابی  تاثیر راه حل جدید و تعیین اعتبار آن :

اجرای این برنامه مورد توجه اولیاء و دانش آموزان و همچنین آموزگاران و مدیر این دبستان قرار گرفت به طوری که آنان خواستار فراگیرشدن این برنامه در سطح همه پایه ها  و برای همه دانش آموزان حتی در سالهای آتی شدند .

همچنین این برنامه شادی و نشاط را برای دانش آموزان فراهم آورد به طوری که مدیر مدرسه معتقد بود بسیاری از این فعالیت ها تاثیر مثبتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته است .

والدین نیز انجام دادن این فعالیت ها را باعث خوشرفتاری ، احساس مسئولیت پذیری  و …  فرزندان خود می دانستند .

همچنین پس از آموزش لازم اولیاء در کلاسهای آموزش خانواده که در زمینه خلاقیت بود  ارزیابی روشهایی که این پدران و مادران برای فرزندان خود به کار می گرفتند به شرح ذیل بود :

روش هایی که پدران و مادران به کار بردند :

  • من برای عقاید فرزند خود احترام قائل هستم و او را تشویق به بیان آنها می کنم.
  • من احساس می کنم یک کودک باید برای فکر کردن ، یا دیدن و حتی وقت خود را به بطالت گذراندن فرصت داشته باشد .
  • من اجازه می دهم فرزندم بسیاری از تصمیم ها را خودش بگیرد .

من فرزندم را تشویق می کنم کنجکاو باشد و درباره چیزها کاوش و سئوال کند .

  • اطمینان حاصل می کنم که فرزندم می داند آنچه او آزمایش نموده یا انجام می دهد مورد تایید من است .

 

آنچه این پدران و مادران برای آموختن کاری به فرزندانشان انجام می دادند عبارت بود از :

  • کودک را تشویق می کردند
  • عکس العمل آنها نسبت به کودک ، رفتاری برای بالا بردن روحیه ی او بود
  • به نظر می رسد از آن موقعیت لذت می بردند
  • از بودن با کودک خود خوشحال بودند
  • حامی و مشوق کودک بودند
  • کودک را تحسین می کردند
  • قادر به برقراری روابط خوب کاری با کودک بودند
  • کودک را تشویق می کردند تا خود تصمیم بگیرد و مستقل عمل کند

گرچه به کار گیری این برنامه نشان دهنده این بود که این برنامه نقش اساسی در پرورش خلاقیت دانش آموزان داشته است.ولی ارزیابی کلی برنامه،براساس ایده های مطرح شده در(تجزیه و تحلیل اطلاعات ص13) به شرح ذیل است:

(ایده 1) به مرحله اجرا در نیامد چرا که تدریس دروس در راس کار می باشد. در (اجرای ایده2) 80% با موفقیت انجام شد و توانستم،روشهای پرورش خلاقیت را در قالب مطالب درسی استفاده کنم.(ایده3و4) نیز 90% با موفقیت کامل به انجام رسید و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به خانواده ها انجام شد.(ایده5و6)نیز به دلیل مشکلات به مرحله اجرا در نیامد.

همچنین در اجرای این برنامه با مشکلاتی مواجه بودم که:

  1. اجرای همه برنامه ها و بازی ها در کلاس درس امکان پذیر نبود.
  2. برخی از خانواده ها با انجام چنین تمریناتی در منزل موافق نبودند و آن را مانع پیشرفت درس فرزندان خود می دانستند.
  3. تدارک خیلی از وسایل و طراحی خیلی از تمرینات(پازل ،تصویر و…) برای معلم وقت گیر بود.
  4. برخی ازاولیا نظر مساعدی برای انجام کارهای خلاقانه نداشتند. برای بعضی از آنها قابل درک نبود که انجام چنین تمریناتی باعث پرورش استعدادهای درونی آنها می شود.
  5. به دلیل نداشتن ساعتی ویژه خلاقیت در برنامه کلاسی،مجبور بودم گاهی از ساعات درس هنر و یا ورزش دانش آموزان استفاده کنم.

شاید انجام چنین برنامه هایی برای سایر معلمین سخت باشد و یا وقت لازم برای انجام آن را نداشته باشند ولی با به کار گیری تلفیقی از شیوه های متنوع،در تمام دروس می توان این کار را انجام داد و مشکل را برطرف نمود.

به هر حال در اجرای این برنامه ها و ایده ها به نتایج مطلوب دست یافتم:

  1. اطلاع رسانی خانواده ها و جلسات آموزش خانواده
  2. داشتن برنامه های متنوع و گوناگون در تدریس
  3. بارور کردن استعدادهای درونی دانش آموزان با شرکت در فعالیت های گروهی و انجام کارهای خلاقانه
  4. پیشرفت درسی دانش آموزان در دروس مختلف

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.