no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن درس وسایل و ابزار شناسی و کاربرد آن در خانه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن
zip
دسامبر 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن


ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن درس  وسایل و ابزار شناسی و کاربرد آن در خانه پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن درس  وسایل و ابزار شناسی و کاربرد آن در خانه پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 30  صفحه

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن را مشاهده می کنیم .

مقدمه

امروزه در تمامی خانه ها لوازم خانگی برقی و گازی به وفور یافت می شود . یخچال ، تلویزیون ، بخازی ، پنکه و . . . از لوازم خانگی پر کاربرد هستند . حتماً برای شما هم پیش آمده است که وسایل شما معیوب شده باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند .

در صورتی که دستگاه شما خراب شد بجای اینکه مستقیماً آن را به تعمیرگاه مربوطه ببرید نگاهی به راهنمای تعمیر آن انداخته و مطمئن شوید مشکل به دست شما قابل حل نخواهد بود .اهميت نگهداری و تعميرات صحيـح و علمی تجهيزات و تأسيسات بر هيچکس پوشيـده نيست. در فرهنگ جديـد صنعتی، امـور نگهداری و تعميرات جزء لاينفک مديريت بهره برداری صحيح و اقتصادی از تجهيزات  و تأسيسات است. منظور از نگهداری و تعميرات ، مجموعه  فعاليتها و عملياتی است که در جهت حفظ ، کنترل و افـزايش عمر مفيـد تجهيزات و تأسيسات انجـام می شود. انجام اين امر مستلزم ايجـاد يک نظام نگهداری و تعميرات بـوده که مواردی از قبيـل برنامه ريـزی نگهداری و تعميرات اصلاحی، اساسی، پيشگيرانه و قابل پيش بينی را شامل می شود.

نظامهای نگهداری و تعميرات، مجموعه ای است متشکل از روشها، فرمها ودستورالعمل هايی که اهداف فوق را برآورده می سازد و مديريت را در جهت برنامه ريزی و نظارت بهتر در امور مربوطه ياری می کند. به منظور تسريـع در رسيدن به اهدافی که در بالا به آن اشاره شد بايد سعی در استقرار يک سازمان نگهداری و تعميرات پويا و مؤثر نمود.        هدف اصلی نظام نگهداری و تعميرات ، ايجاد روش نظام مند جهت کنترل وضعيت تجهيزات و دستگاه های موجود و بهينه کردن توانايي های آن ها به منظـور رسيدن به حداکثر کارائی و کاهـش نرخ خرابـی و از کارافتـادگی آن هاست، که دستيابـی به افـزايش کيفيت راهبردی و جلوگيـری از مشکلاتی که بر اثر خرابی تجهيزات و دستگـاهها به وجود می آيد و کاهـش هزينه های انرژی مانند برق، سوخت و غيره و هزينه های تعميرات تکراری و متوالی و در نتيجه استفاده بهتر از قطعات يدکی و … نيز در کنار رسيدن به هدف اصلی فوق، مورد نظر می باشد.

      اهداف گسترده تر نظام نگهداری و تعمیرات عبارتند از :

–           کاهش هزينه های انرژی مانند (برق، سوخت و غيره).

–            کاهش هزينه های تعميرات تکراری و متوالی و در نتيجه استفاده بهتر از قطعات يدکی و ….

–            افزايش کيفيت راهبری و جلوگيری از مشکلاتی که بر اثر خرابی تجهيزات و دستگاه ها به وجود می آيد.

–            ايجاد نظم و ترتيب و استاندارد کردن کارهای تعميراتی.

–            بهينه نمودن هزينه های نگهداری و تعميرات.

–            ارزيابی کار تجهيزات، دستگاه ها و سيستم های موجود، به منظور تنظيم سياست های آتی خريد آنها.

سوابق تحقیق

يکی از وسايلی که برای تأمين آب گرم در منازل مسکونی و همچنين در مکان‌های تجاری مانند آرايشگاه‌ها و دفتر‌های کار استفاده می‌شود، آبگرمکن است که هم‌اکنون انواع مختلف آن در کشور وجود دارد. سوخت مصرفی اين آبگرمکن‌ها گاز طبيعی و گاز مايع است. البته در کشورهای ديگر نوع برقی آن نيز مصرف می‌شود. مصرف انرژی يک آبگرمکن لحظه‌ای معمولی در سال حدود 25.000 تا35.000 می‌باشد که با تغيير طراحی و نوع سيستم‌های کنترلی و ايمنی، مصرف آن را تا حدود 20.000 در سال کاهش می‌يابد. در اين پژوهش، راه‌کارهای جديد و تکنولوژيک بهينه‌سازی آبگرمکن گازی لحظه‌ای مانند استفاده از سيستم‌های جديد بدون پيلوت، پيلوت لحظه‌ای و طراحی مبدل حرارتی با راندمان بسيار بالا مورد بررسی قرار گرفته‌اند که با بکارگيری آنها، مصرف انرژی يک آبگرمکن لحظه‌ای تا 35% کاهش مي‌يابد.

برای دانلود تحقیق آماده ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید