no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم : ایجاد انگیزه و افزایش حس وطن پرستی در دانش آموزانم
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم : ایجاد انگیزه و افزایش حس وطن پرستی در دانش آموزانم


گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

دیباچه پیرامون قضیه افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

ارائه مستندات پیرامون افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

پیش بینی نتایج در مورد افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

راهکارها پیرامون قضیه افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم  با ایجاد انگیزه

وطن از دیدگاه قرآن

در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که در باره وطن به نحوی سخن می گوید، این آیات به چند دسته قابل تقسیم است:

دسته اول: آیاتی است که احترام به وطن را کاملا تایید می کند، مانند:

«واذ اخذنا میثاقکم لا تسفکون دمائکم و لا تخرجون انفسکم من دیارکم »3 ؛ «به یاد آرید زمانی را که ما از شما پیمان گرفتیم که خون های یکدیگر را نریزید و یکدیگر را از وطن های خود بیرون نکنید.»

دسته دوم:  آیاتی است که به صورت غیرمستقیم، محبوبیت وطن را گوشزد می کند، مانند:

«انّما جزاء الذّین یحاربون الله و رسوله ویسعون فی الارض فساراً ان یقتلوا اویصلبوا…» 4 ؛ «به درستی که جزای کسانی که با خدا و رسولش به بیکار  برمی خیزند و در روی زمین برای فساد می کوشند این است که کشته شوند یا به دار آویخته شوند… »

رابطه ی یک انسان با جایگاهی که در آن زندگی می کند، کاملاً نسبی است. هر چه که ریشه های وجودی طبیعی یک انسان در یک مکان قوی تر باشد، ارتباط آن شخص از نظر روانی و طبیعی با آن محل بیشتر و قوی تر خواهد بود

چند توصیه درباره قرآن کریم

بنابراین محبت به وطن نه تنها مذموم نیست بلکه محرومیت از آرامش در وطن می تواند موجب مقاومت و پیکار شود.

دسته سوم: آیاتی است که بیان می دارد اگر شرایط حفظ اعتقادات در وطن مهیّا نباشد می توان از آن مهاجرت کرد و نباید در آن مکان باقی مانده مانند:

«ان الذین تو فاهم الملائکة ظالمی انفسهم، قالوا فیم کنتم؟ قالو کنا مستضغفین فی الارض قالوا الم تکن ارض الها واسعه فتها جروا فیها… »   ؛ «فرشتگان کسانی را در می یابند که به خود ظلم کرده اند، از آنان می پرسند در چه حالی بودید؟ آنان پاسخ می دهند که ما در روی زمین از بینوایان بودیم، فرشتگان می گویند: مگر زمین خدا پهناور نبود؟ پس مهاجرت می کردید در آن …»

از مجموع این آیات شریفه نکات زیر دریافت می شود:

1) وطن و دیار، یک چیز خیالی نیست، بلکه حقیقتی دارد و علاقه انسان به وطن طبیعی است.

2) وطن انسان به طور طبیعی قابل دفاع است.

3) اخراج یک فرد یا یک گروه از وطن خود، بدون علت ممنوع است.

4) مبارزه در راه حفظ وطن مطلوب است.

5) اگر وطن برای انسان ناهموار باشد و شخصیت انسانی و ایدئولوژی های انسان را مختل کند، باید علاقه خود را به وطن از اولویت خارج کرده و در صورتی که توان اصلاح آن را ندارد، وطن را ترک و مهاجرت نماید.

ماده 29 در اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز چنین می گوید:

«هر کس در مقابل آن جامعه ای وظیفه دارد که رشد کامل و آزاد شخصیت او را میسر سازد…»

و این نشان می دهد که وطن و حبّ وطن باید تابع تکامل روحی و شخصیت انسان باشد، نه اینکه انسان پیرو وطن قرار گرفته و تحت هر شرایطی در آن بماند حتی اگر منجر به سقوط شخصیت او شود.

انتخاب راه حل هاي جديد موقتي ( ارائه ی راه حل )      

درگیر شدن اعضا با این مسئله راهکار های جالبی ، با توجه به این که دانش آموزان بی حوصلگی و عدم رغبت و علاقه به درس را کاملا در رفتارشان نشان می دادند ، را به وجود آورد.

گروه با توجه به موارد مذكور در الگوي تجزيه و تحليل ترسيم مفاهيم و نيز نظربه پاسخ های دانش آموزان در مورد علت بی حوصلگی و بی علاقه گی ان ها به درس و کلاس اینگونه استنباط نمود که  انها از محتوا و حجم زیاد کتاب های درسی راضی نیستند . اکثر قریب به اتفاق ان ها از روش تدریس که سنتی و معمولا به شیوه سخنرانی بود دلخور و ناراضی بودند و آن را متناسب با ذهن پویا وخلاق خود نمی دانستند . عده ای هم امکانات آموزشی مدرسه را زیر سوال می بردند و امکانات مدرسه های کشورهای خارجی را ترجیح می دادند و ندیده  عاشق و شیفته ي تحصیل در ان کشور ها بودند .

با توجه به موضوع آخر٬ خلا آشنایی با مفهوم میهن دوستی  کاملا مشهود شد،که البته ریشه ي اصلی آن ؛خانواده می تواند باشد زيرا معمولأما داشته های خود را همیشه کم می انگاریم  و آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم ، یار درخانه و ما گرد جهان می گردیم.البته ما معلمان  نیز می توانیم مقصر باشیم چرا که کمتر به این مقوله پرداخته ایم و عرق ملی و میهن پرستی را  با توجه به آموزه های دینی مان برای بچه ها باز نکرده ایم و فقط در حد کتاب های درسی ، مطالب درسی را مطرح کرده ایم . حال آن كه دانش آموزان تصور می کنند در جایی که امکانات رفاهی بیشتری  باشد  می توان درخشید و رشد کرد در صورتی که اين دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است كه انسان را به موفقیت های بی نظیر می رساند .

این مسئله تیم را بر ان داشت تا ایجاد و تقویت انگیزه میهن دوستی ادامه تحصیل را به عنوان مسئله ي مورد تحقیق خود برگزیند. بر این اساس درس ” ای وطن ” از کتاب فارسی سال دوم راهنمایی را انتخاب کرد و تصميم گرفت با دو روش معلم محوری (سنتی) و شش کلاه تفکر (روش نوین ) با استفاده از هوش های چند گانه ي گاردنر در كلاس به مرحله ي اجرا در اید .

در ضمن از دانش اموزان خواسته شد در هر اجرا در عین لذ ت بردن از کلاس در حل این مشکل همکاری کنند . واعضای تیم نیز عزم خود را جزم نمودند تا مو شکافانه این دو اجرای کاملا  متفاوت را مورد کنکاش قرار دهند  و نتایج به دست آمده را به همکاران دیگر منعکس نمایند تا کلاس های درس، مکان امنی بر ای پرورش استعداد ها و رشد همه جانبه ي ان ها با توجه به تفاوت های فردی ، همراه با شادی و نشاط باشد .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید