no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر کاملترین و بهترین نمونه
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
zip
نوامبر 14, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر را مشاهده می کنیم.

چکیده

این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونرپرداخته است.جامعه آماری آن شامل کتاب های علوم تجربی پنجم و ششم بود. کتاب پنجم دارای 11 درس می باشد که هر یازده درس آن مورد بررسی قرار گرفته و کتاب علوم تجربی ششم هم دارای 13 درس می باشد که یازده درس آن مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. از آنجا که هدف این تحقیق تحلیل محتوا بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر بود ، جهت این ارزیابی، محتوای کتاب با مؤلفه های 1-تفکر شهودی (کشف تشابه مفاهیم،کشف تضاد مفاهیم،تشویق به حدس زدن، تهییج آگاهی،غیر معمول بودن سوال) 2- مسأله سازی (فعال نمودن فراگیر ، استفاده از منابع کمکی مؤلفه،تشویق به مسأله سازی ) 3- درک روابط (شروع درس با توجه به مفاهیم قبلی ، ارجاع مکرر به مفاهیم قبلی ، تنظیم محتوا از ساده به پیچیده) 4- ایجاد انگیزه یادگیری (شروع درس با طرح سوال،برجسته کردن نکات اصلی جدید) 5- کار گروهی ،انطباق داده شده است.نتایج تحقیق بیانگر این بود که در کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری 39 ، درک روابط 45 ، تفکر شهودی 87، مساله سازی 68 و کار گروهی 15 می باشد.اما در کتاب علوم تجربی ششم فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری 32، درک روابط 34، تفکر شهودی 43، مساله سازی 67 و کار گروهی 7 می باشد.بنابراین میزان توجه به مؤلفه های ایجاد انگیزه یادگیری، درک روابط، تفکر شهودی و کار گروهی در کتاب علوم تجربی پنجم بیشتر از کتاب ششم می باشد. در هر دوکتاب میزان توجه به مساله سازی یکسان است.

واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، یادگیری اکتشافی، تفکر شهودی، مساله سازی، درک روابط، ایجاد انگیزه یادگیری، کار گروهی.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید