درس پژوهی , دانلود فایل های درس پژوهی
طرح درس و درس پژوهی اول ابتدایی
درس پژوهی ریاضی پایه اول دبستان درس تفریق کاملترین و بهترین نمونه
دانلود درس پژوهی جمع و تفریق بر روی محور اعداد : ریاضی پایه اول ابتدایی
درس پژوهی آماده اول دبستان نشانه آ ا به صورت آماده با فصل بندی کامل
درس پژوهی کلاس اول ابتدایی کتاب فارسی درس ایـ یـ ی ای کامل ،دقیق و آماده
نمونه درس پژوهی کلاس اول ابتدایی کتاب فارسی درس خوا استثناء نمونه جذا ب با گزارش کامل
دانلود درس پژوهی اول ابتدایی کتاب فارسی درس اُ استثناء کاملترین نمونه موجود در اینترنت
درس پژوهی کلاس اول دبستان کتاب ریاضی درس حل مسأله بهترین و کاملترین نمونه
درس پژوهی علوم محیط اطراف ما اول ابتدایی به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
درس پژوهی فارسی اول ابتدایی درس حرف ل بهترین و دقیق ترین نمونه
دانلود درس پژوهی و طرح درس کلاس دوم
تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا در راستای دانلود طرح درس و درس پژوهی دوم ابتدایی در خدمت فرهنگیان محترم می باشد و هر نمونه درس پژوهی که در ذهن معلمان باشد را به مرحله اجرا در می آورد
نمونه درس پژوهی دوم ابتدایی کتاب علوم درس برای جشن آماده شویم نمونه بسیار کامل
دانلود درس پژوهی دوم ابتدایی کتاب فارسی درس آموزش جمله سازی
دانلود درس پژوهی دوم دبستان کتاب علوم درس صدا ها به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.
گزارش درس پژوهی کلاس دوم آشنایی با اشکال هندسی و ویژگی آنها به صورت کامل و آماده بهترین نمونه در اینترنت
درس پژوهی درس ساعت و دقیقه : ریاضی دوم ابتدایی
درس پژوهی کلاس دوم ابتدایی کتاب ریاضی درس نوشتن و خواندن اعداد سه رقمی کامل ،دقیق و آماده
طرح درس روزانه + درس پژوهی پایه سوم ابتدایی
نمونه درس پژوهی کلاس سوم کتاب علوم درس اندازه گیری طول و جرم به صورت کامل و آماده
گزارش درس پژوهی سوم دبستان مهره داران بهترین نمونه موجود.
درس پژوهی ریاضی درس ساعت بعد از ظهر سوم ابتدایی – 40 صفحه
گزارش درس پژوهی انرژی از کتاب علوم سوم ابتدایی
دانلود درس پژوهی کلاس سوم ابتدایی کتاب ریاضی درس الگویابی به صورت کامل و آماده دقیق ترین نمونه
درس پژوهی آماده پایه سوم ابتدایی مفهوم کسر ها به صورت کامل و آماده نمونه عالی و کامل
درس پژوهی ریاضی سوم دبستان درس محیط اشکال هندسی به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.
درس پژوهی هدیه های آسمانی سوم ابتدایی بچه های طبیعت به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
درس پژوهی هنر کلاس سوم ابتدایی درس قصه گویی به وسیله تصویر خوانی بهترین نمونه موجود
درس پژوهی گرما ومواد 2 کلاس سوم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
درس پژوهی کلاس سوم ابتدایی کتاب ریاضی درس ساعت بعد از ظهر
دانلود درس پژوهی پایه سوم دبستان کتاب ریاضی درس جدول ارزش مکانی هزار تایی بهترین نمونه موجود
درس پژوهی قرآن پایه سوم ابتدایی درس روخوانی سوره الرحمن
درس پژوهی ریاضی معرفی کیلومتر سوم دبستان به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
نمونه گزارش درس پژوهی کلاس سوم دبستان کتاب ریاضی درس تقسیم
طرح درس روزانه و درس پژوهی تمامی دروس کلاس چهارم
نمونه گزارش درس پژوهی درس محیط مربع (مساحت مربع) ریاضی کلاس چهارم ابتدایی
درس پژوهی جغرافیا پایه چهارم درس ناهمواری های ایران به صورت کامل و آماده
درس پژوهی کلاس چهارم ابتدایی کتاب ریاضی درس ضرب اعداد دو رقمی در یکدیگر کامل ،دقیق و آماده
دانلود درس پژوهی چهارم دبستان کتاب علوم درس انتقال مواد در بدن انسان به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.
درس پژوهی درس زندگی شهری : چهارم ابتدایی کتاب مطالعات اجتماعی
درس پژوهی جغرافی دانان چگونه محیط زندگی را مطالعه می کنند : مطالعات چهارم
درس پژوهی مخلوط ها از کتاب علوم پایه چهارم
درس پژوهی معرفی اعداد مخلوط از کتاب ریاضی چهارم دبستان
درس پژوهی جمع و تفریق کسر ها از کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدایی
درس پژوهی درس مساحت متوازی الاضلاع کتاب ریاضی چهارم ابتدایی
درس پژوهی آماده چهارم ابتدایی محیط زندگی ما به صورت کامل و آماده فصل بندی دقیق
نمونه درس پژوهی چهارم ابتدایی کتاب جغرافیا درس نقشه خوانی نمونه بسیار کامل
دانلود درس پژوهی پایه چهارم ابتدایی کتاب ریاضی درس تقسیم های غیر اساسی با باقی مانده کاملترین نمونه موجود
نمونه درس پژوهی پایه چهارم ابتدایی درس علوم انتقال مواد در بدن
دانلود گزارش درس پژوهی کلاس چهارم دبستان کتاب فارسی درس باغچه اطفال
طرح درس روزانه و درس پژوهی تمامی دروس کلاس پنجم
درس پژوهی درس 6 مطالعات پنجم دبستان درس منابع آب ایران
درس پژوهی نواحی صنعتی مهم ایران از کتاب مطالعات اجتماعی کلاس پنجم
درس پژوهی حرکت های زمین : درس 12 مطالعات پنجم دبستان
درس پژوهی درس 18 مطالعات پنجم به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.
درس پژوهی جمعیت ایران درس 5 مطالعات پایه پنجم دبستان
درس پژوهی مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی کشور ما چگونه اداره می شود؟ بهترین و دقیق ترین نمونه
درس پژوهی من عضو گروه هستم : درس پژوهی درس 4 مطالعات پنجم
گزارش درس پژوهی حرکت بدن از کتاب علوم کلاس پنجم ابتدایی
دانلود درس پژوهی پنجم ابتدایی کتاب فارسی درس آموزش انشا بوسیله قصه گویی کاملترین نمونه موجود در اینترنت
نمونه درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی درس ریاضی محیط دایره
درس پژوهی حرکت های زمین- زمین ناآرام پایه پنجم
درس پژوهی ماده تغییر میکند علوم تجربی پایه پنجم doc
دانلود درس پژوهی کلاس پنجم دبستان کتاب ریاضی درس تبدیل مقیاس ها بهترین درس پژوهی برای استفاده
درس پژوهی اندام های حسی بینایی پایه پنجم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
درس پژوهی ساختمان مواد پایه پنجم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
درس پژوهی و طرح درس های روزانه همه دروس کلاش ششم
درس پژوهی نسبت و تناسب ریاضی ششم ابتدایی 1403-1402
درس پژوهی ضرب مساحتی کسر ها ریاضی پایه ششم
درس پژوهی تقریب زدن: درس پژوهی اندازه گیری و محاسبات تقریبی ریاضی ششم
درس پژوهی فارسی پایه ششم درس هفت خان رستم به صورت کامل و آماده
درس پژوهی کلاس ششم ابتدایی کتاب ریاضی درس خط و زاویه کامل ،دقیق و آماده
درس پژوهی جمع کسرها با مخرج نامساوی از دروس کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی
درس پژوهی علوم پایه ششم ابتدایی درس لایه های زمین بهترین نمونه موجود
دانلود درس پژوهی پایه ششم ابتدایی کتاب ریاضی درس حجم کاملترین نمونه موجود
درس پژوهی آماده کلاس ششم ابتدایی زاویه ها وانواع آن به صورت کامل با گزارش دقیق
درس پژوهی علوم ششم دبستان درس نیروی مغناطیسی به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.
درس پژوهی جمع آوری ونمایش داده ها پایه ششم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل
درس پژوهی ریاضی کلاس ششم ابتدایی درس آموزش ویادگیری مفهوم محور مختصات بهترین نمونه موجود
درس پژوهی ششم ابتدایی کتاب ریاضی درس معرفی اعداد صحیح دقیق ترین نمونه موجود در اینترنت
گزارش درس پژوهی ششم ابتدایی آموزش احتمال تجربی و ریاضی به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.
دانلود درس پژوهی کلاس ششم دبستان کتاب علوم درس سفر انرژی بهترین درس پژوهی برای استفاده
درس پژوهی الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش
درس پژوهی الگوی عملی باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی است.این الگو مبتنی بر پژوهش مشارکتی در کلاس درس استو الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش وتدریس محسوب می شود.درس پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش در عمل و هسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی وبهسازی مستمر تدوین برنامه،اجرا،بازبینی،باز اندیشی،یادگیری و ترویج یافته ها)مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر فراهم می آورد(سرکار آرانی،شیباتا و ماتوبا،2007،لوئیس،پری و فرایدکین،2009،فرناندز و همکاران،2003)
درس پژوهی الگوی عملی بازبینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش در مدرسه است(سرکارآرانی،1394) درس پژوهی هسته ی بنیادی تحول مدارس ازموسسات آموزشی(مدرسه به مثابه ی سازمان آموزشی-نتیجه گرا)به مدارس یادگیرنده (مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده –مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده-فرایندگر)است یک نمونه درس پژوهی یک رویکرد نظام مند مطالعه ، توسعه و بهبود آموزش و یادگیری است به بیان دیگر یک چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و بهبودآموزش وپرورش اجرا می شود که تلاش معلمان” یادگیری بهتر” دانش آموزان است. درس پژوهی الگوی پژوهشی معلمان در مدرسه و کلاس درس برای بهسازی مستمر آموزش، غنی سازی یادگیری، پرورش حرفه ای معلمان و تولید دانش حرفه ای است.
اثرات درس پژوهی در نظام آموزشی
یافته های پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی به گسترش فرهنگ آموزش و یادگیری در مدرسه یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی برای با هم حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصا درس پژوهی ابتدایی توصیه می کنند.درس پژوهی ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،2007)
اهداف درس پژوهی
هدف اولیه درس پژوهی ،بهبود فرایندهای آموزشی و یادگیری در کلاس درس است.استیگلرو هیبرت (135،1999) : درس پژوهی را روشی برای اصلاح آموزش و تدریس می دانند، درس پژوهی اولین بار در ایران توسط سرکارآرانی (1378)با عنوان مطالعه درس یا پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس معرفی شد.
ویژگی های درس پژوهی
1 -مبنای درس پژوهی یک الگوی بهسازی مستمر و بلند مدت است.
2-درس پژوهی بطور مداوم بر یادگیری دانش آموزان متمرکز است.
3-درس پژوهی نوعی همکاری گروهی و مشارکتی است.
4-درس پژوهی بر بهبود مستقیم آموزش با توجه به شرایط تاکید دارد. درس پژوهی تلاش می کندمعلمان را در
فرایند تدریس به تفکر(تامل) برنامه ریزی(طراحی درس)،اجرا ،مشاهده فعال، باز خورد،باز اندیشی،یادگیری گروهی،گفت و گو، تبادل نظر و تجربه ترغیب کند.
هدفهای درس پژوهی
هیث کوک(2010)معتقد است که هدف درس پژوهی بهبود فرایند طراحی درس ،بررسی و نوآوری در راهبردهای
آموزشی ،ارزیابی نتایج و بازخورد دادن به نظام و ارزیابی تفکر]یادگیری[دانش آموزان می باشد،که همگی از جمله صلاحیت های حرفه ای معلمان است.بطور خلاصه سربین و کپ (2006)هدف های درس پژوهی را در موارد زیر خلاصه کرده اند:
-درک بهتر چگونگی یادگیری دانش آموزان از آنچه معلم تدریس می کند.
-خلق نتایج کاربردی و قابل استفاده برای معلمان دیگر در همان موضوع درسی
-بهبود و اصلاح تدریس از طریق پژوهش مشارکتی و نظام مند.
پیش نیازهای لازم برای اجرای موثر درس پژوهی با مشارکت فعال همه ی عناصر آموزش عبارتند از:
1-تاکید بر آموزش نه آموزگار(معلمی نه معلم)
2-احساس نیاز به چالش کشیدن گذشته برای نوآوری در آینده
3-تاکید بر فهم درست این نکته ی مهم که درس پژوهی بیشتر فرایند گراست تا نتیجه گرا
4-تمهید وفاق ذهنی برای فعالیت مشارکتی اثر بخش و درون زا
5-تنظیم متناسب آرمان و عمل در مناسبات اجتماعی مدرسه
6-آمادگی برای حرکت از آموزش به یادگیری و تاکید بر یادگیرنده
7-اهمیت دادن به دانش حرفه ای و بومی آموزش