no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی با موضوع چگونه توانستم مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز علیرضا دانش آموز بیش فعال پایه ... را برطرف نمایم - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

ادامه مطلب

اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی با موضوع چگونه توانستم مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز علیرضا دانش آموز بیش فعال پایه … را برطرف نمایم
امتیاز 3.50 ( 2 رای )اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی با موضوع چگونه توانستم مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز علیرضا دانش آموز بیش فعال پایه … را برطرف نمایم">
zip
شهریور 22, 1400
۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی با موضوع چگونه توانستم مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز علیرضا دانش آموز بیش فعال پایه … را برطرف نمایم


اقدام پژوهی بیش فعالی

اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی با موضوع چگونه توانستم مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز علیرضا دانش آموز بیش فعال پایه … را برطرف نمایم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

افت درسي و عدم پيشرفت تحصيلي، آينده شغلي اين كودكان را تحت تأثير قرار مي دهد، هميشه ممكن است كارهاي زيادي را شروع كنند، اما نيمه تمام رها كنند، در نتيجه طرح هاي ناتمام در بين كارهاي آنها زياد ديده مي شود، فراموشكار هستند و به قرارهاي كاري خود دير مي رسند و از ديد ديگران اينها افرادي بدقول هستند. امكان ابتلاي به اضطراب، افسردگي، اختلال سلوك، اختلال ايذايي مقابله اي، ، پرخاشگري و ساير اختلالات رفتاري در كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي در صورت عدم مداخله مناسب زياد است.رعايت نكردن نوبت، عدم رعايت قوانين بازي، عدم پيروي از دستورات، بر هم زدن نظم و رفتارهاي تكانشي در اين كودكان باعث مي شود كه ارتباط آنها با همسالان، والدين و بزرگ ترها تحت الشعاع قرار گيرد. آنها از جمع دوستان خود طرد مي شوند و پيامهاي منفي كه مرتب از پيرامون خود دريافت مي كنند، اعتماد به نفس اين كودكان را لطمه مي زند و آنها را مستعد افسردگي و اضطراب مي كند. چه راه حلهايي را براي درمان کودکان بيش فعال پيشنهاد مي کنيد؟بنا به دلايل فوق و دلايل بي شمار ديگر، اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي بايد درمان شود هدف از درمان كاهش علايم اين بيماري است تا حدي كه كودك آشفتگي كمتري را در زندگي روزمره خود متحمل گردد و عملكرد تحصيلي و ارتباطي كودك بهبود يابد. درمان اين وضعيت بيشتر بر اختلالات رفتاري همراه با بيش فعالي ـ كم توجهي موثرند و شامل درمان هاي شناختي، رفتاري و آموزش والدين مي باشند. بديهي آموزش والدين در مورد چگونگي بيماري فرزندشان، رفتارهاي مثبت كودك، عدم بكارگيري شيوه هاي نا مناسب تنبيهي و … بسيار مي تواند هم براي كودك و هم براي خانواده او موثر باشد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  عدم تمرکز

پیشگفتار در رابطه با  عدم تمرکز 

مقدمه  موضوع در رابطه با عدم تمرکز 

شناسایی مسئله در رابطه با  عدم تمرکز 

توصیف وضع موجود

اینجانب … مدت … سال است كه در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت مي باشم و هم اكنون نيز در كسوت آموزگار چند پایه … آموزشگاه .. … شهرستان ….خدمت مي نمايم.پس از شروع سال تحصيلي زمزمه هاي از بي انضباطي ، ناهنجاري و انجام رفتار هاي مخل نظم درباره يكي از دانش آموزان به نام علیرضا مي شنيدم. و خود نیز شاهد این قضیه در این دانش آموز بی نظم و بیش فعال بودم. دانش آموزان هم كلاسي اش از رفتار هاي او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند. تا اينكه تصميم گرفتم مشكل اخلاقي و انضباطي او را بر طرف نمايم.

با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی است به قرار زیر می باشد:

1- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب يكي از  دانش آموزان به نام علیرضا شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از  او به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که او کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با او وارد شد و براي اين كار چند بار از خطاهايش  چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر وجداني  جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با او یاری و او را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  عدم تمرکز 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با عدم تمرکز 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  عدم تمرکز 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با عدم تمرکز 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  عدم تمرکز 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با عدم تمرکز 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با عدم تمرکز 

نتیجه گیری در رابطه با عدم تمرکز

پیشنهادات در رابطه با عدم تمرکز

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با عدم تمرکز 

برای دانلود اقدام پژوهی مشکلات بیش فعالی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *