no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی ریاضی کلاس اول : شناسایی علامت کمتر و بیشتر و ارتقاء یادگیری ریاضی - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی ریاضی کلاس اول : شناسایی علامت کمتر و بیشتر و ارتقاء یادگیری ریاضی
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی ریاضی کلاس اول : شناسایی علامت کمتر و بیشتر و ارتقاء یادگیری ریاضی


گزارش تخصصی ریاضی

نمونه گزارش تخصصی ریاضی دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری در  پایه اول در دبستان علویدر دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی ریاضی دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

دیباچه پیرامون قضیه  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

درک مشکل پیرامون قضیه   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

بررسی بیشتر در رابطه با  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

ارائه مستندات پیرامون  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

پیش بینی نتایج در مورد  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

راهکارها پیرامون قضیه  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

رفرنس و منبع مورد استفاده  ارتقای یادگیری ریاضی در شناسایی علامت کمتر وبیشتری

بخشی از این گزارش

  گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :

 مساله عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و مبحث فوق الذکر (علامت کوچکتر و بزرگتر)  را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند..با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

– معلمین ما معمولا در کلاس درس متکلم وحده هستند و درس ریاضی که مخصوصا در پایه اول باید با روش های گوناگون تشریحی،تشبیهی،استفاده از مثال ،تجربه و مشاهده های عینی ،استفاده از مدل و کاوشگری و…) تدریس شود به روش زبانی و قاعده گویی محدود شده است .

-معلم آن طور که باید آموزش لازم را ندیده به طور مثال با اصول یادگیری آشنا نیست که بتواند از آن در امر تدریس بهره گیرد .

-وسایل کمک آموزشی که نقش مهمی در ارائه مفهوم ریاضی دارند به حد کافی در اختیار معلم و دانش آموز نیست .–عدم ارتباط ریاضی در پایه های مختلف

-نقش خود دانش آموز در گیرایی مفاهیم از نظر رشد جسمی و هوش

نکاتی چند در باره آموزش ریاضی :

در حین مطالعه و جمع آوری اطلاعات در پی مطالبی بودم که مرا در امر تدریس و رفع مشکلات یادگیری دانش آموزان راهنما باشد که به نظریه اسکینر در کتاب نظریه های یادگیری برخوردم او معتقد است یادگیری در صورتی به بهترین وجه انجام می گیردکه

الف ) اطلاعاتی که قرار است آموخته شوند در گام های کوچک ارائه گردد.

ب ) به یادگیرندگان درباره ی یادگیری شان بازخورد فوری داده شود. یعنی بلافاصله پس از یک تجربه یادگیری به آنان گفته شود که اطلاعات مورد نظر را درست یادگرفته اند یا از آن لحاظ اشکالاتی دارند.

ج) یادگیرندگان بتوانند با سرعت متناسب خود یاد بگیرند.

آمادگی : در این مرحله از تدریس معلم می کوشد اولاً رغبت دانش آموزان را نسبت به موضوع درس برانگیزد ،

ثانیا هدف درس را روشن نماید ،ثالثا معلومات قبلی دانش آموزان را بررسی کرده و مطالب جدید را بر پایه معلومات قبلی او تدریس کند .عرضه :معلم درس تازه را عرضه می کند و به اصطلاح موضوع جدید را با توجه به هدف هایی که پیش بینی کرده است به دانش آموزان تدریس می کند .

مقایسه : ارتباط بین معلومات قبلی و درس برقرار و مقایسه به عمل می آید و در این مقایسه است که به اصول کلی دست پیدا می کنند در تدریس ریاضیات معلم در این مرحله به قاعده دست پیدا می کند و تعاریف را به دست می آورد .

تعمیم : نتایج به دست آمده در مرحله سوم که در ریاضی قاعده گفته می شود در مواقع مقتضی و همانند ،تعمیم داده می شود .کاربرد و تطبیق: مانند حل مسائل ریاضی بعد از یادگرفتن قاعده روابط ریاضی. در این جا لازم است به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که روش های شهودی و فعال ، از جمله روش های جدید تدریس ریاضیات ابتدایی هستند که در چند سال اخیر بر اثر تحولات به وجود آمده در علم و هم چنین پیشرفت های روان شناسی و تعلیم و تربیت به وجود آمده و در کشورهای پیشرفته جهان در زمینه تدریس ریاضیات مورد استفاده قرار گرفته اند. طرفداران روش شهودی عقیده دارند سهم عمده یادگیری به خصوص در مورد انسان از طریق بینش انجام می گیرد . در این روش وسایل کمک آموزشی نقش مهمی در تدریس پیدا می کنند و معلم مراحل درس را طوری تنظیم و ارایه  می کند که دانش آموزان با مشاهده مراحل به هم پیوسته کار آموزش پی به حل مسئله می برند که منجر به یادگیری مفاهیم درس می شود .

دانلود گزارش تخصصی ریاضی

 شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی ریاضی دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.