no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه
zip
دسامبر 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه


تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه

تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه  با فرمت ورد و قابل ویرایش در 16   صفحه

تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه  شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه  را مشاهده می کنیم .

مقدمه:

تراریوم، واژ ه ای که  تقلا میزند جای خود را حتی در ادبیات هم باز کند!!

آری این تراریوم است که امروزه بسان یک ارزش افزوده،یک هنر،یک محیط زیست کوچک ،یک دلخوشی و….. جای خود را با تومانینه و سیاست زیرکانه ای در زندگی  روزمره ی ما در قرن آهن و فولاد و دود بازمی کند.ای کاش بتوان خیلی فراتر از این سیاه مشق این ایده را معرفی کرد ولی دنیای کوچک درون تراریوم خیلی بزرگتر و پیچیده تر از فکر ما و دنیای اطراف ماست….

شاید بکار بردن واژه ی تراریوم برای بعضی ها  تهاجم فرهنگی ! تلقی شود ولی به محض شنیدن باغ شیشه ای ذهن هر انسانی بیدرنگ به سوی باغی محصور در شیشه میرود و میتواند تصویری از آن در ذهن خود رسم کنند تا توضیحات دیگر آن راحت در ذهن او نقش ببندد.

در قرون وسطی درست زمانی که مسحیت  و استعمارروی عرشه ی کشتی اروپاییها ناخدایی میکرد،هنگامی که میسیونرها به همراه دانشمندان همراه خود به گونه ی گیاهی جدیدی برمیخوردند،آن را هنگام برگشت  برای حفظ بقای گونه نسبت به تغییر اقلیم داخل جعبه شیشه ای  میگذاشتند ،بعد ها با پیشرفت  علم  که دیگر نیازی به این جعبه ها نبود،شاید برای ادای احترام بخاطر پیش برد علم ،بجای گماردن آن در موزه ها از آن به عنوان  یک وسیله ی زینتی در منزل،دانشگاه برای تحقیق،محل کار وهمه جا استفاده کردند و گیاهان رطوبت دوست و یا مقاوم به رطوبت دربکاربردند…….

ولی انگاراین  تراریوم ها  بخاطر حسن هم جواری ،دست در دست گیاهانشان دادند و مثل آنها اسب خودرا  در مسیرتکامل زین کردند. و تراریوم های نسل جدید با اندکی گسترش وبه پاس ترکیب با سبک های مختلف هنری دارای آب نما، صخره،طرح چوب وسیستم های خنک و تهویه کننده ورنگ لعاب دیگری شدند و همه ی آن را مدیون ذهن خلاق و هنر دوست بشر میباشد.

 تاریخچه ی تراریوم

در سال ١٨٢٧ زمانی که دکتر ناتالی وارد،در باغچه ی خود سرخس کاشته بود ودر آزمایشگاه بر روی پیله پروانه ها و حشرات داخل یک تنگ کار میکرد متوجه شد که برخی علف ها و اسپور سرخس ها داخل ظرف جوانه زدند! در صورتی که آلودگی هوای لندن و خشکی هوا سرخس های باغچه را ازبین برده بودند!پس از گذشت مدتی از رشد سرخس و علف داخل ظرف.دکتر کلا تحقیقات روی حشرات را رها کردو روی رشد گیاهان داخل تنگ تحقیق کرد او متوجه شد که سرخس های داخل شیسشه از آب و هوای آلوده و خشک در امان هستند و میتوانند به راحتی آن داخل رشد کنند.برای آزمایش در سفری که به استرالیا داشت که ٨ ماه به طول انجامید آن تنگ را با خود برد.هنگام رسیدن به استرالیا همچنان گیاهان سالم بودند!در هنگام برگشت هم همینطور سالم مانده بودند. از آن پس دکتر کتابی نوشت به   نام ” رشد گیاهان در محیطهای شیشه ای“پس از آن ماجرا بود که آن تنگ به شیشه ی واردین نام گذاری شد.

بدین ترتیب بود که در آن زمان ها شیشه ی واردین یا تراریوم بسیار محبوب  شد.

تراریوم در واقع در آمیختگی از باغبانی با هنر میباشد پس بنابراین باید از سبک های هنری در ساخت آن استفاده کرد و نباید از تونالیته رنگ و هارمونی برگ ها و خشن ولطیف بودن بافت چشم پوشید! دوستان مقاله پیش رو در واقع خلاصه ی ساخت بیش از ۳۰۰ در سایزها و انواع مختلف و سرمایه گذاری ۳۰ میلیون تومان روی تحقیقات تراریوم هستش و جزوه ی اون در دانشگاه و کنگره ملی گیاهان زینتی تدریس شده است.

همیشه چه در نقاشی و چه در منظره سازی تصاویر و نقاطی هستند که اول چشم بیننده را به خود معطوف میکنند یا نقطه تکیه گاه تصویر میباشند به این نقاط نقطه کانونی میگویند.در تراریوم هم هر گیاه نسبت به نقش خوددر منظره سازی و تاثیری که در برهم کنش بین گیاهان دارد میتواند طلایه دار نقطه کانونی باشد .عده ای هم نقش گل های سید ۲ رادارند و عده ای هم به عنوان فیلر یا سید۳ بکار برده میشود.

 

برای دانلود تحقیق آماده تراریوم (باغ شیشه ای ) تحقیق آماده درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه  از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید