no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اکتبر 7, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی


تحلیل محتوای علوم دوم ابتدایی

کاملترین نمونه دانلودی تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای علوم دوم ابتدایی

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی نموده است .پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم دوم ابتدایی می باشد.

بخش هایی از چکیده از تحلیل محتوای علوم دوم ابتدایی

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی را مشاهده می کنیم.

با توجه به جایگاه تفکر منطقی و نظام دار در مواجه با مسئله و مشکل و جایگاه کتاب درسی در نظام آموزشی متمرکز بر آن شدیم تا کتاب و تاثیر مدرسه بر پرورش شخصیت افراد و علوم تجربی دوم ابتدایی را از نظر توجه به تفکر و تعقل و استفاده از دانش های قبلی و کاربرد در زندگی روزمره از نظر حل مسئله  و اهداف آموزشی مورد بررسی قرار دهیم که با استفاده از تهیه چک لیست و تکنیک لیکرت بدین نتیجه رسیدیم که این کتاب به پرورش مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی به خوبی پرداخته است و در پایان پیشنهادهایی برای بهبود این امر ارائه نموده ایم.

کلید واژه :تحلیل محتوا، مهارت حل مسئله، اهداف آموزشی، علوم تجربی، پایه ی دوم ابتدایی

مقدمه

تفکر از بارزترین ویژگی های انسان و یک فرآیند گام به گام و دارای چهارچوب منطقی و نظام دار است که با در نظر داشتن هدف رقابت معین صورت می گیرد.هنگامی که فرد با مساله و مشکلی مواجه می شود باید آن را بررسی کرده ،به راه های حل آن بیندیشد تا به هدف خویش دست یابد با چنین تعبیری می توان گفت که تفکر عبارت است از فعالیت های جهت دار ذهن برای مسئله به عبارت دیگر تفکر و اندیشه به فعالیت ها یا رفتارهای ذهنی گفته می شود که به حل مسئله ای توجه داشته باشد. (شعبانی،1382)

مدرسه باید قوه ی استدلال و تفکر دانش آموز را تقویت کند به نحوی که به توانایی قضاوت صحیح دست یابد و بتواند عقاید را از حقایق،سفسطه را از استدلال منطقی و سره را از ناسره تشخیص دهد و در نهایت بیاموزد که چگونه فکر کند و بیاموزد. (مهرمحمدی ،1387)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید