no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پایه ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پایه ششم دبستان : علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه زندگی شهدا در 42 صفحه
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پایه ششم دبستان : علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه زندگی شهدا در 42 صفحه


گزارش تخصصی پایه ششم دبستان

گزارش تخصصی پایه ششم دبستان  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدادر دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 40  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه ششم دبستان  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

ارائه مستندات پیرامون علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

اجرای راه حل ها:

راه حل اول:

تعامل سازنده با همکاران و اولیا تعدادی از دانش آموزان د راستای اهداف گزارش تخصصی . بالا بردن اطلاعات همکاران در این زمینه ، همچنین همکار ی اولیا در جهت شناساندن شهدای بستگان خودشان به دانش آموز .

1-1تعامل با همکاران شاغل در آموزشگاه:

از همان ابتدای کار به خصوص پس از تشخیص مساله دریافته بودم که بدون همکاری والدین و همکاران شاغل در دبستان نخواهم توانست در حل مساله موفق باشم. چرا که امر تربیت فرایندیست که برای پیشبردش باید تمام نیروهای آموزش، پرورش همچنین خانه و مدرسه همچون حلقه های پیوسته زنجیر در کار باشند و گسسته شدن یکی از این حلقله ها منجر به کندی کار تمام مجموعه می شود. همچنین از آنجاییکه دانش آموز بیشترین ساعت شبانه روز را در خانه می گذرانداین فرایند منحصر به مدرسه نبوده و سهم خانواده در آن چشمگیر می باشد. در ابتدای امر لازم بود جلسه ای با همکاران داشته باشم و ضمن شرح مساله از آنان بخواهم در راستای اجرای این گزارش تخصصی مرا همراهی نمایند . بخشی از راه حل حل ها قابل اجرا در کلاس و به همراه برخی از درس ها می باشند. مثلا در کلاس فارسی یا هدیه های آسمان .

براي علاقمند كردن نوجوانان به فرهنگ شهادت و شهيدان ابتدا بايد جهان بيني آنان با جهان بيني و تفكر بسيجي و شهدا يكي باشد و عقائدي كه نوجوان امروزي دارد با تفكرات و عقائد يك شهيد بيگانه نبوده و جهان بيني كه بستر همه تفكرات انسان است به هم نزديك باشد. نوع نگرش به زندگي دنيا و آخرت و بشريت آرمانها و حكومت اسلامي و رهبري و … همه اموري است كه مي بايست طي آموزشهاي مختلف طوري تنظيم گردد كه با آرمانها و جهانبيني هاي شهدا يكي باشد.
اهميت جهاد در راه خدا جانفشاني براي خداوند و اينكه رزمنده در نزد خداوند چه جايگاهي دارند روشن شود و در اين راه مي توان به آيات و رواياتي كه اين مسئله را تبيين كنند استشهاد كرد آياتي مانند:
﴿إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلُونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوص ﴾صف/4 « همانا خداوند كساني را كه در راه او صف در صف جهاد مي كنند چنانكه گويي بنايي آهنينند دوست مي دارد» و رواياتي مانند روايت حارثة بن زيد كه با اينكه به مقام شهود رسيده بود و بهشت و جهنم را در همين دنيا مي ديد از رسول اكرم تقاضا كرد كه دعا كند تا شهادت در راه خدا نصيب او بشود[xxx].
پس لازم بود همکاران در جریان این گزارش تخصصی باشند و در زمان های مناسب این علاقه را در دانش آموزان ایجاد نمایند.

1-2- افزایش آگاهی همکاران در زمینه سبک زندگی شهدا

به این منظور برخی از جلسات حلقه صالحین را به سبک زندگی شهدا اختصاص داده و در هر جلسه به اختصار

بخشی از صحبت های مقام معظم رهبری، امام امت حفظه الله در باره سبک زندگی و همچنین در باره ارزش والای شهید قرائت شده سپس یکی از همکاران بخشی از زندگی یکی از شهدای بزرگوار را انتخاب کرده می خواندند سپس در باره آن بحث و تبادل نظر میشد تا ببینیم در دنیای کنونی چگونه می توان این سبک زندگی را در زندگی خود جریان دهیم . زاویه دید شهدا به مسائل زندگی شامل مسائل اقتصادی، اجتماعی ، تربیت فرزند، اخلاق در خانواده و با همسر و فرزندان و …..

1-3تعامل با اولیا

در بخشی از جلسات آموزش خانواده که قبلا با مدیریت محترم آموزشگاه هماهنگ شده بود با اولیا دانش آموزان درباره این گزارش تخصصی شرح داده از ایشان خواستم اگر در بستگان شهید یا جانباز دارند شخصیت ایشان را به دانش آموز معرفی کنند . حتی می توانند وقتی با فرزندشان دچار اختلاف سلیقه شدند به سبک زندگی شهدا رجوع کرده و ببینند شهدا در مورد این مسئله چه نظری داشته اند. به عنوان مثال برخی از والدین علاقمند بودند که بتوانند فرزندشان را از نظر حجاب و رعایت آن به بهترین نحوی تربیت کنند . مراجعه به زندگی شهدا و وصیت نامه ایشان و توجه نوجوان به این مسئله که رعایت حجاب نه تنها ضرورتی دینیست بلکه یکی از وظایف ما در قبال پاسداشت خون مطهر شهدا نیز میباشد، می تواند نکته مهم تربیتی باشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه ششم دبستان  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید