no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار ششم دبستان : رفع مشکلات بد خطی , املایی و عدم تمرکز نوشتاری دانش آموزانم
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار ششم دبستان : رفع مشکلات بد خطی , املایی و عدم تمرکز نوشتاری دانش آموزانم


گزارش تخصصی آموزگار ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق دانش آموز پایه ششم

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار ششم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکلات املایی بد خطی و عدم تمرکز در ماده درسی با تشویق

ضرورت حل مشكل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن 1379)

لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.

حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:

1- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.

2- مهارت نوشتن را در مهدی  افزايش دهم.

3- اعتماد به نفس مهدی را بالا ببرم.

4- مهارت خواندن را در مهدی پيشرفت دهم.

5- دقّت و توجّه و تمركز را در مهدی تقويت كنم.

6- علاقمندي مهدی را به درس املاء افزايش دهم.

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به مهدی

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي مهدی  در مدرسه

– مهدی را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به مهدی  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و مهدی نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار ششم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید