no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی دبیران ریاضی دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی دبیران ریاضی با موضوع چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجادعلاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
آگوست 28, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی دبیران ریاضی با موضوع چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجادعلاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم


اقدام پژوهی رسم هندسی

اقدام پژوهی دبیران ریاضی با موضوع چگونه توانستم با   فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجادعلاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم

همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام  پژوهی دبیر ریاضی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در سال تحصیلی جدید كه در مدرسه . شهرستان …  به كار داشتم با هدف افزایش علاقه مندی دانش آموزان به رسم هندسی کتاب ریاضی متوسطه اول طرحی را با شش راه كار بردانش آموزان مدرسه راهنمایی عفت حاجی آباد ارائه دادم . راه کارهای انجام شده عبارتند از : 1- بازدید اماکن متبرکه 2-رسم چند قوس و و گنبد 3- طراحی چند قطعه مکانیکی توسط دانش آموز 4-درست کردن الگوی فراکتال هندسی 5- معرفی ستاره جغرافیا که معرف جهات اصلی و فرعی در جغرافیاست  6-معرفی چند کتاب .

علی رغم نتایج مثبتی که انجام این طرح براي من ودانش آموزان داشت بعضی از راه کارها ناتمام ماند یا موفق به اجرای آنها نشدم. بنابراین با یک رویکرد فرایندی و راهبردی منسجم طرح های قبلی را با کمی تغییر و اصلاح مجدد و روش های جدید و متنوع ديگر به تقویت موضوع در دانش آموزان و دبیران محترم ریاضی پرداختم .

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران ریاضی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  رسم هندسی

پیشگفتار در رابطه با  رسم هندسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با رسم هندسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  رسم هندسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….. دارای مدرک ………… ، تقریبا مدت …… سال است که مشغول خدمت در کسوت مقدس آموزگاری می باشم .

هنگامی که دردوران راهنمایی ، مشغول به تحصیل علم ودانش بودم ، علی رغم علاقه خاصی که به درس ریاضی داشتم ٬ بخشی از این درس به نام رسم درمن وسایر همکلاسی هایم یک نوع دلزدگی و بی علاقه گی ایجاد می کرد .

معلم مربوطه آموزش مختصری به ما می داد ٬ سپس ازما می خواست که روی صفحه روغنی و با قلم رسم و جوهرتکلیف مربوطه راانجام دهیم . من واکثریت قریب به اتفاق بچه ها به دلیل پخش شدن جوهر و کثیف شدن رسم ومشکلات دیگری که ضمن کار پیش می آمد ٬ علی رغم تلاش وزحمت فراوان ٬ نمره خوبی ازاین قسمت نمی گرفتیم و همیشه می گفتیم که « رسم به چه دردی می خورد و چه ارتباطی باریاضی دارد ؟‍‍! »

تا این که وارد تربیت معلم شده ودررشته دبیری ریاضی به تحصیل مشغول شدم . درآنجا نیزدربررسی کتب به بخش رسم که می رسیدم همان بی علاقه گی وفقدان انگیزه دوران تحصیل به سراغم می آمد و باز همان سؤال که« این مبحث به چه دردی می خورد» را مطرح می کردم .

درآن جا چند رسم ابتکاری را کشیدم که مورد تأیید استاد و سایردانشجویان قرارگرفت و همین امرمشوقی شد ، که درارتباط این بخش بامبحث ریاضی و به طورکلی ، کارآیی آن ٬ بدنبال جوابی قانع کننده باشم .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  رسم هندسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با رسم هندسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  رسم هندسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با رسم هندسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  رسم هندسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با رسم هندسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با رسم هندسی 

نتیجه گیری در رابطه با رسم هندسی

پیشنهادات در رابطه با رسم هندسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با رسم هندسی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران ریاضی و دریافت اقدام پژوهی معلم ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید