no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پنجم دبستان : شیوه های نوین تبلیغ حجاب و عفاف برای پوشش دانش آموزان
zip
مارس 22, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پنجم دبستان : شیوه های نوین تبلیغ حجاب و عفاف برای پوشش دانش آموزان


گزارش تخصصی پنجم دبستان

گزارش تخصصی پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 12  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده اجرای شیوه ای نوین برای تبلیغ حجاب و عفاف و پوشش برای دانش آموزان

تجزیه تحلیل وتفسیر داده ها

پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مشاهده ومصاحبه گرد آوری شده بود واستفاده از یافته های علمی مرتبط با موضوع وهمچنین مطالعه کتابهای معتبر ومشورت همکاران تجزیه وتحلیل داده ها به شرح زیر می باشد .:

ا-عدم آگاهی اولیاءودانش آموزان در مورد اهمیت رعایت حجاب وفلسفه حجاب

2- عدم تشویق دانش آموزان که حجاب برتر دارند در مدرسه

3-تاثیر سوءسینما وتلویزیون برعملکرد دانش آموزان در مورد حجاب

4-نظارت ضعیف بعضی از اولیاء بررفتار فرزندشان وعدم ارتباط با مدرسه

راه حل هاي پيشنهادي :

برگزاری نمایشگاه حجاب جهت بالابردن اطلاعات دانش آموزان

برخورد محبت آمیز با دانشآموزان واهمیت دادن به نظرات آنها وپرهیز از زور واجبار

انتخاب دانش آموزبرترحجاب بطورماهیانه واهداءجوایز یاد بود به ایشان در مراسم ویژه

برگزاری مسابقه کتابخوانی حجاب واهداءجوایز به آثار برتر از تاثیر مطالعه در زمینه حجاب بر زندگی ایشان

استفاده از دانش آموزان بعنوان یاوران معروف وتذکر لسانی به دانش آموزان در زمینه رعایت حجاب

بعضي از مربيان معتقدند که توجه به يازده عامل زير مي تواند در گسترش ارزشها به خصوص فرهنگ حجاب و عفاف مؤثر واقع گردد .اين عوامل به طور مختصر به شرح زير است :

1 ـ آموزش مستقيم :

ارزشهاي اخلاقي مانند مسئوليت پذيري ،احترام به حقوق ديگران ، همکاري ، صداقت ، شجاعت و مهارتهاي ارتباطي بايد در مدرسه برنامه ريزي گردد و مانند ساير دروس به طور مستقيم درکلاس و مدرسه تدريس شود .اين ارزشها و رفتارهاي منطبق با آن در انسان ذاتي و خودانگيخته نيست ،بلکه در طي رشد دانش آموز بايد آموخته و دروني گردد .

2 ـ آموزش مفاهيم :

بسياري از دانش آموزان درک روشني از ارزشهاي اساسي ندارند .اينان حتي اگر بتوانند مفاهيم فوق را تعريف کنند ، غالباً قادر نيستند آنها را به زندگي روزمره ي خود ارتباط دهند .لازمه ي پرورش اخلاقي دانش آموزان اين است که آنان را در درک اين نوع مفاهيم و چگونگي تطبيق دادن آنها با واقعيتهاي روزمره زندگي آشنا ساخت .

3 ـ به کارگيري زبان مثبت :

گفتار و دستورهاي مسئولين مدرسه و معلمان وقتي اثر بخش خواهد بود که در محيط آموزشي ،زبان مثبت به جاي زبان منفي به کار رود . مثلاً به جاي عبارتي مانند به سرجلسه ي امتحان دير نياييد، مي توان گفت که به موقع بياييد. دانش آموزان وقتي بدانند دقيقاً چه انتظاري از آنان مي رود ، پذيرش و اطاعت بيشتري از مقررات خواهند داشت .

4 ـ تقويت بصري :

کلمات و پيامهايي که بيانگر ارزشهاي اخلاقي مورد نظر است ، بايد در نقاط مختلف مدرسه و در معرض توجه دائم دانش آموزان قرار گيرد و در فرصتهاي مختلف درباره ي آنها صحبت شود .درمدرسه مي توان کلماتي مانند احترام ، همکاري ، درستي ، تفاهم ، بخشش و عفو را به عنوان ارزشهاي مهم در مدرسه با حروف درشت در تابلوهاي متعدد و در سرسرا يا نقاط ديگر نصب کرد .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید