no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی : ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان
zip
مارس 4, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی : ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان


گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی

گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزانم به تفکر قبل از انجام کارهایشان

جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها

1-        مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت تحقیق و پژوهش و همچنین در مورد اینکه چرا بعضی ها دوست ندارند در فعالیت های پژوهشی  شرکت کنند؟ و اینکه آیا دوست دارند بیشتر از کتاب استفاده نمایند و یا با اینترنت راحتترند؟ به نظر شان چه کار هایی باید انجام شود تا همه دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی شرکت کنند؟ میزان همکاری اولیاء  با آن ها جهت انجام تفکر و پژوهش چگونه میباشد؟ سوالاتی از این قبیل از دانش آموزان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

2-        برگزاری جلسه همکاران

جلسه ای با همکاران هم پایه برگزار کردیم و در مورد عدم علاقه ی بعضی از دانش آموزان به تحقیق و پژوهش با همکاران بحث و گفتگو کردیم آنها نیز متوجه این موضوع شده بودند و عقیده داشتند که تحقیق در این زمینه توسط یک نفر بدون همکاری دبیران هر کلاس نمی تواند در این امر مهم موفق شود و در پایان نتیجه گرفتیم که برای موفق شدن در این کار باید جلسه ای با اولیا ی دانش آموزان داشته باشیم و آگاهی های لازم را  در مورد چگونگی همکاری آنها با دانش آموزان و اهمیت تحقیق و پژوهش به آنها بدهیم.

3-        مطالعه

مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود،که عنوان بعضی از آنها در منابع و مأخذ ذکر شده است نیز، راه حل هایی یافت شد.

 

4-        مشاهده

یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در مورد طرز برخورد و رفتار دانش آموزان در بازدید از کلاس ها و کتابخانه داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و معاونان و مشاوران امر به دست آمد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد، خلاصه ی یافته های تجزیه وتحلیل به شرح زیر میباشد:

تجزیه و تحلیل داده ها

  • عدم فرهنگ سازی صحیح در زمینه تحقیق و پژوهش وتشکیل در بین دانش آموزان
  • عدم توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر
  • کمبود امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح
  • فقدان زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان
  • کمبود یکسری ابزار آلات مورد نیاز آزمایشگاه ها و فقدان بعضی از کتاب های مرجع در كتابخانه برای انجام پژوهش های دانش آموزی
  • عدم امکان برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی
  • وقفه افتادن در تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه
  • عدم ارائه تجربه‌های مفید دبیران برای استفاده كلیه دانش آموزان
  • فراهم نبودن زمینه‌ ارتقای دانش‌ پژوهشی دبیران
  • عدم برگزاری مسابقات علمی – پژوهشی
  • فراهم نبودن زمینه های مشاركت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی و منطقه ای
  • جلب نظر دبیران به اهمیت تحقیق و پژوهش در فرآیند یاددهی یادگیری

انتخاب راه حل جديد به صورت موقت

امروزه در دنیا مدارس به عنوان بستر اصلی تفكر، تتبع و تفحص مسایل مبتلا به در جامعه شناخته شده اند. در صورتی که مدارس با رویکرد پژوهش- محور برنامه های درسی خود را تدوین کنند و آن ها را به اجرا در آورند.جامعه ای با سطح علمی بالا خواهیم داشت. برای تحقق اهداف طرح در رابطه با ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی، راهکارهای زیر انتخاب گردید:‌

1) فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش وتشکیل کارگاه های آشنایی با روش تحقیق و پژوهش (تهیه پرو پوزال) ودر نهایت انتخاب رابط پژوهشی کلاس ها

2) توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر و فراهم آوردن فضای پژوهشی برای آنان

3) فراهم آوردن امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح

4) برگزاری نمایشگاه دست ساخته ها، همایش های علمی دانش آموزی و ارتباط و تعامل بیشتر با گروه های آموزشی

5) ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان

6) فراهم نمودن امكان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی داخل وخارج كشور در سطح خودشان از طریق اینترنت

7) ایجاد بانك اطلاعاتی مورد نیاز دانش آموزان

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید