no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تجربیات برتر معاون پرورشی ایجاد روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تجربیات برتر معاون پرورشی ایجاد روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان
zip
نوامبر 21, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تجربیات برتر معاون پرورشی ایجاد روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان


تجربیات برتر  معاون پرورشی  ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان  برای شرکت  معاون پرورشی در جشنواره تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

تجربیات برتر  معاون پرورشی  به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 25 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی معلم معاون پرورشیمنطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در  تجربیات برتر  معاون پرورشی  مشاهده می کنیم به قرار زیر است.

عنوان طرح و ابتکار در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

مقدمه کوتاه در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

تشریح مشکل در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى

چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

پیشنهادات در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

نتیجه گیری در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

راهکارها در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

منابع و ماخذ در رابطه با   ایجاد  روحيه نوع دوستى ، نيكوكارى ، مهرورزى در دانش آموزان

راهکارهایی که در تجربیات برتر  معاون پرورشی  به آنها دست یافتیم :

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید در مدرسه، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را در کلاس درس اجرا کنم. البته همان طور که قبلاً اشاره کردم. بعضی از دلایل ذکر شده عادات اشتباهی بود که از دوران کودکی و از بطن خانواده به ایشان انتقال یافته بود. و من به سختی می توانستم آنها را تغییر دهم چرا که تفاوت های خانوادگی اثرهای پایدارتر و عمیق تری را بر رشد کودک و نوجوان می گذارد. تحقیق ها نشان می دهند، بسیاری از اختلال های رفتاری ، صرف نظر از وراثت، نتیجه نبود محبت و ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده است. از سوی دیگر، شرایط خاص هر خانواده از جمله فشارهای ناشی از بیکاری، فقر، ضعف فرهنگی و مشکلات خانوادگی به طور مستقیم بر شکل گیری شخصیت دانش آموزان و دانش آموزان تاثیر می گذارد. البته من می توانستم مثل یک دوست خوب این تغییرات را در جهت درست سوق دهم تا از ایجاد مشکلات بیشترجلوگیری کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط آموزشگاه و کلاس درس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از مدیر آموزشگاه و دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. مدیرآموزشگاه در مورد تشویقها و تنبیهات به موقع و به جا و همچنین کمک به برگزاری جلسات مکرر با والدین دانش آموزان در مورد رفع مسائلی که مربوط به محیط خانوادگی دانش آموزان بود به من قول مساعدت و همکاری دادند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

برای دانلود تجربیات برتر  معاون پرورشی  از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید