no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی روانخوانی نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش


پژوهش سرای فرهنگیان

ادامه مطلب

اقدام پژوهی روانخوانی با موضوع چگونه توانستم مشکل رو خوانی و روانخوانی دانش آموزانم را در کلاس حل نمایم
zip
شهریور 4, 1400
۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی روانخوانی با موضوع چگونه توانستم مشکل رو خوانی و روانخوانی دانش آموزانم را در کلاس حل نمایم


اقدام پژوهی روانخوانی

اقدام پژوهی روانخوانی با موضوع چگونه توانستم مشکل رو خوانی و روانخوانی دانش آموزانم را در کلاس حل نمایم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

خواندن، از مهّم ترین مهارت هایی است که کودکان در مقطع ابتدایی، بدان دست می یابند و کسب این مهارت، مبنایی برای کوشش¬های تحصیلی آینده ی آن ها خواهد بود. اما خواندن در تربیت مقوله ی ساده ای نیست.  این مهارت دارای فرآیندی بسیار پیچیده و  مراحل گوناگونی است. خواندن  از مهّم ترین مهارت های پایه ای برای رشد توانایی های درونی کودکان است، که مورد توجّه محقّقان فراوانی قرار گرفته است. ناتوانی در خواندن و نوشتن معمولاً مشکلات زیادی را برای دانش آموز ناتوان در یادگیری به وجود می آورد. یادگیری خواندن در کودکان بهنجار همانند دیگر رفتارهای کودکان دارای مراحل و توالی مشخصی است. تحوّل مهارتهای زبانی، گوش دادن، سخن گفتن، تحول حرکتی، تمیز دیداری و شنیداری، تحول مفهوم و تفکر شناختی، توانایی دقّت و تمرکز حواس در انجام فعّالیّتها تحت عنوان پیش نیازها، همخوانی بین صوتها و نمادهای بینایی حروف، شناخت کلمه، لذّت بردن از خواندن کلمه ها و در نهایت درک و فهم مطالب، از جمله مهارتهای اساسی در فرآیند خواندن محسوب می شوند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی روانخوانی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  یادگیری

پیشگفتار در رابطه با  یادگیری 

مقدمه  موضوع در رابطه با یادگیری 

شناسایی مسئله در رابطه با  یادگیری 

توصیف وضع موجود

       اینجانب …. آموزگار پایه …آموزشگاه ….شهرستان ..دارای  …سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش هستم.   حدود…. ماه از شروع  سال تحصیلی گذشته بود. پس از چندین جلسه تدریس  . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند .  دانش آموزی  که  از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را  بشناسد و به راحتی  کلمات  تدریس  شده را بخواند  و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته  باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند  و در درس املا نیز نمره  پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (1964) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است  و  شکست  در برنامه های  تحصیلی  تا حد بسیار زیادی  به  سبب  بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  یادگیری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با یادگیری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  یادگیری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با یادگیری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  یادگیری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با یادگیری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با یادگیری 

نتیجه گیری در رابطه با یادگیری

پیشنهادات در رابطه با یادگیری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با یادگیری 

برای دانلود اقدام پژوهی روانخوانی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *