صفحه جدا

نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه ۱۴۰۰-۴۰۱ برای مدارس ابتدایی


برنامه ویژه مدرسه ۱۴۰۰-۴۰۱

دانلود کامل ترین فایل برنامه ویژه مدرسه 1402-1400 برای مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جدید

برنامه ویژه مدارس ابتدایی عنوان پکیجی است که در سایت ما وجود دارد و در سال های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم مدیران مدارس از طرف آموزش و پرورش ابلاغ گردید. تا قبل از ابلاغ این فعالیت به مدیران ، نگارش و تنظیم مستندات برنامه سالانه بر اساس سلایق شخصی و محدودیت های زیاد انجام می گرفت. به همین دلیل نوع نگارش و چشم اندازهای همه مدارس با هم متفاوت بود. در همین رابطه معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه اول  وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ ای فعالیت به مدارس توانست ، برنامه ریزی مدیران ابتدایی و متوسطه اول  را با هم یکپارچه نموده و فعالیتی را برای کلیه مدارس سراسر کشور با یک قالب خاص فراهم نماید.

برنامه ویژه مدارس ابتدایی چه اهمیتی دارد ؟

برنامه ویژه مدارس ابتدایی کمک بسیار زیادی به رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی در این مقطع نمود. در واقع مدیران ابتدایی و متوسطه اول   به دلیل پیش بینی کلیه فعالیت ها و چشم انداز های موجود و اختصاص امتیاز به هر یک از محور ها در فرم خام برنامه ویژه مدارس ابتدایی خود را ملزم به رعایت تک تک بند ها می نمایند. با رعایت همه جانبه و تنظیم و اجرای تمام و کمال برنامه ویژه مدارس ابتدایی در مدارس ابتدایی و متوسطه اول  علاوه بر کسب نمره و امتیاز کامل ارزشیابی دانش آموزان نیز از سطح علمی و آموزشی و همچنین تربیتی و پرورشی بالاتری برخوردار خواهند بود.

کاملترین نمونه در فضای مجازی قابل ویرایش آماده برای استفاده مدیران گرامی در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰

افتخار داشته ایم تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید نمونه برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  گامی هرچند کوچک برای شما برداریم

دانلود طرح بوم مدارس

برنامه «بوم» یا همان «برنامه ویژه مدرسه»، مدتی است که در برخی از مدارس کشور با جدیت دنبال می‌شود. هرچند این برنامه نیز بعد از همه‌گیری کرونا دچار محدودیت‌های زیادی شده است. با این حال در همین دوران هم برخی از مدارس، راهکارهایی برای اجرای آن اندیشیده‌اند.

در بیشتر مدارس خانواده‌ها استقبال خیلی خوبی داشتند و در پیشبرد بهتر این برنامه مشارکت دارند. همچنین بسیاری از خانواده‌ها هم در کنار فرزندانشان درگیر اجرای طرح بودند؛ مانند پرورش و تولید ابریشم در یکی از مدارس.

این که خانواده در اجرای برنامه با دانش‌آموز همکاری می‌کند، در تأمین منابع مشارکت دارد، تدریس خیلی از موضوعات توسط خانواده‌ها انجام می‌شود و با شور و شوق در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های برنامه ویژه مدرسه شرکت می‌کنند، بیانگر بازخورد مثبت اجرای این برنامه در خانواده‌هاست. خوشبختانه تاکنون در اجرای برنامه ویژه مدرسه از سوی خانواده‌ها مشکلاتی مشاهده نشده است.

برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس

وبسایت تخصصی ما در تلاشی اقدام به گردآوری نمونه فایل های برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

اهداف بزرگی که مدیران سایت تخصصی ما برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران میکنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی میشوند اعم از برنامه ویژه مدارس ابتدایی , اقدام پژوهی, طراحی آموزشی , تجربه نگاری و… تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری میکنند نگارش و آماده سازی شده است.

گزارش برنامه ویژه مدرسه طرح بوم آخرین ویرایش

برنامه ویژه ی مدرسه یا همان طرح بوم به مدارس این فرصت را می دهد تا بر اساس نیاز هایی که در دانش آموزان مدرسه خود دیده اند بخشی از مهارت های اجتماعی ، علمی ، تربیتی ، زیستی و قانونی را به دانش آموزان اموزش دهند.

در این برنامه ریزی ساحت های آموزش و پرورش مورد توجه قرار دارد . شما در حقیقت بخشی از آموزش در مدرسه را بومی می کنید و با توجه به نیاز کلاس و مدرسه ی خود به دلخواه برنامه ریزی می کنید.

در فایل گزارش سالانه و ماهانه ی بوم ساحتهای مورد نظر در هر مهارت عنوان شده و زمان و تاریخ نسبی آن در سال تحصیلی مشخص است.

ساحت های شش گانه ی آموزش و پرورش به این شرح است:

۱- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی

۲- ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­ ای

۳- ساحت تربیت علمی و فناوری

۴- ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی

۵- ساحت تربیت زیستی و بدنی

۶- ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری

تصمیم بر نحوه ی ارزشیابی از این طرح به عهده ی مدرسه است. اما به هر حال به خاطر جمع آوری مستندات و اطمینان از انتقال آموزش به دانش آموزان بهتر است فعالیتی مرتبط با هر مهارت مشخص شده و ارزشیابی انجام شود.

زمان این طرح ۲ ساعت در هفته بوده که با توجه به کلاس آنلاین به ۲۰ دقیقه در هفته کاهش یافته است. در طول یک سال تحصیلی تا پایان خرداد باید ۶۰ ساعت از ساعت آموزشی به طرح بوم پرداخته شود.

مدیران و معاونین محترم برنامه های برنامه ویژه مدارس ابتدایی خود را به اشتراک بگذارید.

از این جهت که بتوانیم نقشی کوچک در ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس کشور برداریم به خود میبالیم و از همکارانی که بصورت مستقیم یا با واسطه از فایل های ما استفاده میکنند  تقاضا داریم در جهت بهبود عملکرد ما و تهیه فایل های بهتر برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  و دوم سایر فایل های مورد نیازتان ما را راهنمایی کنید.

ده ها نمونه فایل برنامه ویژه مدارس ابتدایی را که تماما بصورت اختصاصی تدوین شده اند میتوانید دانلود کنید.

نمونه کارهای طرح بوم

پیش از دستورالعمل برنامه بوم معتقد بودم مدرسه باید براساس برنامه ۵-۵، برنامه‌های دیگری در کنار برنامه درسی دانش‌آموزان داشته باشد. به این معنا که مدرسه فقط مکانی برای انتقال دانش نباشد بلکه آموزش مهارت‌های زندگی و کارآفرینی هم در آن مورد توجه قرار بگیرد.

به هر حال این مدرسه عنوانی دارد و جایگاه اجتماعی خاصی برایش تعریف شده و لازم است دانش‌آموزان آن هم متناسب با این تعریف، آموزش ببینند. بنابراین ما حدوداً از سال ۹۳، ۹۴ اجرای این برنامه را در کنار کتاب‌های درسی داشتیم و در همین راستا کلاس‌هایی مانند فن بیان، کارآفرینی و … تشکیل باید داد.

سال گذشته نیز همه معلمان مدرسه ما ۶۰ ساعت تدریس خود در برنامه‌ی بوم و تأمین محتوای آموزشی را داشتند. حتی سه، چهار سال پیش از استارتاپ‌ها دعوت کردم تا به مدرسه بیایند بچه‌ها باید با این فضاها آشنا شوند.  برای امسال هم برنامه‌ریزی شده است که اگر آموزش دروس مدارس در فضای مجازی این اجازه را بدهد، حتماً برنامه بوم را خواهیم داشت.

منتظر نظرات سازنده شما هستیم

مدیران و معاونین عزیز ما با افتخار در کنارتان هستیم تا در روند تهیه و نگارش برنامه ویژه مدارس ابتدایی بتوانید با نگرشی نو اقدام کنید . وبسایت تخصصی ما با افتخار و بهره گیری از کمک تعدادی از فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل در ساختار نظام آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا بصورت تخصصی و با توجه اهمیت موضوع برنامه ویژه مدارس ابتدایی در این حوزه ورود کرده و هزاران فایل دانلودی را با در اختیار همکاران گرامی قرار میدهد تا شاید بتوانیم از این راه به پیشبرد اهداف آموزشی شما کمک کنیم. ؛ امیدواریم تا در این مسیر بتوانیم به نیازهای شما پاسخ داده و در مسیر خدمت رسانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور مثمر ثمر باشیم.

چرا برنامه ویژه مدارس ابتدایی در آموزش و پرورش مهم است ؟

برنامه ویژه مدارس ابتدایی در آموزش و پرورش از مهمترین فعالیت هایی است که در سال های اخیر به مدیران ابلاغ گردیده است. در مدارس معلمان ملزم به برنامه ریزی و تدوین مستندات خود در این رابطه هستند.

 برنامه ویژه مدارس ابتدایی در سایت آموزشی

برنامه ویژه مدارس ابتدایی در سایت آموزشی ما یکی از دستورالعمل های الزام اور به مدیران ابتدایی و متوسطه اول  بود. مدیران ابتدایی و متوسطه اول  اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می بایست برنامه ویژه مدارس ابتدایی خود را از سایت دریافت نموده و از مزایای سایت آموزشی ما استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر معلمان و تسریع در نگارش و تدوین برنامه ویژه مدارس ابتدایی توسط آنها می باشد.

ساحت های طرح بوم

سازمان پژوهش باید برنامه بوم را جزء برنامه مدارس قرار بدهد و آن را از حالت اختیاری بودن بیرون بیاورد. چراکه در حال حاضر جای فوق برنامه در مدارس خالی است.

مشکل اینجاست که حجم کتاب‌های درسی تغییری نکرده و برای معلم فرصتی ایجاد نشده تا امکان برنامه‌ریزی داشته باشد. در صورتی‌که لازم است حجم کتاب درسی بین ۱۸ تا ۲۰ جلسه تعریف شود تا دست معلم برای تولید محتوا در مابقی این زمان باز باشد. وقتی معلم اضطراب تمام کردن کتاب درسی را دارد، طبیعتاً نمی‌تواند برای برنامه بوم وقت بگذارد.

برنامه ویژه مدارس ابتدایی برای مدارس ابتدایی و متوسطه اول

یک فایل که از آن به برنامه ویژه مدارس ابتدایی نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل برنامه ویژه مدارس ابتدایی چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

از منظر اینکه بخواهیم یک تعریف کلی از برنامه ویژه مدارس ابتدایی ارائه کنیم لازم است به چند نکته اصلی توجه داشته باشیم . این گزارش یک روش منظم است که از گام های متوالی محقق شده تبعیت می کند ؛ این گزارش از نظر ترتیب و توالی به دنبال هم انجام شده و در نهایت موجب رسیدن به هدف خاصی می شود

دانلود برنامه ویژه مدارس ابتدایی ۴۰۱-۱۴۰۰کاملترین برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول  سال ۴۰۱-۱۴۰۰برنامه سالانه بر اساس برنامه ویژه مدارس ابتدایی در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰ در۸۰ صفحه بافرمت ورد (قایل ویرایش )براساس ساحت هامتناسب با ساحت  های جدید

برنامه ی عملیاتی برنامه ویژه مدارس ابتدایی (ویژه مدارس ابتدایی و متوسطه اول  دخترانه) ۶ ساحت فرمت جدید

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول  براساس برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس پسرانه سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰ بصورت ورد

جدید ترین برنامه تدوین شده

با سلام و احترام محضر تمامی مجریان برنامه ویژه مدرسه .

پیرو درخواست همکاران محترم مبنی بر فرم نمونه ابلاغ ، شرح وظایف ، اهم فعالیت های برنامه ویژه مدرسه و . به شرح  پیوست ، نمونه فرم های تهیه شده مدرسه دکتر علی شریعتی در خصوص اجرای برنامه ویژه مدرسه جهت استفاده و بهره برداری شما عزیزان

جدیدترین برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول  سال ۴۰۱-۱۴۰۰

جدیدترین برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول  سال ۱۴۰۰   برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول   براساس نگارش جدید ویرایش ۲۶ مهر ۱۴۰۰ براساس ساحت های سند تحول دانلود برنامه ی سالانه و تقویم اجرایی برنامه ویژه مدارس ابتدایی سال تحصیلی۴۰۱-۱۴۰۰براساس نگارش جدید در دو نمونه ی متفاوت توضیحات و فهرست آنچه که در این فایل موجود است   جدیدترین برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول  سال ۱۴۰۰ برنامه ویژه مدرسه چیست؟؟ براساس نگارش جدید ویرایش در ۲۶ مهر ۱۳۱۴۰۰ براساس ساحت های �

انشا در مورد طرح بوم

با وجود همه محدودیت‌هایی که ایجاد کرده، امیدواریم در حد فاصل بین نوبت اول و نوبت دوم، در دهه‌ی فجر به مدت یک هفته برنامه‌های بوم را داشته باشیم تا هم شادی و نشاطی ایجاد کند و هم فضای بچه‌ها قدری عوض شود ولی نمی‌دانیم تا آن زمان شرایط چگونه خواهد بود. سال گذشته یک روز کلاس را با موضوع اینترنت اشیاء برگزار کردیم و از ۲ استاد دانشگاه خواستم کنار ما باشند. ما باید به این سمت و سو برویم چون کتاب‌های درسی‌مان واقعاً خسته‌کننده است و هیچ جذابیتی بویژه برای نسل جدید ندارد. آنان خواستار مطالب عملی و کاربردی در زندگی هستند. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

بیشتر موضوعات مهارتی که براساس بوم و منطقه هست و همچنین نیازسنجی‌هایی که در مدرسه انجام شده بود و دانش‌آموزان هم علاقمند به آن موضوعات بودند، اجرا شد مثلاً پرورش گل‌های تزئینی به خاطر آب و هوای مناسب، پرورش کرم ابریشم به علت وجود درخت توت، پرورش قارچ به علت در دسترس بودن مواد مورد نیاز و همچنین موضوعاتی انتخاب شد که مدرسین آن از خانواده‌ها باشند به عنوان مثال آموزش بافتنی و چاپ روی پارچه و … که از والدین متخصص استفاده شد. حتی بسیاری مواقع به تشکیل بازارچه و فروش محصولات هم رسیده بود.

دانلود فرم خود ارزیابی برنامه ویژه مدارس ابتدایی

دانلود برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران و معاونان و مجریان برنامه ویژه مدارس ابتدایی

فرم خود ارزیابی مدیریت مدارس ابتدایی و متوسطه اول  با عنوان برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران مدرسان و کلیه عومال اجرا کننده برنامه ویژه مدارس ابتدایی فرم خود ارزیابی برنامه ویژه مدرسه جدیذا با هماهنگی ادارات و آموزش و پرورش شهرستان های مختلف بصورت کاملا اختیاری توسط کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه اول  با طراحی سوالات مختلف و محک زدن مدیران در حوزه های مختلف مدیریت آموزشگاهی برگزار  می شود.

دانلود برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران و معاونان و مجریان برنامه ویژه مدارس ابتدایی

فرم خود ارزیابی مدیریت مدارس ابتدایی و متوسطه اول  با عنوان برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران مدرسان و کلیه عوامل اجرا کننده برنامه ویژه مدارس ابتدایی

فرم خود ارزیابی برنامه ویژه مدرسه جدید با هماهنگی ادارات و آموزش و پرورش شهرستان های مختلف بصورت کاملا اختیاری توسط کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه اول  با طراحی سوالات مختلف و محک زدن مدیران در حوزه های مختلف است.

عکس طرح بوم مدارس

سال گذشته یک روز کامل، بازی ریاضی داشتیم و ریاضی و کاربردهایش را در مسیر زندگی مورد توجه قرار دادیم تا دانش‌آموزان متوجه شوند ریاضی فقط یک درس در کتاب نیست بلکه در زندگی واقعی‌شان کاربرد بسیار دارد. امسال هم بازه زمانی کوتاهی را برای اجرای این برنامه در نظر گرفته‌ایم. اجرای برنامه بوم زمانی عملی است که مدرسه محور باشد یعنی مدیر مدرسه اختیار عمل داشته باشد. در حال حاضر برای انجام هر برنامه باید رضایت همه را جلب کنیم و همین پروسه، مدیر و مدرسه را خسته می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌خواستیم درباره آسیب‌های کرونا یک فیلم کوتاه بسازیم و بچه‌های بازمانده از تحصیل و کودکان کار را نشان بدهیم. ۱۰ روز نامه‌نگاری کردیم تا بتوانیم دوربین را به فضای بیرون ببریم و در نهایت مسؤولان وزارت ارشاد گفتند چه لزومی دارد چنین فیلمی ساخته شود. به همین دلیل می‌گویم باید بین وزارتخانه‌ها تعامل برقرار شود.

این برنامه برای خیلی از مدیران الزامی ایجاد نکرده و زمانی الزام ایجاد می‌کند که در برنامه درسی مدارس گنجانده شود و در مقابل، از حجم دروس مدرسه کم کنیم تا معلمان ملزم به تولید محتوا شوند.

دانلود برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران و معاونان و مجریان برنامه ویژه مدارس ابتدایی

فرم خود ارزیابی مدیریت مدارس ابتدایی و متوسطه اول  با عنوان برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران مدرسان و کلیه عوال اجرا کننده برنامه ویژه مدارس ابتدایی

فرم خود ارزیابی برنامه ویژه مدرسه جدیذا با هماهنگی ادارات و آموزش و پرورش شهرستانهای مختلف بصورت کاملا اختیاری توسط کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه اول  با طراحی سوالات مختلف و محک زدن مدیران در حوزه های مختلف مدیریت آموزشگاهی برگزار می شود.

دانلود فرم خود ارزیابی برنامه ویژه مدارس ابتدایی

دانلود برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران و معاونان و مجریان برنامه ویژه مدارس ابتدایی

فرم خود ارزیابی مدیریت مدارس ابتدایی و متوسطه اول  با عنوان برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران مدرسان و کلیه عوال اجرا کننده برنامه ویژه مدارس ابتدایی فرم خود ارزیابی برنامه ویژه مدرسه جدیذا با هماهنگی ادارات و آموزش و پرورش شهرستانهای مختلف بصورت کاملا اختیاری توسط کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه اول  با طراحی

دانلود برنامه ی سالانه و تقویم اجرایی کامل شده طرح بوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۲ بر اساس نگارش جدید ویرایش  براساس ساحت های سند تحول بنیادین فرمت فایل word و قابل ویرایش(متناسب با تکمیل در سایت همگام)کامل شده براساس ساحت های سند تحول بنیادین برنامه سالانه(فرم ۲)

جدول خود ارزیابی (فرم ۶)تقویم اجرایی (فرم۳)   قابل ویرایش

توضیحاتی راجع به این بسته

چند تصویر نمونه از محیط برنامه سالانه بر اساس برنامه ویژه مدارس ابتدایی ۱۴۰۰

لینک دانلود برنامه ویژه مدارس ابتدایی ۴۰۱-۱۴۰۰

در برنامه ویژه مدرسه کلیه فعالیت ها و اقدامات مدرسه باید در جهت ساحت های شش گانه و غایت تعلیم و تربیت باشد.بنابراین تربیت دانش کاملترین نمونه برنامه سالانه براساس سال جدید

با توجه به اهمیت و ضرورت راهنمایی در این برنامه بند�

اطلاع رسانی سمینار و کارگاه آموزشی فوق العاده “هدفگذاری”

☑️ آموزش شیوه درست، علمی و عملی هدفگذاری

☑️ تعیین درست اهداف و شیوه رسیدن به آن

☑️ با تدریس دلچسب و عالی ناصر امینی، مدرس مؤسسه تحقیقاتی طرح بوم برنامه ویژه مدرسه راه

هدیه ای از طرف مؤسسه تحقیقاتی طرح بوم برنامه ویژه مدرسه راه، برای شروعی موفق در سال جدید

افرادی که با خانواده تشریف میاورند با تخفیف استثنایی هر خانواده ۳۰هزار تومان دریافت میگردد.

تدوین شده:براساس بخشنامه های اعلام شده وزارت آموزش و پرورش(مدرسین طرح بوم برنامه ویژه مدرسه)

نگارش: توسط دو نفر از ارزیابان و مدرسان طرح بوم برنامه ویژه مدرسه

فهرست مطالب موجود در این برنامه کامل و جامع(از فرم ۱تا۶)

فصل یک :

مقدمه مقدمه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه در افق چشم انداز ۱۴۰۴۸ اهداف دوره ابتدایی و متوسطه اول  اهداف برنامه ویژه مدارس ابتدایی نمونه ابلاغ طرح بوم برنامه ویژه مدرسه فصل دوم

بزرگِ خاندان، همانی که پای چپش را پانزده سال پیش تصادف ناکار کرد، همانی که ت داشت، ابهت داشت، طرح بوم برنامه ویژه مدرسه داشت و کلی ترسناک بود، همانی که بودنش با نبودنش فرق داشت، همانی که دلیل دور هم جمع شدن‌مان بود در اولین روز از سال جدید تنهایمان گذاشت و رفت. دلم با رفتنش رفت.

مدیران آموزشگاه باید در زابطه با اجرای طرح بوم شامل ویژگی های زیر باشند :

۱-انعطاف پذیری: یعنی  توانایی چیره شدن بر شرایط جدید ویافتن راه حل هایی برای مشکلات.

۱-  رقابت جویی: یعنی میل رقابت با دیگران ومحک زدن خود درمقابل دیگران .

۳- اعتماد بهنفس: یعنی اعتماد به توانایی انجام دادن هر آنچه که مورد نظر فرد است.

۴-انگیزه :یعنی علاقه فرد به سخت کوشی برای رسیدن به اهداف .

بهترین نمونه برنامه ویژه مدارس ابتدایی

بهترین نمونه فایل های برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدیران گرامی ابتدایی و متوسطه اول  برای اولین بار در کل اینترنت را در سایتمان آماده و بارگذاری کرده ایم تا با دانلود آنها بتوانید گزارش خودتان را تدوین کنید.

تیم تخصصی ما سعی نموده است برنامه ویژه مدارس ابتدایی که در سطوح ابتدائی تدوین می نماید  مطالب اجتماعی به صورت کمی ارائه دهد زیرا در این مقطع هنوز دانش آموز قادر به تفکیک ودرک بسیاری از مطالب به صورت مجزا نیست. بنابر این آنچه که لازم است تا یک دانش آموز بتواند ارتباط درستی با پیرامون خود برقرار کند با هم به او ارائه می شود که درواقع معلم مربوطه با بکار بستن این موارد در کلاس درس خود نتایج ملموس و چشمگیری خواهد یافت

برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول

برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدیران و معلمان ابتدایی و متوسطه اول  را برای دانلود در سایت بارگذاری کرده ایم.

مدیران  مدارس , معاونان اجرایی , پرورشی و.. , مربی های عزیز , سرپرستان گرامی دبستان تخصصی ما برای شما هم برنامه های ویژه ای در جهت تدوین و آماده سازی برنامه ویژه مدارس ابتدایی مدیر , معاون , سرپرس و مربی داشته و بالغ بر ۱۰فایل منطبق بر آخرین ویرایش های ویژه پایان سالتحصیلی ۹۸-۹۸آماده سازی شده است و میتوانید در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود کنید.

دانلود طرح بوم

بریا دانلود طرح بوم استقبال بسیار خوب است. به‌طور مثال ما در مدرسه استعداهای درخشان، هر بخش از کتاب علوم را با حضور یکی از متخصصان تدریس کردیم. مادر یکی از دانش‌آموزان زمین‌شناس بود و برای این بخش اردوی یک روزه‌ای تعریف کردیم و کلاس از فضای مدرسه بیرون رفت و در فضایی که هم بیابان بود و هم درختچه داشت، برگزار شد . به این شیوه هم احترام به محیط زیست را به دانش‌آموزان آموزش دادیم و هم مفاهیم زمین‌شناسی در ذهن آنان ماندگار شد.

یکی از دروس بچه‌ها علوم اجتماعی است که من این درس را در فضای دادگستری و اتاق دادستان برگزار می‌کنم. دادستان آسیب‌های فضای مجازی را برای بچه‌ها تشریح می‌کند و آنان از اتاق دادیار و … نیز بازدید می‌کنند. همچنان‌که درس مربوط به بانک را در فضای خود بانک تدریس می‌کنیم.

برای آموزش زبان انگلیسی یک روز را به بازارچه میوه می‌رویم و بچه‌ها باید پروسه خرید را کاملاً به زبان انگلیسی طی کنند. بدین ترتیب هم با نام میوه‌ها به زبان انگلیسی آشنا می‌شوند و هم خرید کردن را می‌آموزند. این‌گونه برنامه‌ها مهارت‌های زندگی را در آنان بالا می‌برد. ضمن اینکه با فرهنگ بومی محلی هم آشنا می‌شوند.

بیشتر برنامه‌های سال قبل ناتمام باقی ماند. بعضی از موضوعات که قابلیت ادامه در فضای مجازی را داشت، تمام شد. مثلاً موضوعات کتاب‌خوانی و سبک‌های مطالعه یا کلاس‌های عقیدتی و … ولی به طور مثال موضوعاتی مثل پرورش گل و فروش آن در اسفند نیمه کاره ماند. همین طور نمایشگاه و جشنواره‌ها برگزار نشد و مدیران نتوانستند ارزشیابی از برنامه انجام دهند.

برنامه ویژه مدارس ابتدایی چطور ؟

در مقطع دبستان نیز برای اینکه بتوانید مستندات خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که برنامه ویژه مدارس ابتدایی چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید ؟)

برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟

شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید

آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟

برنامه ویژه مدارس ابتدایی و گزارش عملکرد معلمان

آموزگاران , دبیران و معلمان بخصوص آندسته که تجربه زیادی در سیستم آموزشی کشور ندارند غالبا با روند تدوین برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  آشنایی کافی را ندارند و اساسا فلسفه پیدایش سایتهایی مثل ما که این فایل های نمونه را در اختیار فرهنگیان عزیز قرار میدهند هم همین است تا با نحوه نگارش و تدوین برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  , فرم های تدوین آن , مراحل و استانداردهای کلی آشنا شوید و بتوانید از آنها در جهت نگارش و تدوین گزارش خودتان استفاده کنید.

مراحل تدوینبرنامه ویژه مدارس ابتدایی به همراه نمونه ها

مقدمه ای کوتاه در حد یک بند برای ورود به بحث بنویسید .

سوال اصلی و سوالهای فرعی زیر مجموعه آن را مطرح نمایید .

شواهد واطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات مندرج در بند ۲ را ذکر نمایید

در نگارش شرایط موجود خود را با شاخص ها مقایسه کنید.

تجزیه وتحلیل خود از مقایسه انجام شده در بند ۴ را بنویسید (حداکثر یک صفحه)

نتیجه گیری را در یک بند بنویسید

راهکارهای خودرابه وضوح ودر حد مقدورات وامکانات (قانون ،مالی و…)خودتان بنویسید .

چند توصیه برای نگارش و نوشتنبرنامه ویژه مدارس ابتدایی

مطالب زاید را حذف کنید .

مطالب فراموش شده را اضافه کنید

مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.

کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .

مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.

مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.

تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت برنامه ویژه مدارس ابتدایی استفاده کنید.

اغراق نکنید و شعار ندهید .

ازبکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

برنامه ویژه مدارس ابتدایی معاون اجرایی, مربی بهداشت, معاون فناوری, مشاور

در نگارش برنامه به نکات زیر توجه فرمایید :

احساسات شخصی خود را در گزارش ذکر نکنید . ولی سعی کنید قضاوت نکنید

در سراسر متن ،هدف اصلی گزارش را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید )

از به کار بردن افعال مجهول در نگارش برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  خودداری کنید مانند: گفته شده است …..ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های برنامه ویژه مدارس ابتدایی

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل های ابتدایی و متوسطه اول  را با ورود به یکی از لینک های زیر مشاهده کرده و در نهایت از دسته بندی انتخابی فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود نمایید.

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .

تمامی هزینه های پرداخت شده از طرف شما در نهایت جهت ارتقاء کیفیت خدمات و. تهیه فایل های بهتر و بیشتر صرف خواهند شد.

دانلود رایگان برنامه ویژه مدارس ابتدایی

همکاران گرامی که در بخش آموزش ابتدایی و متوسطه اول  فعالیت میکنند لازم است توجه داشته باشند که دانلود رایگان برنامه ویژه مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه اول  ابتدایی و متوسطه اول  برای بیش از ۸۵ درصد فایل های ما مقدور میباشد و میتوانید با اطمینان و برایگان این گزارشات را دانلود کنید.

تدوین و دانلود برنامه ویژه مدارس ابتدایی

تدوین برنامه سالانه در دوره دبستان باتوجه به این رسالت می باشد که نهاد آموزش و پرورش به عنوان مؤثرترین نهاد در اجتماعی کردن افراد جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.حالا با تدوین گزارشات مفید ویژه دبیران دبستان بسیاری از نقص ها را کم کنیم  چون عملکرد اشتباه این نهاد تاثیر مستقیم بر روی سایر نهادهای جامعه خواهد داشت. اگر مدارس کار کرد اجتماعی کردن افراد را به درستی انجام ندهند ، افرادی به جامعه تحویل می دهند که نه تنها یک شهروند وظیفه شناس برای جامعه نخواهد بود بلکه به وظائف خود در آینده به عنوان پدر و مادر آگاه نیست و موجبات نابسامانی اجتماعی را فراهم می سازد ما در این گزارشات تخصصی سعی می نماییم این رسالت آموزش و پرورش را بخوبی پوشش دهیم.

برنامه ویژه مدارس ابتدایی چطور ؟

در سال تحصیلی اخیر نیز بخشنامه برنامه ویژه مدارس ابتدایی همانند سال ها و ادوار گذشته است.در واقع برنامه ویژه مدارس ابتدایی جز در چند مورد و محور جزئی تفاوت چندانی با برنامه ویژه مدارس ابتدایی سال گذشته ندارد.بنا بر این شایسته است معلمان و معاونین محترم هر چه سریعتر به تنظیم و تدوین برنامه خود اقدام نموده و آن را در سایت آموزشی ما ثبت نمایند. بدیهی است اقدامات سریعتر و با کیفیت تر مدیران ابتدایی و متوسطه اول  می تواند روند رو به رشدی در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی واحد آموزشی شان در راستای سند تحول بنیادین باشد.

محتوای فایل آماده ی طرح بوم برنامه ویژه مدرسه سایت ما چیست؟

تقویم اجرایی و برنامه ی سالانه طرح بوم

تقویم اجرایی برنامه ی ویژه ی مدرسه (بوم)

برنامه ی فعالیت ها

صورتجلسات برنامه ویژه ی مدرسه

فرم های خام بوم

نمونه برنامه های ویژه مدرسه با هدف الگوگیری:

نمونه برنامه یک    کاهش مصرف کالاها و لوازم رایانه ای و ملاحظات زیست محیطی در دور ریخت

نمونه برنامه دو     باور ها و ارزش های ما به عنوان کنشگران اجتماعی

نمونه برنامه سه   مهارت های ارتباطی و برقراری تعاملات سازنده

نمونه برنامه جهار-پنج  جشنواره رنگین کمان فرهنگ ها-مطالعه نان های محلی

نمونه برنامه شش   هویت محله ای

نمونه برنامه هفتم و هشتم صبحانه و الگوهای تغذیه ای دانش آموزان-مصرف کالای داخلی و اشتغال جوانان

نمونه برنامه نهم   مناظره در مدرسه

نمونه برنامه دهم شناخت حرفه ها، مشاغل

نمونه برنامه یازدهم طراحی و ساخت بازی و سرگرمی رایانه ای

نمونه برنامه دوازدهم طراحی و ساخت اسباب بازی های مکانیکی و الکترونیکی

نمونه برنامه سیزدهم بازطراحی و آماده سازی سرگرمی های مداد و کاغذی یا سایر بازی های محلی

نمونه برنامه چهاردهم شناخت حقوق، قوانین و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

نمونه برنامه پانزدهم   زندگی سالم

نمونه برنامه شانزدهم کارگاه شعرخوانی

نمونه برنامه هفدهم کارگاه کتاب خوانی و توسعه مهارت های مطالعه

نمونه برنامه هجدهم تفسیر قرآن

نمونه برنامه نوزدهم خدمت رسانی، فعالیت های نیکوکارانه و داوطلبانه

نمونه برنامه بیستم کارگاه هنر و صنایع دستی

نمونه برنامه بیست و یکم   آشنایی با سینمای دفاع مقدس و تحلیل آن

نمونه برنامه بیست و دوم  بهینه سازی مصرف آب و انرژی در مدرسه

نمونه برنامه بیست و سوم  آشنایی با سازمان ها و نهادهای اجتماعی

نمونه برنامه بیست و چهارم  مسئولیت های واقعی در مدرسه

نمونه برنامه بیست و پنجم فعالیت های ماجراجویانه

نمونه برنامه بیست ششم رشد منش اخلاقی از طریق داستان

نمونه برنامه بیست و هفتم خلاقیت و کارآفرینی برای کودکان

نمونه برنامه بیست هشتم پرورش مهارت های پرسشگری

نمونه برنامه بیست و نهم بازآفرینی مهارت های گفتگو

پاورپوینت مستند سازی

جداول تکمیل شده ی کامل شرح محتوا،منطق برنامه،اهداف برنامه،محتوای برنامه یا شرح فعالیت ها،موضوعات پشتیبان در برنامه درسی تجویزی،حجم زمانی و چگونگی زمان بندی اجرا،گروه مخاطبین و نحوه ی انتخاب، اندازه گروه،فرصت های یادگیری،شرح اجرا،فضا و منابع،امکانات ابزار ها و زمنینه فعالی و شرایط و امکانات مورد نیاز،مجری و ارائه کننده برنامه بوم،عملکرد مورد انتظار پس از اجرای برنامه و محوه ی ارزشیابی  به صورت word قابل ویرایش شامل موارد زیر موارد درحال بروز رسانی و اضافه شدن میباشد. حتی در صورتی که این فایل را امروز خرید کنید اپدیت فایل و محتوا های اضافه شده برای شما ارسال میشود.

آموزش خرید با کارت اعتباری و دستگاه کارت¬خوان (مهارت) آماده

آموزش ویژه والیبال (مهارت) آماده

سفالگرس و ساخت کوزه (مهارت) آماده

کارگاه تلاوت سوره نباء و آشنایی با معنی آن (موضوعی) آماده

تولید کتاب داستان(موضوعی)

حضور در شورای شهر با ارائه آموزشهای بازیافت (میدانی)

حضور در شورای شهر با ارائه آموزش های بازیافت(میدانی)

آموزش کاردستی نمدی (مهارت)

تولید کتاب داستان (موضوعی)

اُریگامی (مهارت)

آموزش پولک دوزی و بافتنی (مهارت)

آموزش آشپزی (سالاد اولویه)

پاکسازی مناطق جنگلی و تمیز نگه داشتن طبیعت با آموزش (میدانی)

مهارت های مطالعه(مهارتی)

پاسخ به شبهات دینی درباره امام دوازدهم (موضوعی)

مهارت های مطالعه (مهارت)

آموزش پاورپوینت (مهارت)

فعالیت هنری (مهارت)

نمایش فیلم سینمایی (موضوعی)

کاشت درخت یا بوتۀ سیر در باغچۀ مدرسه (میدانی)

آموزش سفره هفت¬سین (نگهداری از ماهی عید) (مهارت)

آموزش تزیین سفره هفت سین(مهارتی)

مصاحبه با دانش آموزان در مورد عید(مهارت)

آموزش بهداشت در اماکن عمومی(موضوعی

اجرای مراسمات محلی(مهارتی)

گردش و اردو در طبیعت(مهارتی)

تشکیل کلاس مهارت های نه گفتن(موضوعی)

بازدید از بازار محل(موضوعی)

دانلود برنامه ویژه مدارس ابتدایی

در رابطه با آنچه بیان گردید سایت آموزشی ما نمونه های کاملی از برنامه ویژه مدارس ابتدایی را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. معلمان محترم می توانند جهت استفاده و بهره مندی از این فعالیت ها به سایت برنامه دانلود مراجعه نمایند.