no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیران ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیران ادبیات متوسطه اول : چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع
zip
ژانویه 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیران ادبیات متوسطه اول : چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع


گزارش تخصصی دبیران ادبیات متوسطه اول

گزارش تخصصی دبیران ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

اجرای راه حل جدید :

بنابر این جهت تنوع تدریس ادبیات فارسی  تصمیم گرفتم از رایانه و فناوری اطلاعات استفاده نمایم.

روش اجرا :

قبل از ارزشیابی باید درس را تدریس نمود. هرچند موضوع روش  ارزشیابی ونحوه علاقه نمودن دانش آموز کم توان ذهنی به درس  ادبیات فارسی می باشد ولی ابتدا اشاره ای کوتاه به روش  تدریس اینجانب در کلاس درس نموده وبعدا به روش ارزشیابی می پردازم. بنده حدود …… سال است که در شهرستان ……. به تدریس    مشغول هستم در طول این سال ها تمام سعی وتلاش بنده این بوده  که حداکثر توان علمی وتجربی خویش را  جهت بالا بردن كيفيت  تدریس با استفاده از روشهای مختلف تدریس  به کار گیرم تا بیشترین نتیجه را در یادگیری وشکوفایی استعدادهای دانش آموز کم توان ذهنی داشته باشم .در طول این  سالها با روش های مختلفی آشنا شده و اغلب دارای نتایج خوبی بوده اندهر چند که بعضی از آنها وقت زیادی  را نیاز داشته اند. در این راستا با دانش آموز کم توان ذهنی متفاوتی سرو کار داشته ام وسعی نموده ام در هر کلاس با توجه به سطح فکر دانش آموز کم توان ذهنی از روش های  متفاوتی برای تدریس وارزشیابی استفاده نمایم. همچنین در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که  تدریس زمانی می تواند بیشترین راندمان را داشته باشد که :

– دبیر به موضوع مورد تدریس علاقه واقعی  داشته باشد وبرای آن ارزش قائل شود.

– برای دانش آموز کم توان ذهنی ارزش قائل شود که این درس در هر رشته ای که  باشدمورد استفاده قرار گیرد.

– آشنایی با انواع روش های نوین تدریس در امر یادگیری واستفاده از وسایل  کمک آموزشی نظیر نرم افزار های آشنایی با ادبیات وتدوین آن ،فیلم آموزشی و…

 روش تدریس :

معمولا  جلسه اول ورود به هر کلاس را با نام جلسه معارفه و آشنایی آنان با روش تدریس وانتظارات دبیر از آنان  وآگاه  نمودن آنان به اهمیت یادگیری ادبیات فارسی می پرداختم .

در جلسه دوم که  تدریس شروع می شود برای اینکه به عمق مطالب درسی پی ببرند در جلسه اول مطالبی راجع به نحوه  مطالعه این درس در اختیار دانش آموز کم توان ذهنی قرار می دهم اینکه محیطی را برای مطالعه انتخاب نمایند فضای آرام  وساکت ، از لحاظ نور دهی مکان مطالعه ،اختصاص چه زمانی برای مطالعه هر درس ،پیش مطالعه دروس قبل  از تدریس دبیر با وجود توضیحاتی که در جلسه معارفه حاصل تجربیات بنده در مورد شیوه مطالعه بوده در اختیار دانش آموز کم توان ذهنی قرارداده تا آنان را به مطالعه وکتابخوانی نه تنها به درس ادبیات فارسی  بلکه به سایر دروس ومطالعات غیر درسی علاقه نشان دهند.

قبل از تدریس در جلسه اول از دانش آموز کم توان ذهنی می خواهم به مدت 15 الی 20   دقیقه سر کلاس به مطالعه درس بپردازند تا بنده رئوس مطالب واهداف رفتاری را یا  روی تابلو برای آنها می نویسم یا پاورپوینت  ادبیات فارسی  را که خودم برای اکثر دروس به آماده  نموده ام در سایت راه اندازی نمایم.

در حین پيش  مطالعه در کلاس به نحوه مطالعه دانش آموز کم توان ذهنی  توجه می کنم که یکی از مشکلات آنان مطالعه با صداي بلند بود . براي دانش آموز کم توان ذهنی توضيح دادم که هنگام  مطالعه سعی نمایید با تمرکز حواس بیشتر وبا چشم مطالعه نمایید یا اگر فرصت شد قبل از تدریس مبحث  اصلی حداقل 5 دقیقه در مورد اهمیت موضوع تدریس بحث نمایم یا گوشه ای از فیلم آموزشی راجع به تدریس  رابرای آنان نمایش دهم وآنقدر موضوع را مهم وجذاب جلوه می دهم که دانش آموز کم توان ذهنی دوست داشته باشد  موضوع رابداند.

به عنوان مثال :

– تدریس به کمک وسایل کمک آموزشی و بوسیله پاور پوینت

– روش تدریس تنها یک روش نیست بلكه  از روش سخنرانی – گروهی- پرسش وپاسخ – الگوی کاوشگری  با استفاده از فیلم آموزشی ونرم افزار ادبیات و آشنایی با شعرا با توجه به موضوع درس ووضعیت کلاس استفاده می شود.

درحين تدريس به دانش آموز کم توان ذهنی فرصت مطرح نمودن سوالاتي كه به ذهنشان مي رسد را مي دهم واز ساير دانش آموز کم توان ذهنی مي خواهم كه پاسخ دهند ودر نهايت پاسخ هاي دانش آموز کم توان ذهنی را جمع بندي  واصلاح مي نمايم.

– سعی می کنم کلاس را زنده وفعال نگه دارم بدین منظور در ضمن تدریس سوال می کنم

هر دانش آموز کم توان ذهنی ی پاسخ صحیح را بدهد همان موقع نمره می گیرد. به منظور علاقه مند نمودن دانش آموز کم توان ذهنی  موضوعات ادبیات فارسی را در اختيار آنها قرار مي دهم تا به دلخواه  به صورت گروهی موضوعات ادبیات فارسی  مثلا شعرای معاصر ،تاریخ ادبیات زندگی نامه بزرگان

– روش دیگر برای علاقه مند نمودن دانش آموز کم توان ذهنی اختصاص  بخشی از نمره مستمر ادبیات فارسی  به جمع آوری آلبوم عکس ادبیات فارسی  از موضوعات شاعران و نویسندگان استان یا  استانهای دیگر به خصوص در نیمسال دوم به صورت گروهی  به انجام پژوهش پرداخته و از پاورپوینت  زندگی نامه بزرگان و شعرا و آشنایی با مفاهیم ادبی  وبا استفاده از نرم افزار یولید به  صورت سی دی تحویل نمایند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید